• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79
    Parkbänksteorier skrev 2015-08-08 13:02:17 följande:

Hej! Har läst här ett tag men inte kunnat skriva då jag tappat bort lösenordet, äntligen fått tummen ur och löst det nu Väntar liten i början av januari, har rul om en vecka och är mixat hoppfull, nervös och livrädd.

Fråga till er: är alla ni öppna med era graviditeter nu? Jagvill dölja det på jobbet ett tag till men det här med kläder är ju hopplöst. Hur klär/ klädde ni er för att dölja den växande magen?

Jag börjar jobba på måndag. Berättade för de närmaste kollegerna efter kub samma vecka som jag gick på semester.

Finns ingen chans att jag kan dölja det så nu kommer alla märka det så ska prata med chefen direkt på måndag. Är pigg och frisk så att göra jobbet blir inga problem men tänker att man ska ju orka i höst med och får planera smart så jag avsäger mig arbetsuppgifterna som innebär att bära vitvaror, släpa tunga möbler och så:)
  • mitthemligajag
    Kixpix skrev 2015-08-08 22:29:50 följande:

Var på kalas idag för min pappa. Pratade med min syster, tydligen hade hon sådana sammandragningar (som jag tror jag hade igår) som gjorde ont. Så det var sammandragningar jag hade igår. Blev även bannad av den andra systern att ringa bm på måndag av att jag lagt på mig vätska, lite väl tidigt. Hon är rädd att jag kan få havandeskapsförgiftning. Ja jisses, vad är det man har gett sig in på! :)

Absolut ingen läkare här men havandeskaps förgiftning brukar man väl få i slutet av grav? Aldrig hört om någon som fått det så här tidigt. Men, för att vara på den säkra sidan, åk in! Tycker oftast man får som svar " det är normalt" " sånt kan hända" "kroppen förändras vid grav" men min barnmorskan har alltid sagt att jag ska lita på min instinkt. Kanske för att jag är lite tvärtom, orolig men talar aldrig om det och skulle typ hugga av mig handen innan jag skulle åk in *töntig* som inte vill söla på läkarnas tid. Men de kan gå illa en dag och nu handlar det ju om en annan människas liv och inte bara vårt. Så gör de som känns bra och gör de inte bara för din skull utan för ditt blivande barns skull :)
  • mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-08-08 10:08:42 följande:
    Okej, skönt det smile1.gif jag har alltid fått sammandragningar sent, har knappt känt av det med ngn graviditet, sen föddes ju båda barnen tidigt så man hann kanske aldrig få det. Med första hade jag bara väldigt lite ett par veckor innan han föddes.
    Jag Hasse nästan inga i slutet för förra bara så här som sagt typ 16-27 ngt. Sen lugnde dom ner sig men bara som en stenhård boll på magen och som drog ihop sig helt utan smärta. Nästan lite skönt faktiskt haha, men vi kunde inte alls ha sex under den tiden förra gången för då var de konstanta sammandragningar, lite bättre nu men ändå SM. Men barnmorskan säger att bebisen gillar sammandragningar för de är avslappnande tydligen :)
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-08-08 12:21:55 följande:

Visste ni att graviditet och amning kan göra att synen tillfälligt eller permanent försämras? Jag var hos optiker idag för att jag tycker att jag ser sämre och då berättade han det för mig, det hade jag ingen aning om. Sedan tyckte han absolut att jag som alltid använder linser ska skaffa glasögon att ha hemma t ex efter jobbet eller på helgförmiddagar ifall jag inte ville ha glasögon ute bland folk, för att undvika att det bildad ödem på ögat pga att ögat aldrig får luftas om man alltid har linser i förutom när man sover. Tänkte bara berätta vad jag fått veta ifall någon annan också upplever att ni ser sämre som gravida, det är helt normalt tydligen.

Var in när jag ammade och frågade om jag kunde boka tid. Då sa hon precis samma att det kunde bli så med amningen. Har aldrig haft dålig syn men då kunde jag bli väldigt yr och grusig på ögonen. Slutade amma kort därefter och min syn är precis som vanligt igen. Konstigt hehe
  • WiMe06
    Parkbänksteorier skrev 2015-08-08 13:02:17 följande:

Hej! Har läst här ett tag men inte kunnat skriva då jag tappat bort lösenordet, äntligen fått tummen ur och löst det nu Väntar liten i början av januari, har rul om en vecka och är mixat hoppfull, nervös och livrädd.

Fråga till er: är alla ni öppna med era graviditeter nu? Jagvill dölja det på jobbet ett tag till men det här med kläder är ju hopplöst. Hur klär/ klädde ni er för att dölja den växande magen?

Har inte varit på rul ännu men vi har börjar berätta för dem närmsta och och en del vänner. Min chef vet sedan tidigt pga olika anledningar men inga arbetskamrater vet om ngt. Gick på semester v 26 och kunde dölja allt då, nu kan jag knappt dölja ngt längre så kamraterna lär ju få reda på det rätt snart efter jag börjat jobba. Börjar jobba v 34 igen och kommer ha RUL veckan efter. Hade gärna väntar med att säga ngt till arbetskamraterna tills efter rul. Får väl se om jag kan lyckas, haha, men tror inte det.
  • Kixpix
    mitthemligajag skrev 2015-08-09 08:29:41 följande:
    Absolut ingen läkare här men havandeskaps förgiftning brukar man väl få i slutet av grav? Aldrig hört om någon som fått det så här tidigt. Men, för att vara på den säkra sidan, åk in! Tycker oftast man får som svar " det är normalt" " sånt kan hända" "kroppen förändras vid grav" men min barnmorskan har alltid sagt att jag ska lita på min instinkt. Kanske för att jag är lite tvärtom, orolig men talar aldrig om det och skulle typ hugga av mig handen innan jag skulle åk in *töntig* som inte vill söla på läkarnas tid. Men de kan gå illa en dag och nu handlar det ju om en annan människas liv och inte bara vårt. Så gör de som känns bra och gör de inte bara för din skull utan för ditt blivande barns skull :)
    Jag skrev "hon är rädd att jag kan få" haha, inte att jag möjligtvis skulle ha det. Det är heller inte normalt att samla på sig vätska i v15, det var då det började. Men nu åker jag inte in, jag mår ju bra nu så jag ringer min bm imorgon så får vi se vad hon säger :)
  • Seven Costanza
    mitthemligajag skrev 2015-08-09 08:38:10 följande:

Var in när jag ammade och frågade om jag kunde boka tid. Då sa hon precis samma att det kunde bli så med amningen. Har aldrig haft dålig syn men då kunde jag bli väldigt yr och grusig på ögonen. Slutade amma kort därefter och min syn är precis som vanligt igen. Konstigt hehe

Javisst är det lite märkligt. Jag har rätt dålig syn sedan tidigare så det var ju inte direkt välkommet att den blev ännu sämre... Tycker det är intressant att trots att jag anser att jag läst på om graviditet så får man då och då reda på saker man inte hade en aning om, t ex detta med synen.
  • Seven Costanza

Imorgon är det dags för RUL! Är i v 18+6 då enligt senaste ultraljud. Hoppas på tre saker: att barnet är friskt, att få samma eller helst ett senare förlossningsdatum och att de kan se kön .

Någon mer som har RUL imorgon?

• aurorasmamma
    Seven Costanza skrev 2015-08-09 10:09:16 följande:

Imorgon är det dags för RUL! Är i v 18+6 då enligt senaste ultraljud. Hoppas på tre saker: att barnet är friskt, att få samma eller helst ett senare förlossningsdatum och att de kan se kön .

Någon mer som har RUL imorgon?

Vilken tid har du rul? Jag har också i morgon, pirrigt som bara den känner jag!
  • Seven Costanza
    aurorasmamma skrev 2015-08-09 12:19:45 följande:

Vilken tid har du rul? Jag har också i morgon, pirrigt som bara den känner jag!

Kl 11, när har du? Jag är både pirrig men också nervös, hoppas verkligen att barnet ser friskt ut.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)