• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • aurorasmamma
    Seven Costanza skrev 2015-08-09 12:28:51 följande:

Kl 11, när har du? Jag är både pirrig men också nervös, hoppas verkligen att barnet ser friskt ut.

Mycket senare, halv 3. Hoppas att de timmarna innan går fort så man får de överstökat. För nervös är man ju helt klart! Minns dock med dottern att ja kände att de va trist när vi hade gått därifrån. Ville ju se henne mer!! Men hoppas att allt är bra med bebis, känns iallafall som så, sparkar å har sig mycket nu.
  • mitthemligajag

Lycka till på era rul imorgon!!! Bomba bild tråden med bilder hihi och hoppas ni får se era fina bebisar som ni hoppats på :)

• Seven Costanza
    aurorasmamma skrev 2015-08-09 20:00:51 följande:

Mycket senare, halv 3. Hoppas att de timmarna innan går fort så man får de överstökat. För nervös är man ju helt klart! Minns dock med dottern att ja kände att de va trist när vi hade gått därifrån. Ville ju se henne mer!! Men hoppas att allt är bra med bebis, känns iallafall som så, sparkar å har sig mycket nu.

Aha, ja jag är glad att det är tidigt för jag lär inte kunna tänka på så mycket annat innan vi ska dit. Jag är lite mer orolig för jag känner ingenting som jag säkert kan säga är bebisen - har känt lite grann men är inte säker på att det är bebisen utan det kan ju lika gärna vara magen som kurrar för att jag är hungrig. Kul att du känner bebisen, jag är helt klart avundsjuk! Men har hört att de som redan varit gravida kan känna bebisen tidigare i följande graviditeter än man gör med första barnet.

Är detta första ultraljudet med det här barnet? Vi har redan varit på två ul men det känns som en evighet sedan vi var på KUB, är väl fem-sex veckor sedan nu.
  • dinin

Lycka till ni som har RUL imorgon! Uppdatera oss! Jag får snällt vänta två veckor till. En hel evighet enligt mig ;)

• WiMe06

Hur känns er växtvärk? Vet att det är jättesvårt att beskriva men känner ni av det runt hela magen eller vissa punkter?

Jag har en punkt på vänster sida ca 6-8 cm snett ner vänster om naveln som jag känner av ibland. Det gör inte jätteont med jag känner liksom av precis den punkten ibland. Kan det vara växtvärk på samma ställe så eller är det ngt annat tror ni som jag känner? Tänkte ta upp det med bm har ju inget besök inbokat med henne förrän i oktober. Tycker man skulle haft nåt mer samtal mellan ultraljuden och nästa träff i v 25.

• FrökenC

Ni som har lite erfarenhet om det här med RUL...

Jag har fått en kallelse nu och enligt ultraljudet jag gjorde sist så fick jag ett nytt BF-datum så nu när jag ska göra mitt RUL är jag i vecka 19 (18+2). Är inte det lite sent?

• haannah
    FrökenC skrev 2015-08-09 21:55:11 följande:

Jag har fått en kallelse nu och enligt ultraljudet jag gjorde sist så fick jag ett nytt BF-datum så nu när jag ska göra mitt RUL är jag i vecka 19 (18+2). Är inte det lite sent?

Jag vet inte hur det ser ut överlag tyvärr, men min barnmorska sa att det är vanligast att man gör det i v.18-20 ungefär :) jag ska på mitt RUL den 19/8 och kommer då vara i v.18+3 :) hade ju gärna sett något tidigare såklart, haha. Jag är så himla otålig nu! :)
  • aurorasmamma
    Seven Costanza skrev 2015-08-09 20:47:58 följande:

Aha, ja jag är glad att det är tidigt för jag lär inte kunna tänka på så mycket annat innan vi ska dit. Jag är lite mer orolig för jag känner ingenting som jag säkert kan säga är bebisen - har känt lite grann men är inte säker på att det är bebisen utan det kan ju lika gärna vara magen som kurrar för att jag är hungrig. Kul att du känner bebisen, jag är helt klart avundsjuk! Men har hört att de som redan varit gravida kan känna bebisen tidigare i följande graviditeter än man gör med första barnet.

Är detta första ultraljudet med det här barnet? Vi har redan varit på två ul men det känns som en evighet sedan vi var på KUB, är väl fem-sex veckor sedan nu.

Jag hade gärna haft det tidigare men nu är de som de är. Tur dock ändå eftersom vi inte hade fått någon barnvakt om de va tidigare.

Kan mycket väl vara bebis du känner då. Du får de bekräftat i morgon om inte annat.

Ja kände bara denna bebis typ två veckor tidigare än dottern. Men man vet/känner igen hur de ska kännas när man varit med om de tidigare

Ja de är första Ul så extra spännande!! Hoppas man lyckas sova inatt och inte bara ligger och funderar!
  • aurorasmamma

Jag har som sagt rul i morgon, är i v19 då 18+3 och de är inte sent, mellan 18 och 20 är de vanligaste att man har rul.

Så de är som de ska med de
  • dinin

Min bm sa att man helst ska göra RUL i tidigast 18+0 för att få ut mest möjligt av det. Så jag bokade precis den dagen :) Tror de flesta har mellan 18+0-19+6?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)