• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza
    Hame skrev 2015-08-10 07:55:40 följande:

RUL idag för mig också  19+0 enligt ultraljudet för KUB. Hoppas på precis samma saker som du. Min nuvarande bf är 3/1 och jag skulle göra lägga några fler dagar mellan bf och jul/nyår haha!

Spännande! Då är du hittills en dag före mig. Vi hade räknat lite fel så vi trodde inte när vi började försöka att BF skulle bli riktigt så tidigt i januari och vi trodde inte att vi skulle lyckas på första försöket heller. Det är första barnet för mig och de flesta förstföderskor går ju över tiden så jag hoppas också på det .

Hur dags är ditt RUL? Mitt är kl 11.
  • Kixpix
    Mollie skrev 2015-08-09 22:53:24 följande:

Finns olika FB-grupper KixPix?

Var dig själv, det finns redan så många andra...
    Jag vet bara den som frökenC har. Den som står i originalinlägget tar inte ens emot nya medlemmar.
  • Lisasmor

Hej, har inte skrivit i tråden tidigare men har också BF i januari, den 1/1 (!!) närmare bestämt. Gjorde RUL i veckan (i v 18+2) och det är en liten kille som ligger där inne och växer till sig. Lite illamående och trötthet i början av graviditeten, men nu mår jag bra och känner lillen sparka där inne. Så mysigt!

Har en dotter sen tidigare som fyller 2 år i oktober så vi har en hel del bebisgrejer men vill köpa en syskonvagn, helst en bugaboo donkey om mannen går med på det, haha. Måste jobba lite på övertalningen, de är ju ganska så dyra...

• Seven Costanza
    Lisasmor skrev 2015-08-10 08:51:02 följande:

Hej, har inte skrivit i tråden tidigare men har också BF i januari, den 1/1 (!!) närmare bestämt. Gjorde RUL i veckan (i v 18+2) och det är en liten kille som ligger där inne och växer till sig. Lite illamående och trötthet i början av graviditeten, men nu mår jag bra och känner lillen sparka där inne. Så mysigt!

Har en dotter sen tidigare som fyller 2 år i oktober så vi har en hel del bebisgrejer men vill köpa en syskonvagn, helst en bugaboo donkey om mannen går med på det, haha. Måste jobba lite på övertalningen, de är ju ganska så dyra...

Välkommen och grattis till lyckat RUL! Vad roligt med en son, men det blir kanske på håret med BF på nyårsdagen . Gick du över tiden med ditt första barn?
  • Hame
    Seven Costanza skrev 2015-08-10 08:14:11 följande:
    Spännande! Då är du hittills en dag före mig. Vi hade räknat lite fel så vi trodde inte när vi började försöka att BF skulle bli riktigt så tidigt i januari och vi trodde inte att vi skulle lyckas på första försöket heller. Det är första barnet för mig och de flesta förstföderskor går ju över tiden så jag hoppas också på det .

Hur dags är ditt RUL? Mitt är kl 11.
    Samma sak för oss Tungan ute Jag blev jättepaff när när jag blev gravid på första försöket, för andra gången! Jag gick över nio dagar med första så jag hoppas och tror att det blir januari. 

Mitt är 12.45. Är väldigt nervös fast jag inte vet knappt varför.. ska luncha med mannen innan men kommer mest att vilja att tiden ska gå. 

Om några timmar får vi svar på våra frågor  Glad
  • anaconda

De finns en liten grupp (16st) jag är med i på fb, skicka meddelande till mig om ni vill gå med där,

• WiMe06

Vad spännande för alla här som har RUL idag och snart framöver. Jag lääängtar till mitt men det är först om 2 veckor.

Börjar bli väldigt orolig nu känner jag, inbillar mig att jag känt bebis några ggr men nu har jag inte känt på länge så man blir ju så orolig då. Vet ju att det är svårt ändå att känna bebis nu och att den kan ligga vänd mot ryggen. Men jag vill bara se bebis nu och veta att allt är bra.

• Kixpix

Jag går in i vecka 18 idag (17+0). Har inte mitt RUL förrän den 26/8, alltså om lite mer än 2 veckor.

Har inge känt någonting, inte ens haft något att fundera över om det KAN vara bebis eller något annat. Lite mysko känns det och lite mer orolig blev jag efter i lördags då jag fick så ont i mage/rygg av sammandragningar.

Min BM ska ringa idag. Har svullnat väldigt mycket om händer och fötter. Får hoppas jag får komma dit fortast möjliga.

• WiMe06
    Kixpix skrev 2015-08-10 10:30:28 följande:

Jag går in i vecka 18 idag (17+0). Har inte mitt RUL förrän den 26/8, alltså om lite mer än 2 veckor.

Har inge känt någonting, inte ens haft något att fundera över om det KAN vara bebis eller något annat. Lite mysko känns det och lite mer orolig blev jag efter i lördags då jag fick så ont i mage/rygg av sammandragningar.

Min BM ska ringa idag. Har svullnat väldigt mycket om händer och fötter. Får hoppas jag får komma dit fortast möjliga.

Då är vi exakt samma dag och har exakt samma datum för RUL.

Hoppas du får hjälp med svullnaden, känns ju inte bra att du ska behöva ha det så redan nu.
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-08-10 10:54:58 följande:
    Då är vi exakt samma dag och har exakt samma datum för RUL.

Hoppas du får hjälp med svullnaden, känns ju inte bra att du ska behöva ha det så redan nu.
    Nej men vad kul! :) jag blev inte flyttad någonting vid KUB så än så länge är det 17 januari som gäller!

Ja, drygt att man KAN behöva vänta hela dagen på att de ska ringa upp.. Suck! :(
Svar på tråden BF Januari 2016 :)