• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-08-08 02:12:26 följande:
    Det låter ju som att det skulle kunna ha varit sammandragningar, men det känns ju så väldigt tidigt. Men just att det lugnat ner sig när du tog det lugnt. Hoppas det inte kommer tillbaka och att bm kan hjälpa dig.
    Lite det jag tänkte också, om det kanske var sammandragningar? Eftersom det lugna sig så fort jag lade mig ner och tog det lugnt, men reste jag på mig, så kom det tillbaka. :(
  • Kixpix
    mitthemligajag skrev 2015-08-08 07:09:43 följande:
    Jag har också mycket sammandragningar, men de är ju absolut ingenting som
    Gör ont utan mer bara blir som en stenhård klump på magen och bara när jag gör hastiga rörelser eller är kissnödig. Och de hade jag förra gången med men jag kommer ihåg att min bm sa då att om dom gör ont så måste jag uppsöka vård för de ska dom inte göra!!
    Ska prata med min barnmorska om vad det var.
    För förstoppning är det inte. Har varit på toaletten idag igen, så det kan vi ju utesluta.

Äter som sagt dock penicillin mot UVI, om det är de som spökar?
  • dinin
    Kixpix skrev 2015-08-08 10:59:24 följande:
    Ska prata med min barnmorska om vad det var.
    För förstoppning är det inte. Har varit på toaletten idag igen, så det kan vi ju utesluta.

Äter som sagt dock penicillin mot UVI, om det är de som spökar?
    När jag hade uvi för ett par månader sen gjorde det så sjukt sjukt ont i ryggen! Kunde inte gå, knappt sitta. Det gick inte över förrän jag tagit i princip hela penicillin-kuren.
  • Seven Costanza

Visste ni att graviditet och amning kan göra att synen tillfälligt eller permanent försämras? Jag var hos optiker idag för att jag tycker att jag ser sämre och då berättade han det för mig, det hade jag ingen aning om. Sedan tyckte han absolut att jag som alltid använder linser ska skaffa glasögon att ha hemma t ex efter jobbet eller på helgförmiddagar ifall jag inte ville ha glasögon ute bland folk, för att undvika att det bildad ödem på ögat pga att ögat aldrig får luftas om man alltid har linser i förutom när man sover. Tänkte bara berätta vad jag fått veta ifall någon annan också upplever att ni ser sämre som gravida, det är helt normalt tydligen.

• Parkbänksteorier

Hej! Har läst här ett tag men inte kunnat skriva då jag tappat bort lösenordet, äntligen fått tummen ur och löst det nu Väntar liten i början av januari, har rul om en vecka och är mixat hoppfull, nervös och livrädd.

Fråga till er: är alla ni öppna med era graviditeter nu? Jagvill dölja det på jobbet ett tag till men det här med kläder är ju hopplöst. Hur klär/ klädde ni er för att dölja den växande magen?

• Seven Costanza
    Parkbänksteorier skrev 2015-08-08 13:02:17 följande:

Hej! Har läst här ett tag men inte kunnat skriva då jag tappat bort lösenordet, äntligen fått tummen ur och löst det nu Väntar liten i början av januari, har rul om en vecka och är mixat hoppfull, nervös och livrädd.

Fråga till er: är alla ni öppna med era graviditeter nu? Jagvill dölja det på jobbet ett tag till men det här med kläder är ju hopplöst. Hur klär/ klädde ni er för att dölja den växande magen?

Jag har haft semester sedan midsommar så ingen på mitt jobb vet. Försöker dölja lite grann på stan ifall man skulle springa på någon kollega men det är svårt att dölja nu (är i v 19). Har RUL på måndag och om allt ser bra ut kommer jag mejla min chef och berätta att jag är gravid, så att det inte blir så förvånade miner när jag kommer tillbaka.
  • Seven Costanza

När jag vill dölja magen använder jag klänningar som faller rakt ut hela vägen, typ a-linjeformade (tänk klänningar som köps med tanken att man ska ha ett band under bysten, men så tar jag bort bandet). Har några sådana linnen också. Man ser alltså helt oformlig ut men det är svårt att se att man är just gravid, även om man klart kan misstänka det om det inte är väldigt varmt ute så att man vill ha luftig klädsel av den anledningen. Ska bli jätteskönt när man inte behöver dölja magen längre, börjar bli svårt. Bland vänner döljer jag dock inte magen utan berättade efter KUB i v 13, så då sätter jag ofta på bandet under bysten precis innan jag ringer på hos dem .

• HappyAsAHippo

Det finns en hemlig grupp på fb för oss som väntar smått i vinter :)
    Skicka ett pm till mig med din e-mail adress som är länkad till ditt fb konto, så bjuder jag in!

• aurorasmamma
    Parkbänksteorier skrev 2015-08-08 13:02:17 följande:

Jag är i v 19 och vi har inte berättat för någon alls ännu. Rul på måndag så efter det kommer vi berätta för närmaste om allt ser bra ut.

Har lite lösare kläder bara har inte så mycket mage att dölja ännu.
  • Kixpix

Var på kalas idag för min pappa. Pratade med min syster, tydligen hade hon sådana sammandragningar (som jag tror jag hade igår) som gjorde ont. Så det var sammandragningar jag hade igår. Blev även bannad av den andra systern att ringa bm på måndag av att jag lagt på mig vätska, lite väl tidigt. Hon är rädd att jag kan få havandeskapsförgiftning. Ja jisses, vad är det man har gett sig in på! :)

Svar på tråden BF Januari 2016 :)