• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2015-08-10 15:25:31 följande:

Ja en dag hit eller dit kan ju kvitta så där håller jag med :)

Hon ringde upp innan och skyller på värmen, till varför jag blivit svullen. Det roliga är att det började när det inte ens var varmt utan höstväder ute! Men skulle få komma in imorgon och ta trycket och lämna urin. :)

Nej precis, det håller jag också med om.

Hm, ja ngn jättevarmt sommar har det ju knappast varit så det var ju enkelt att skylla på det. Men vad bra att du får komma in. Hoppas dem har en bättre förklaring imorgon då.
  • Lisasmor
    Seven Costanza skrev 2015-08-10 09:03:45 följande:
    Välkommen och grattis till lyckat RUL! Vad roligt med en son, men det blir kanske på håret med BF på nyårsdagen smile1.gif . Gick du över tiden med ditt första barn?
    Tvärt om så kom dottern 10 dagar tidigt, så jag har inga förhoppningar om ett januari-barn. Men dottern satt i säte och BM sa att de barnen ofta kommer lite tidigt. Är väl kroppen som känner på sig att det är
    att barnet inte hinner bli för stort, eller nåt. Så vi får se hur det blir den här gången, jag hoppas i alla fall på en vaginal förlossning denna gång eftersom jag fick snitt pga sätesläget. Är det någon annan som har fött ett barn med snitt och nu hoppas på vaginal förlossning?

Tycker för övrigt det verkar konstigt att vissa BM inte berättar könet. Jag menar, så erfarna som de flesta är med att göra UL så tror jag säkert att de ser könet, även utan ansträngning. Att man ska behöva betala då är ju löjligt.
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-08-10 17:33:53 följande:
    Nej precis, det håller jag också med om.

Hm, ja ngn jättevarmt sommar har det ju knappast varit så det var ju enkelt att skylla på det. Men vad bra att du får komma in. Hoppas dem har en bättre förklaring imorgon då.
    Ja, bara för det så hoppas jag verkligen att något är fel! Visst, det har varit varmt veckan som varit, men inte innan. Jag vet ju att man blir svullen när man blir gravid, men så här tidigt.. Nja. Vägde mig innan idag, har gått upp 4 kg sen vecka 12 = 10 kg sen i början. Dock slutat röka så det kan ju ha med det att göra, men ändå :)
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2015-08-10 19:31:03 följande:

Ja, bara för det så hoppas jag verkligen att något är fel! Visst, det har varit varmt veckan som varit, men inte innan. Jag vet ju att man blir svullen när man blir gravid, men så här tidigt.. Nja. Vägde mig innan idag, har gått upp 4 kg sen vecka 12 = 10 kg sen i början. Dock slutat röka så det kan ju ha med det att göra, men ändå :)

Oj, 10 kg känns ju ganska mkt, eller? Jag har gått upp 2-3 kg ungefär sen inskrivningen i v 12 ungefär.
  • FrökenC

Inte fått något mer än det jag svarade på

Kixpix skrev 2015-08-09 22:47:45 följande:

Hoppas mitt svar gick fram? Blev helt konstigt via telefonen?

• Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-08-10 19:40:25 följande:
    Oj, 10 kg känns ju ganska mkt, eller? Jag har gått upp 2-3 kg ungefär sen inskrivningen i v 12 ungefär.
    Blev kanske lite fel, 10kg från vecka 1 till idag. 4 kg från vecka tolv till nu! Men 10 kg är ändå rätt mycket på 18 veckor. Men, jag har ju som sagt slutat röka också så det har ju säkert påverkat vikten en del! :/ får se vad hon säger imorgon.
  • FrökenC

Ni som vill gå med i Facebook-gruppen för januari: sök på BF januari 2016 för mer diskussioner gruppen är sluten och vi är inte så många ännu...

• WiMe06
    Kixpix skrev 2015-08-10 20:18:01 följande:

Blev kanske lite fel, 10kg från vecka 1 till idag. 4 kg från vecka tolv till nu! Men 10 kg är ändå rätt mycket på 18 veckor. Men, jag har ju som sagt slutat röka också så det har ju säkert påverkat vikten en del! :/ får se vad hon säger imorgon.

Förstod att du menade sedan start Men klart det är ju så olika det där. Och som du själv säger, att du slutat röka kan ju också påverka. Märker du av det mkt att du gått upp?

Jag har varit så bortskämd med vikten under mina graviditeter, första grav gick jag upp ca 8-10 kg under hela grav och det mesta försvann direkt efter. Andra vet jag inte riktigt hur mkt jag gick upp men det var ngt liknande första. Denna har jag gått upp kanske 3,5 kg sedan vecka 1, det mesta har kommit efter v 12.
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-08-10 20:29:20 följande:
    Förstod att du menade sedan start smile1.gif Men klart det är ju så olika det där. Och som du själv säger, att du slutat röka kan ju också påverka. Märker du av det mkt att du gått upp?

Jag har varit så bortskämd med vikten under mina graviditeter, första grav gick jag upp ca 8-10 kg under hela grav och det mesta försvann direkt efter. Andra vet jag inte riktigt hur mkt jag gick upp men det var ngt liknande första. Denna har jag gått upp kanske 3,5 kg sedan vecka 1, det mesta har kommit efter v 12.
    Nja, jag märker inte av det så mycket faktiskt, men det är ju inte kul att ha gått upp så mycket redan :( men, det är så olika!
    Min bm sa att jag kanske bara går upp i vikt i början och inte mer sen. Sen som jag nu har svullnat så är det säkert vatten, inte fett!
    Får uppdatera vad det blir av det imorgon. :)
  • Kixpix

Glöm inte gå med i Facebookgruppen: BF januari 2016
    Gruppen är sluten.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)