• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2015-08-10 11:07:26 följande:

Nej men vad kul! :) jag blev inte flyttad någonting vid KUB så än så länge är det 17 januari som gäller!

Ja, drygt att man KAN behöva vänta hela dagen på att de ska ringa upp.. Suck! :(

Jag blev flyttad 1 dag, hade den 18 januari förrut. Men min bm sa att dem går efter datumet från kubet om man gör det, dem håller inte på och flyttar en massa sa hon om det bara rör sig om ngn dag fram eller bak. Men rör det sig om en vecka eller så så byter dem datum. Så blir det ingen drastisk skillnad så får jag nog behålla den 17 januari som datum.

Ja, det är ju inget roligt att behöva sitta och vänta flera timmar på att bli uppringd, fick du ingen ungefärlig tid?
  • Mallis87

Jag tår också in i vecka 18 idag, och har UL den 25/8. Längtar!!! :) Jag (tror) jag känner bebisen då och då, och har gjort i ungefär en vecka. Tror att bebisen ligger åt vänster och att jag har moderkakan åt höger. Ska bli spännande att se om det stämmer på rul eller jag bara har inbillat mig :)

• Mattenörd

Börjar snart jobba. Första arbetsdagen sen början av juni. Hittade en rak lös skjorttunika som jag hoppas döljer hyfsat om jag tänker på hållningen men är ändå lite nervös att kollegorna kommer börja prata. Kan inte prata med chefen förrän imorgon eftersom det är kick-pdf med massa föreläsningar och så idag...

• Seven Costanza

Har varit på ultraljud nu, allt såg normalt ut och vi beräknas bli föräldrar den 8/1, till en pojke! Vi är så glada! Blev tillbakaflyttad fyra dagar, BF var 4/1 enligt KUB så jag är väldigt nöjd att ha fått några dagars mer marginal till årsskiftet, även om det viktigaste förstås är att bebisen verkade frisk .

Håller tummarna för er andra som också har RUL idag!

Ser att några andra har skrivit om att känna bebisen eller inte - detta är min första graviditet och jag har inte heller känt något som jag säkert kunna säga är fosterrörelser men allt var ändå helt normalt på RUL såvitt man kan se såhär långt och BM sa att det är inget konstigt att inte kunna känna något förrän ca v 20-21 med första barnet. Vissa känner långt tidigare men det behöver inte vara något fel bara för att det kanske dröjer till runt halva graviditeten .

• Seven Costanza

Blev alltså tillbakaflyttad till v 18+2 istället för 18+6 så enligt BM kan det alltså dröja ytterligare 1-2 veckor innan jag känner något, men nu känner jag mig mycket lugnare när jag fått se bebisen igen .

• WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-08-10 13:14:39 följande:

Blev alltså tillbakaflyttad till v 18+2 istället för 18+6 så enligt BM kan det alltså dröja ytterligare 1-2 veckor innan jag känner något, men nu känner jag mig mycket lugnare när jag fått se bebisen igen .

Grattis till ett lyckat ultraljud, vad härligt! Vad roligt att dem kunde se könet med. Spännande att se sen när fler gjort rul om det verkar vara fler pojkar eller flickor
  • Hame

Nu är jag tillbaka efter ultraljudet! Allt såg bra ut och det var en liten pojke som visade upp sig så snällt Glad Jag blev flyttade en hel vecka BAKÅT... bli sen säger jag bara till bebisen!! Har bf 29/12 nu, hoppas det är ok att jag är kvar i denna gruppen, jag tror faktiskt fortfarande att det blir januari... hoppet är det sista som överger människan!!

• Znö

Ååååh va mysigt med RUL! Va kul för er som gjort idag att ni fick veta kön (och att bebisen mådde bra också förstås) :)

Jag ska göra RUL på onsdag och längtar så! Nån mer som ska göra på onsdag?

• dinin
    Seven Costanza skrev 2015-08-10 13:11:21 följande:

Har varit på ultraljud nu, allt såg normalt ut och vi beräknas bli föräldrar den 8/1, till en pojke! Vi är så glada! Blev tillbakaflyttad fyra dagar, BF var 4/1 enligt KUB så jag är väldigt nöjd att ha fått några dagars mer marginal till årsskiftet, även om det viktigaste förstås är att bebisen verkade frisk smile1.gif .

Håller tummarna för er andra som också har RUL idag!

Ser att några andra har skrivit om att känna bebisen eller inte - detta är min första graviditet och jag har inte heller känt något som jag säkert kunna säga är fosterrörelser men allt var ändå helt normalt på RUL såvitt man kan se såhär långt och BM sa att det är inget konstigt att inte kunna känna något förrän ca v 20-21 med första barnet. Vissa känner långt tidigare men det behöver inte vara något fel bara för att det kanske dröjer till runt halva graviditeten smile1.gif .

Stort grattis till en frisk liten pojke! Man blir nästan lite gråtmild :)
  • amalie79

Blev flyttad till den 15/1 på rul förra veckan så 17+3 nu. Berättade för båda mina chefer idag, den äldre blev ju som man förväntar sig de ska bli, frågade när jag tänker gå hem och förutsatte att jag skulle vara borta hela 2016. Den yngre, högre chefen, är jämngammal med mig och sa grattis, vad roligt,och äsch, du känner själv när kroppen säger ifrån. Vilket var ungefär den reaktionen jag önskade få, för det är ju min egen inställning.

Ingen annan har kommit på det än av de som inget vet, så är nog inte så stor som jag trodde :)

Svar på tråden BF Januari 2016 :)