• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    Bubblor skrev 2015-08-10 15:06:11 följande:

Åh vad roligt att läsa om ni som varit på RUL samtidigt som man blir väldigt otålig på att få göra det själv, men två veckor får jag vänta iallafall, men det är bra, då har jag och sambon två veckor på oss att bestämma om vi ska ta reda på kön eller inte för jösses vad vi velar :D Verkar som om de flesta av er tar reda på kön? Min sambo tror att vi har en liten flicka på väg och alla andra tror att det är en pojke, det är nämligen 6 flickor bland våra syskons barn och ingen pojke än så alla tycker det är dags för en pojke :P

Ja visst längtar min lite extra nu när man hör att många närmar sig ul eller har varit. Men häftigt att vi kommit så långt nu jag får också vänta två veckor till innan vi får gå på ul. Haha, gällande att ta reda på könet så tar jag bara för givet att mannen vill det också. Vi har inte ens pratat om det ännu, haha. Kanske borde ta upp frågan ändå. Men det var han som ville ta reda med nr 2 så jag tror ju han vill det nu med. Nr 1 tog vi inte reda på för då ville inte jag
  • Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-08-10 15:01:20 följande:

[quote=75621042][quote-nick]Seven Costanza skrev 2015-08-10 14:56:32 följande:[/quote-nick]Stort tack för era grattis, känner mig så glad och framförallt lättad! Låg och höll tummarna samtidigt som jag höll min man i handen och hon hade redan hunnit kolla nästan allt och sagt att det såg normalt ut, så när hon kom till könsorganen och sa att det var en pojke slappnade jag av och grät några glädjetårar Hade blivit lika glad för en flicka men jag har gissat på pojke hela tiden så det var ju kul att det stämde![/quote

Grattis till kommande sonen!

Tack så mycket!
  • Seven Costanza
    Hame skrev 2015-08-10 15:30:52 följande:

Ja vi funderar på Hjalmar, Alvar eller Vidar  Har ni några på lut?

Det är lite svårt för vi vill helst ha ett långt tilltalsnamn eftersom vi har väldigt kort efternamn, och vi vill helst ha ett namn som finns både Sverige och i USA eftersom han även blir amerikansk medborgare, men vi vill ändå inte ha något som känns mer engelskspråkigt än svenskt. Alltså vill vi ha klassiska namn och inte t ex Milton, Jamie, William etc som jag tycker känns mer amerikanska än svenska även om de förekommer och är hyfsat vanliga i Sverige. Tycker om dina namnförslag, särskilt Hjalmar tycker jag låter väldigt fint, men på vår son funkar de inte eftersom vi vill ha namn som känns lika amerikanska som svenska.

Hittills har vi kommit fram till Carl Fredrik, Samuel, Jonathan, Benjamin och eventuellt Jacob, även om det sistnämnda är lite i kortaste laget. Just nu lutar det åt Carl Fredrik (som dubbelnamn men utan bindestreck). Blir ju smeknamn på det förstås men tycker hela namnet är fint medan Carl är lite för kort för vårt efternamn tycker vi.

Hur var det, har ni barn sedan innan så att ni även kanske tänker på vad som passar med syskonnamnen?
  • mitthemligajag
    Hame skrev 2015-08-10 13:59:05 följande:

Nu är jag tillbaka efter ultraljudet! Allt såg bra ut och det var en liten pojke som visade upp sig så snällt Glad Jag blev flyttade en hel vecka BAKÅT... bli sen säger jag bara till bebisen!! Har bf 29/12 nu, hoppas det är ok att jag är kvar i denna gruppen, jag tror faktiskt fortfarande att det blir januari... hoppet är det sista som överger människan!!

Åhh grattis hoppas de blir en Januari kid som ploppar ut ändå! Man vet ju aldrig men man lör ju inte ha en så glad blivande 18 åring som får vänta tills sist haha!
  • amalie79
    Hame skrev 2015-08-10 15:30:03 följande:

Riktlinjerna för ultraljudsbarnmorskorna är att de inte FÅR undanhålla någon information som föräldrarna ber att få veta, så ser de kön måste de tala om det. Däremot är det inte huvudsyftet med RUL att ta reda på kön, så ser de det inte spontant måste de inte ta extra tid på sig för att titta efter.  

För vår bebis var det ganska uppenbert, så jag hade nog vetat till 99% även om hon inget sett 

Aha hade ingen aning om detta. Vet bara att ingen jag känner här har fått reda på det utan att gå på extra privat o betala för det.
  • mitthemligajag

Grattis alla som vart på rul idag!! tre dagar kvar för oss att ses lillesyson! Vi har vår fjärde förlossningsdag, dotterns tio månaders dag och rul på samma torsdag! Riktigt braaa dag hoppas jag :)

• Blgebo
    amalie79 skrev 2015-08-10 16:56:47 följande:
    Aha hade ingen aning om detta. Vet bara att ingen jag känner här har fått reda på det utan att gå på extra privat o betala för det.
    Jag förlöste en kvinna som hade betalat extra i gbg för könsul, och barnmorskan som gjorde det hade tydligen tvärfel Så föräldrarna hade köpt allt blått, men fick en tjej
  • Seven Costanza
    Blgebo skrev 2015-08-10 17:00:20 följande:

Jag förlöste en kvinna som hade betalat extra i gbg för könsul, och barnmorskan som gjorde det hade tydligen tvärfel Så föräldrarna hade köpt allt blått, men fick en tjej

Vad märkligt... Min BM frös bilden och pekade och vi såg tydligt vad som skulle vara en pung mellan benen, kan man inte vara säker då? Skillnad om hon sagt flicka och så hade pungen legat gömd mellan benen eller så. Jag har uppfattat det som att det skulle vara mer säkert om de säger pojke än om de säger flicka, eller? Vi har inte tänkt köpa allt blått men ändå.
  • amalie79
    Blgebo skrev 2015-08-10 17:00:20 följande:

Ja jag skulle aldrig betala för det personligen:)

Ha ha så lustigt. Hade för min del aldrig köpt allt blått oavsett kön, jag gillar inte blått alls:D
  • Blgebo
    amalie79 skrev 2015-08-10 17:08:44 följande:
    Ja jag skulle aldrig betala för det personligen:)

Ha ha så lustigt. Hade för min del aldrig köpt allt blått oavsett kön, jag gillar inte blått alls:D
    De här hade verkligen gått "all in" med tapeter hemma, kläder, filtar osv...    
Svar på tråden BF Januari 2016 :)