Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2016-01-03 23:46:28 följande:
    Jag kan tänka mig att det är ngt liknande

Jag tyckte jag landat rätt bra i tanken på förlossningen men när jag var på tulet och dem sa att dem skulle sätta igång det så fattade jag nog inte riktigt att jag faktiskt skulle gå igenom en förlossning samma dag.
    Denna förlossningen blev lite skräckblandad för min del. Jag hade ju bara småvärkar egentligen hela tiden från kl. 19 och jag fattade nog egentligen inte ens då vad som skulle komma. I samma ögonblick som bm drog ut nålen hon tagit hål på hinnorna med och vattnet började sippra ut så kom världens värsta värk med en gång och jag var verkligen inte beredd. Dem hade knappt fått fram lustgasen åt mig och jag fick typ panik, jag bara skrek att jag vill inte. Sen andades jag lustgas till jag blev helt bortdomnad i hela ansiktet. Sen bara fortsatte värkarna att avlösa varandra. Sen kom till slut en liten paus typ och så var det bara på krystvärkarna direkt. När jag pratade med en bm dagen efter så var det den värsta förlossning jag vart med om. Blev erbjuden aurorasamtal för det om jag kände att jag behövde det.

Så häftigt för dig som ska vara med om det för första ggn
    Haha, som du beskriver det så låter det inte alls särskilt häftigt! Jag skulle väldigt gärna klara mig på endast lustgas som du lyckas med, men vi får se vad som funkar helt enkelt, misstänker att jag kommer böna och be efter EDA och blir det så så är det okej. Har precis skrivit klart mitt förlossningsbrev.
  • mirakelspektakel
    MeEmmA skrev 2016-01-04 22:18:18 följande:
    Jag satte mig på huk och det kom massor, kändes dock som att jag kissade på mig igen. Ska testa en gång till sen, för att tre gånger kan jag ju omöjligt kissa på mig :)
    Har en binda som det känns att det rinner lite grann i då o då, men det syns inget i den. Får ta och lukta lite sen.

Jag vill helst inte ha hit min svärmor, speciellt inte i onödan, sa till min sambo innan att min kompis kan komma istället men han vågar inte säga det till henne. Jag blev lite irriterad innan idag när hon vräkte ur sig "det är så jobbigt när jag inte vet när jag behöver vara barnvakt, kan ju inte sova på nätterna längre för att jag är så rädd att något ska hända".
    Låter ju som att det är på gång på riktigt! Stort lycka till! Gör det som känns bäst för dig, ring kompisen, din man får väl hitta på en vit lögn sen om han inte vågar säga som det är!
  • mirakelspektakel

Vågar knappt berätta vad vi gjort idag, misstänker att jag kommer bli hemsökt av både Qatteriin och Amelii :)

Har precis vart och sett Quentin Tarantinos nya film the hateful eight, på 70 tums film. Som tur var så hade vi vip-stolar så att jag klarade av att sitta i 3h utan större besvär. Igår ställde vi in babycribet i sovrummet så nu känns det plötsligt väldigt nära att att det snart kommer ligga ett litet knyte där. Känns som att det är dags att verkligen passa på att göra saker utan barn, på torsdag ska vi bo på hotell en natt äta 3-rätters middag och bara mysa (var det vi gav varandra i julklapp).

• mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-04 22:27:35 följande:
    Haha men herregud, ja för det är ju verkligen HENNE det är värst för!! Jösses! Ooooh jag tror det är på g, vad häftigt!!
    SVÄRFÖRÄLDRAR kan verkligen vara fantastiska, min svärfar skällde ut oss, när vi berättade att vi väntade barn. "Men hur fan tänkte ni nu? Är ni helt dumma? Barnen börjar ju precis bli tillräckligt stor så att de går att stå ut med..." När min sambo försökte kontra med att jag faktiskt inte har några barn, fick jag kommentaren att jag MÅSTE se bonusarna som mina egna?! Eh nej det gör jag inte, precis som de inte ser mig som sin mamma.
  • mirakelspektakel
    Nettiis skrev 2016-01-04 23:01:23 följande:

Fick världens sockersug nu på kvällen, ställde mig och gjorde chokladbollssmet, rullade typ hälften av smeten då svärmor kommer över på fika imorgon. Och nu sitter jag med skålen i knät och äter rakt ut!

På tal om svärmor. Min sambo är adopterad och hans föräldrar är tio år äldre än mina och känner att de börjar bli trötta och äldre. Och eftersom vi nu snart ska ha vårt första barn har hon sedan mitten av graviditeten sagt att vi måste skynda oss med nummer två. Hon vill ju hinna uppleva deras uppväxt, som hon uttrycker det. Tycker inte alls om hur hon kan tala om för mig, som inte alls trivs med att vara gravid att jag måste skynda mig att bli gravid igen..

Vi hade svårt att bli gravida med detta barn så jag vill bara njuta och ta allt som det kommer!
    Det är dom som ska ha hand om vår hund mesans vi är inne.. Vill dock inte ha dom här när hunden träffar bebis första gången för dom jagar gärna upp honom..
    Försökte säga detta när vi var över på middag i helgen.. Svärmor blev så arg att hon lämnade bordet och gick till sitt rum..
    Nu mår jag dåligt över detta och vet inte hur jag ska hantera allt..

Som att stressen inför förlossning inte är nog..

Jag tycker att du tänker helt rätt, det är ert liv, inte hennes. Tycker att det är väldigt taktlöst av henne att sätta den pressen på dig, jag bara gissar men hade även de kanske  svårt att få barn och därför är de äldre och adopterade? Hon om någon borde väl för fasen isf kunna vissa lite förståelse. Jag tycker hon minsann ska vara jäkligt tacksam över att få något barnbarn alls. 

JAg vet att det är svårt men försök att inte låta hennes utspel påverka dig. Klart att hon inte ska vara med om hon inte har lugnande påverkan på er hund.
  • mirakelspektakel
    Nettiis skrev 2016-01-04 23:32:23 följande:
    Ja, precis så är det.. De kunde inte få några egna barn och därför fick sambon komma hit, tack och lov för det..
    Han har iaf pratat med sin mamma idag och sagt att detta är något som han och jag vill, att hon ej är närvarande när hunden kommer hem.. Så han sa även att svärföräldrarna kan komma och hälsa på bebis men hunden vänta hemma hos dom, sen åker sambon och hämtar hunden, då tar han även med bebiskläder så hunden hinner känna doften..
    Jag tror att detta blir bäst för oss och ska försöka att inte ta åt mig av svärmor..
    Tack! :)
    Bra att du får stöd av din sambo. Sen tycker jag att seven skrev väldigt kloka saker i sitt inlägg till dig. Det är säkert så hon ser det från hennes håll och det kanske kan ge dig lite mer distans till hennes uttalanden. Men det är inte ok att pressa dig på det sätt hon gör eller att försöka leva sitt liv genom ditt.

Alla mina mor och far föräldrar var döda när jag tog studenten, aldrig nåt jag funderat särskilt mkt över eller sörjt, dock tycker jag min sambo är lyckligt lottad som har pigga och krya mor-föräldrar fortfarande vid livet. 
  • mirakelspektakel
    Februari16 skrev 2016-01-04 23:24:02 följande:

Tusen tack för alla lyckönskningar men här är det status quo och jag känner mig allmänt misslyckad.. Värkstimulerande dropp i 8 timmar och riktigt jäkliga värkar och jag är inte öppen ens en cm Nu har dom stängt av droppet över natten så jag ska få sova men jag vill bara grina. Älskade lilla skruttbebis, jag vill ju träffa dig nu!

Men NEJ, känn dig inte misslyckad... det är ju inget du kan styra över. Se till att sova ordentligt så kroppen är ordentligt utvilad inför imorgon istället och så tar ni nya tag imorgon! Du är en kämpe som kommer klara det här toppen!
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-05 00:40:53 följande:
    Men kära nån, din svärfar låter som en komplett idiot ju. Det verkar ju som vi pratat om innan finnas en jobbig historia bakom din sambos tidigare relation och familjesituation. Borde han inte vara glad att hans son träffat en klok och vettig kvinna som ställer upp på hans befintliga barn och ger honom en chans till något nytt och bra? Att han är lycklig?
    haha, vet du jag tror faktiskt han enbart tänker på sig själv, att det blir jobbigt för honom de få gångerna vi hälsar på per år (som han inte lyckas rymma ifrån). Han är en riktigt gammal gubbstrutt och det enda sättet jag kan hantera honom på är att driva och retas med honom. Typ att vi förväntar oss att han ska hämta de stora barnen från skolan varje måndag efter att lillan är född. 

Sist svärmor satt barnvakt (vilket inte är så ofta, då hon har två egna affärer som hon jobbar ihjäl sig i, han är dock pensionär) så hängde svärfar på stan tills hon kom och hämtade honom (de bor i en stad utanför stockholm).

Man väljer ju inte sin familj eller den familjen som kommer med sin respektive, jag är bara så tacksam att jag älskar min svägerska och att min mamma och bror kommer väldigt bra överens med min sambo. Sen tycker jag väldigt bra om svärmor även fast jag önskar att hon slapp slita så mkt med jobbet. Min sambos morföräldrar som är runt 80-85 år är helt fantastiska människor. Man får vad tacksam för de som är bra :)
  • mirakelspektakel
    Seven Costanza 
    Glömde att svara på din mans kommentar ang boken :)

Gud vad jag skratta åt det, men jag tänker att det speglar nog mer att du mått väldigt bra under din graviditet än att han inte har förmåga till sympati. 
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-05 06:49:02 följande:
    Åh låter härligt! Min tråkige sambo är ingen filmnörd så vi har gått typ två gånger i höst... Min vanliga biokomois har haft svårt stt komma ifrån så. Vi satsar på mer nästa år, iaf för min del:)
    jag är egentligen inte någon bionörd jag heller, lägger hellre pengarna på att konsert eller teater än bio (tycker normalt inte att det är så stor skillnad att se film på bio och se den hemma). Men detta kändes så annorlunda så att jag inte kunde låta bli och det blev riktigt häftiga scener med den storleken på film.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)