Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

BF Januari 2016 :)

CarolinaH skrev 2015-12-29 09:50:56 följande:

Har varit helt slut efter några dagars intensivt julfirande. Fick så sjuka svettattacker under julen med. Inget jag haft tidigare. Men det fullkomligt rann på kroppen. Fick panik och springa ut flera gånger. Dessutom haft fruktansvärda sammandragningar på kvällarna när vi kom hem. Så har i stort sett varit sängliggandes i två dygn nu. Maken och döttrarna har fått sköta allt. Men så i går kväll fick jag något sjukt sug efter smågodis. Barnen erbjöd sig att gå och köpa. Men gräsen som jag är ville jag själv välja. Så maken och jag tog bilen till hemmakväll som har det bästa godiset som finns.
    Försökte ladda batteriet till stora bilen oxå för att få iväg den till verkstan. känner det nu efter julen då vi åkt en massa att en Saab 9-5 kombi är lite liten med tre tonåringar (nästan så) , en liten hund och en bebis. Nu vill den äldsta nästan aldrig följa med oss. Men att möjligheten finns är ju bra. Men att vi alltid ska vara ute i sista stund. Har ju letat efter en ny. Men inte hittat någon som vi fastnat för.

Var till BM nu på morgonen. Och maken följde frivilligt med!!
    Bebisen är så fixerad den kan bli tydligen. Vart svårt att mäta SF-mått för att den låg så långt ner. Har legat på övre kurvan tidigare men låg nu på mitten istället. BM vart tydligen lite förvånad över att den var så fixerad redan med tanke på att det var nr4.
    Hoppas på att det ska underlätta lite vid förlossningen. Men vill absolut inte att det ska gå så fort som sist.
    Maken och jag ska passa på att ta en lång lyxlunch på stan efter en kort vända på rean.
    Ska se om vi kan hitta någon liten present till yngsta dottern som tack för att hon är en fantastisk klippa som hjälper till med både hunden, disken, maten och går och slänger sopor utan att klaga. Men hon längtar som tusan efter att få bli storasyster.
    38+2 idag.

Härligt att din man äntligen verkar ha kommit in i matchen. Min var ju som sagt också rätt trögstartad... Låter som att det snart är dags för dig att föda... så spännande! 
  • mirakelspektakel
    Hame skrev 2015-12-29 10:24:01 följande:

Bf idag! Trodde aldrig att jag skulle gården ut när det blev så komplicerat runt v.25-30, men nu är vi där ????

Idag har vi städerskan hemma, har det var 14-dag. Skönt att ha rent och fint tills det är dags, känns konstigt att nästa gång har antagligen bebisen kommit ? Fick därför fly huset med sonen så nu är vi hos mina föräldrar och lillen och morfar är ute och leker. Skönt med lite lugn och ro!

wow! bra gjort!! Nu är det bara 3 dagar kvar till nya året! Känns det som att du klarar det eller är det något på gång? 
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-12-29 13:03:24 följande:

Näe hörni, nu undrar jag var WiMe06 håller hus, som brukar vara inne varje dag!

Jag analyserar nog kroppen rätt bra, men samtidigt är jag så inställd på att det ska starta med vattenavgång som det gjorde sist, så jag är ändå rätt avslappnad. Men just alla dessa förvärkar som jag aldrig hade med sonen gör ju att det känns lite lurigare. Det är just när jag går upp på toa på natten som jag får tanken - tänk om vattnet går nu, på vägen till toan! För det var precis så det var sist. Gud, jag kommer bli så jäkla snopen om det inte börjar med vattenavgång!

jag undrar också vart hon är... kanske det är dags?! hoppas att allt isf går bra. 

Jag är så inställd på att jag kommer gå över tiden så jag kan inte ens föreställa mig att det skulle sätta igång idag eller i morgon eller ens inom 2 veckor. Nu har ju jag inte BF förän den 29/1 heller så skulle jag föda nu så är jag ju inte fullgången...
    Men BM så lät det ytterst osannolik att det var något på gång än på ett tag. Borde kanske ta tag i det där med förlossningsväska... kanske nästa vecka :)
  • mirakelspektakel
    Nettiis skrev 2015-12-29 13:13:45 följande:
    Haha, nu så här i efterhand kan jag skratta åt det hela.. Hunden var iaf helt slut igår kväll vilket var rätt skönt..

Tolken försökte vara med under vårt möte och ville först inte ge sig.. Haha! Sambon bara skratta när jag berätta när jag kom hem.. Förstår nu i efterhand det roliga..

Sambon ska eventuellt åka till Tyskland med sin lastbil och är då inte hemma fören fredag kväll.. Lite nervöst men har ett tag till bf så hoppas Lillån inte får för sig att komma redan.. Är i vecka 35+4 idag..
    Förstår att du behövde lite distans för att kunna skratta åt eländet. 

Jag är ju en dag efter dig, jag hade inte heller vart överlycklig om min sambo skulle i väg nu, men å andra sidan är det kanske inte så troligt att det sätter igång. OM han skulle iväg så hade jag ringt min svägerska och meddelat henne att hon kommer få åka med mig på förlossningen om det sätter igång medan han är borta (jag var med på hennes när hon födde för tidigt och min bror var på affärsresa) har du någon du känner att du skulle kunna tänka dig ta med till förlossningen?
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-12-29 22:57:35 följande:
    Att hon inte ökat i magen beror troligtvis på att min moderkaka slutat fungera som den ska. Tror att vi får komma hem när hon klarar sig på min mat och dem ser att hon går upp i vikt.

Makens feber försvann med födseln, haha. Han var inte så pigg när vi kom upp till förlossningen på dagen men han pallade trycket och nu är febern borta grabbarna har varit väldigt i taket sedan dem blev hämtade av farmor och farfar igår. Tjatiga och trotsiga, haha. Men dem har varit och hälsat på en sväng idag och dem bara väääntar och lääängtar till hon får komma hem.

Haha, ja, tänk att det var en liten tjeja därinne trots allt känns så overkligt att man är 3 barns mamma, och snart blir hon redan 1 dygn den lille tösen.
    Världens största GRATTIS till er!! Vad underbart att allt verkar ha gått bra trots chocken du fick. Skönt att läkarna agerade och att ni blir väl omhändertagna på neo! Tänk att det var en liten sessa där inne trots allt :) 

hoppas att lilltjejen tjockar på sig snabbt nu och att ni slipper vidare komplikationer, så att ni snart är hemma hos storebrorsorna!
  • mirakelspektakel

Gott nytt år! Vi passade på att laga en riktigt lyxig middag som vi avnjöt på tuman hand, bonusarna var hos sin mamma och vi insåg att helt barnfria kvällar går att räkna på handens fingrar för ett bra tag framöver! Sen körde jag in till stan så vi kunde se de maffiga fyrverkerierna riktigt nära (min sambo är barnsligt förtjust i fyrverkerier!)

• mirakelspektakel

Hjälp vad det har hänt grejor här! 

Mattenörd: STORT GRATTIS! Hjälp vilken raketförlossning ni hade! Skönt att allt gått bra.

WeME: Gud så skönt att ni har fått komma hem, det är ju ändå ett bra tecken på att allt är så bra som det kan vara för tillfället, annars hade de ju inte släppt iväg er. Skönt att det börjar lossa med amningen, hoppas att hon har lagt på sig massa imorgon på kontrollen. Förstår att det är kämpigt för brorsorna att inte får hålla så mkt i lilla syster som de vill.

Fast ärligt så tror jag att jag kommer vara sjukt nojig när det kommer till att lämna över bebis till bonusarna i början med, även om hon är fullgången och allt är så bra det bara kan vara. Kan tänka mig att det är en sån där skillnad man känner emotionellt om man är bio eller bonusmamma, eller hur känner ni inför tanken när det kommer till att äldre syskon i olika åldrar ska "fixa med bebis" i början? 

• mirakelspektakel
    skruttan55 skrev 2016-01-01 18:13:47 följande:

Jag hoppar in här om jag får ;) Var beräknad till annandagen men än så länge har inte den lilla kommit ut. Första barnet och känner mig mycket trött och tung.

Välkommen!! Förstår att du måste känna dig väldigt trött och tung, jag gör ju det nu och jag har ju ändå 28 dagar kvar till BF!!
  • mirakelspektakel

Qatteriin: Vad fint babywrapet blev och vilka underbara bilder du la upp på ert nyårsfirande! Jag håller på att gå igenom och tvätta upp alla nyköpta kläder, för att så smått börja packa... insåg att jag kanske borde sy ett par byxor och ett par pyjamasar till... Den ena babyfilten är snart klar... :)

• mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-01 18:44:42 följande:
    Gör man inte här i Örebro tyvärr men det hade ju varit klokt. De två senaste gångerna har jag lämnat urinprov men innan dess bara vid inskrivningen tror jag.
    jag har fått lämna sticka typ varje gågn hos BM, men vi gör det inte innan vi träffar BM utan innan hon ska klämma på magen. 
Svar på tråden BF Januari 2016 :)