• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mitthemligajag
    mitthemligajag skrev 2015-08-18 21:47:44 följande:
    Vi är svin nöjda med vår donkey!! Hade buffalon innan och buffalons ram fungerar på donkeyn! Den är rymligare :) sååå skönt med så mycket space nu när man kör den i duo läge, kan ju packa ner hela huset i korgen haha!
    Mono menade jag såklart
  • Kixpix
    Mallis87 skrev 2015-08-18 21:13:32 följande:
    Åh, har dom 3D där nu?! Då hoppas jag på det rummet :)
    Ja, det har dem. Men man får nog be vääääääääldigt snällt om dem ska dra igång det! Men det är rum 3, allra längst ner till vänster. Jag vet det eftersom vi hade det rummet vid KUB och jag frågade om det var maskinen med 3D och det var det :)
  • himw
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-18 17:12:28 följande:

Måste fråga er andra. Hur fixar ni att jobba? Jag har haft första dagen med elever (lärare) och jag är helt död. Har ont i magen, det liksom hugger till, huvudvärk och det känns som om jag somnar stående. Och då la jag mig kl 21 igår. Jag jobbar heltid kan jag meddela. Detta var verkligen hårt och jag är rädd för hur hösten ska bli...

Jag är inne på min tredje vecka efter semestern, jobbar heltid framför datorn med administrativa sysslor- inget tungt arbete men stressigt.

Jag grät när jag kom hem efter de första dagarna tillbaka på jobbet för jag var så trött och undrade hur fasen jag ska orka detta till 1 dec( tänker ta ut semester 1 månad innan BF). Lite bättre denna vecka men jag sover när jag kommer hem och orkar ingenting på kvällarna. Att hänga tvätten känns som ett evighetsprojekt :)

Märker att jag är långsammare och måste dubbelkolla det jag gör på jobbet som jag innan gjort på rutin- kan man ha amningshjärna när man är gravid?

Är det någon som fått G-penning på ett kontorsjobb? Hade gärna gått hem tidigare men tror inte stress och trötthet ligger till grund för det.
  • amalie79

[quote=75652474][quote-nick]minahjärtan0609 skrev 2015-08-18 17:12:28 följande:[/quote-nick]Måste fråga er andra. Hur fixar ni att jobba? Jag har haft första dagen med elever (lärare) och jag är helt död. Har ont i magen, det liksom hugger till, huvudvärk och det känns som om jag somnar stående. Och då la jag mig kl 21 igår. Jag jobbar heltid kan jag meddela. Detta var verkligen hårt och jag är rädd för hur hösten ska bli...[/quotef

Inga som helst problem med att jobba mer än det vanliga "efter- semester-sega".

Har ett kroppsarbete och får stoppa och tänka efter ibland, idag sprang jag som sagt i trappor hela förmiddagen, klart jag blev lite mör men inga problem. Men så har jag inga krämpor ännu heller och känner mig stundtals nästan ogravid fortfarande, trots magen.

Hinner jag så sover jag dock middag nån halvtimme efter jobbet, om vi inget har planerat :)

• minahjärtan0609

Va skönt att ni är fler som upplever jobbet som jobbigt. Får ta en v i taget helt enkel. Känner ändå att mitt mående går före jobbet. Ska även köpa järntabletter idag.

• aurorasmamma

Ja gick från att vara mammaledig till att direkt börja min heltidstjänst natt i v 13. Märker av att de är en annan trötthet som infinner sig, men de blir ju så när man har en 14 månaders hemma också och sömnen inte blir optimal på morgonen/dagen..

Kommer nog jobba tills den 1 dec ja med, tror ja ska söka gravpenning då och de sista 11 dagarna innan bf ta semester.

Hur kommer ni andra göra med att söka ledigt innan bebis kommer? Eller kommer ni jobba in i de sista?

• amalie79

[quote=75654422][quote-nick]aurorasmamma skrev 2015-08-19 06:36:52 följande:[/quote-nick]Ja gick från att vara mammaledig till att direkt börja min heltidstjänst natt i v 13. Märker av att de är en annan trötthet som infinner sig, men de blir ju så när man har en 14 månaders hemma också och sömnen inte blir optimal på morgonen/dagen..

Kommer nog jobba tills den 1 dec ja med, tror ja ska söka gravpenning då och de sista 11 dagarna innan bf ta semester.

Hur kommer ni andra göra med att söka ledigt innan bebis kommer? Eller kommer ni jobba in i de sista?[/quote

Jag önskar ju det, att kunna jobba. Men kanske går hem i mellandagarna.

• haannah

Idag är det dags för RUL, om bara 1,5 timme är det dags och jag är så nervös så jag inte vet vart jag ska ta vägen! Vill så gärna att allt ska gå bra idag.

Ha en trevlig dag allihopa! :)

• Mallis87

Jag ska ansöka om graviditetspenning, gjorde det med första barnet och blev beviljad. Så hoppas jag blir det även denna gång.

Sist hann jag bara ta ut en månads gravpenning, sen föddes dottern, men jag tar nog också semester de sista 11 dagarna innan bf, då får man ju ingen gravpenning, om nu detta barnet stannar i magen så länge!

• hsh
    amalie79 skrev 2015-08-18 23:24:31 följande:

[quote=75652474][quote-nick]minahjärtan0609 skrev 2015-08-18 17:12:28 följande:[/quote-nick]Måste fråga er andra. Hur fixar ni att jobba? Jag har haft första dagen med elever (lärare) och jag är helt död. Har ont i magen, det liksom hugger till, huvudvärk och det känns som om jag somnar stående. Och då la jag mig kl 21 igår. Jag jobbar heltid kan jag meddela. Detta var verkligen hårt och jag är rädd för hur hösten ska bli...[/quotef

Inga som helst problem med att jobba mer än det vanliga "efter- semester-sega".

Har ett kroppsarbete och får stoppa och tänka efter ibland, idag sprang jag som sagt i trappor hela förmiddagen, klart jag blev lite mör men inga problem. Men så har jag inga krämpor ännu heller och känner mig stundtals nästan ogravid fortfarande, trots magen.

Hinner jag så sover jag dock middag nån halvtimme efter jobbet, om vi inget har planerat :)

Jag jobbar som lokalvårdare och har svårt att orka med min tjänst på 80%. Har blivit deltidssjukskriven pga "recidiverande depression" så jag jobbar bara 40%. Jag ligger ner/sitter/dricker/äter nötter en gång i timmen för att orka de tre timmar jag befinner mig på jobbet. Och än så länge har inte hösten kommit igång, när den gör det blir städet tyngre med all smuts som dras in. Nu är det ganska lugnt. Jag ska ansöka om havandeskapspenning, antar jag. Hört att det är bättre att bli sjukskriven men upplever det svårt att bli heltidssjukskriven :/ Sover på eftermiddagarna så länge jag behöver. Kan bli 1-3 timmar. Natt sover jag mellan 21 och 06 ungefär. Får ont i magen av att lyfta tre liter mjölk och har en del sammandragningar. Hoppas bara jag beviljas sjukpenning från FK gällande min nuvarande sjukskrivning, har inte hunnit få svar om det än.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)