• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Kixpix
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-18 17:12:28 följande:

Måste fråga er andra. Hur fixar ni att jobba? Jag har haft första dagen med elever (lärare) och jag är helt död. Har ont i magen, det liksom hugger till, huvudvärk och det känns som om jag somnar stående. Och då la jag mig kl 21 igår. Jag jobbar heltid kan jag meddela. Detta var verkligen hårt och jag är rädd för hur hösten ska bli...

Jag har varit sjuk en vecka, haft semester 4 veckor, sen sjukskrivit mig en vecka till nu. Arbetar i hemtjänsten och har väldiga problem med karpaltunnelsyndrom. Så på tisdag om en vecka ska jag prova på att arbeta men det kan jag säga redan nu gå käpp rätt åt helvete :)
  • MeEmmA
    Mallis87 skrev 2015-08-18 16:40:20 följande:
    Jaså, va tråkigt! Var det något speciellt folk var missnöjda med? Jag har varit inne lite på bugaboo men har läst/hört att de ska vara ganska trånga i sittdelen, och även att selen på de äldre modellerna är jättesmå. Har en rätt stor (snart) 2 åring så hon måste kunna sitta bra och kunna sitta fast i sele ;) Sen har jag fått för mig att nya sufletter till bugaboon är dubbelt så dyra som till Emmaljungan... Visst köper man väll inte nya sufletter hela tiden, men det kan ju vara kul att byta ut iallafall en gång!
    Jag vet inte specifikt vad dom har klagat på, men jag själv upplevde den tung och klumpig, men som sagt åk o testa och bilda din egna uppfattning :)
    Jag var precis och köpte en donkey i ett skitbra skick till ett väldigt bra pris och den här mamman visste allt om bugaboo! Angående sittdelen om den blir för liten sa hon att Buffalos sittdel på donkeyramen ska fungera till större barn och suffletter finns att köpa till väldigt bra priser på fb-gruppen.
    Jag är redan förälskad i vår nya vagn, ska ut o provköra den imorgon bitti :)
  • Mallis87
    Kixpix skrev 2015-08-18 20:34:44 följande:

Vad synd! Vi har på onsdag kl 11 :) om ni hamnar i rum 3, längst ner till vänster, så be dem slänga igång 3D ;)

Åh, har dom 3D där nu?! Då hoppas jag på det rummet :)
  • Mallis87
    MeEmmA skrev 2015-08-18 20:53:05 följande:

Jag vet inte specifikt vad dom har klagat på, men jag själv upplevde den tung och klumpig, men som sagt åk o testa och bilda din egna uppfattning :)

Jag var precis och köpte en donkey i ett skitbra skick till ett väldigt bra pris och den här mamman visste allt om bugaboo! Angående sittdelen om den blir för liten sa hon att Buffalos sittdel på donkeyramen ska fungera till större barn och suffletter finns att köpa till väldigt bra priser på fb-gruppen.

Då får jag kanske börja fundera i bugaboo banorna igen! Har en vän som ska sälja sin snart, till ett bra pris... Får nog åka och provköra en emmaljunga först iallafall :)
  • manam
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-18 18:40:35 följande:

Man får tyvärr inte gravidpenning som lärare då vi inte har tunga lyft osv... Dock massor av stress samt att det går i ett. Idag satt jag ner först kl 14:30. Kroppen var helt mörbultad då.
    Tycker det är konstigt att första bm besöket ligger i v 25. Kanske skulle jag behöva järn. Vågar man ta det utan att ha kollat sina värden?

Låter som långa och intensiva dagar...förstår att du blir trött.

Du kan nog äta järn utan att ha kollat värdet. Var hos BM igår och hon tyckte jag skulle börja med järn nu (1 tablett varannan dag till att börja med) trots att hon inte hade några provsvar. Enligt henne är det i princip omöjligt att överdosera järn under graviditeten.
  • Mallis87

Jag har ju varit föräldraledig i nästan två år. Började jobba vecka 32, men då hade vi bara planering så det var väldigt lugnt, sen nu har jag varit ledig förra och denna veckan pga att min dotter håller på att inskolas på förskola... Bävar lite inför att börja jobbet på riktigt nästa vecka, då jag redan nu känner av lite ont/obehag i magen här hemma, och här har jag ju bara EN 2 åring att ta hand om,.. På jobbet är det lite fler, jobbar på förskola. Vid min förra grav jobbade jag 100% men hade inte alls ont/foglossning eller andra bekymmer. Trodde jag skulle få det lika enkelt denna gång, men verkar ju inte så... Har dock gått ner till 75% så får vi se hur det går!

• WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-18 17:12:28 följande:

Måste fråga er andra. Hur fixar ni att jobba? Jag har haft första dagen med elever (lärare) och jag är helt död. Har ont i magen, det liksom hugger till, huvudvärk och det känns som om jag somnar stående. Och då la jag mig kl 21 igår. Jag jobbar heltid kan jag meddela. Detta var verkligen hårt och jag är rädd för hur hösten ska bli...

Jobbade mitt första pass ikväll till 20.30 och jag är också helt slut kan jag säga. Öm i kroppen och fruktansvärd huvudvärk. Jösses säger jag bara. Landade just i sängen och skulle kunna somna på direkten. Undrar också hur jag ska orka hösten. Jobbar 85% och pluggar 50%.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-18 18:40:35 följande:

Man får tyvärr inte gravidpenning som lärare då vi inte har tunga lyft osv... Dock massor av stress samt att det går i ett. Idag satt jag ner först kl 14:30. Kroppen var helt mörbultad då.

Tycker det är konstigt att första bm besöket ligger i v 25. Kanske skulle jag behöva järn. Vågar man ta det utan att ha kollat sina värden?

Jag har varit heeelt slut så jag köpte järntabletter förra veckan utan att ha kollat mina värden eller pratat med BM. Dem brukar ju rekommendera extra järn från v 20 ungefär. bebisen behöver mkt järn.
  • amalie79

Som jag misstänkte så har min ordinarie chef varit steget före mig och fixat andra uppgifter till mig i höst- men hon var tydlig med att jag var den givna personen för detta även innan graviditeten. Så nu får jag en chans att visa vad jag kan på helt andra uppgifter. Mitt mål har alltid varit att hänga i fram till jul, minus kanske snöskottning då, har bf 15/1. Men nu kan jag jobba så länge det funkar utan oro! Och när jag kommer tillbaks efter nästa sommar så är det bara att hoppa på igen för projektet pågår i flera år:)

• mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-08-18 20:53:05 följande:
    Vi är svin nöjda med vår donkey!! Hade buffalon innan och buffalons ram fungerar på donkeyn! Den är rymligare :) sååå skönt med så mycket space nu när man kör den i duo läge, kan ju packa ner hela huset i korgen haha!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)