• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2015-08-18 21:47:44 följande:
    Vi är svin nöjda med vår donkey!! Hade buffalon innan och buffalons ram fungerar på donkeyn! Den är rymligare :) sååå skönt med så mycket space nu när man kör den i duo läge, kan ju packa ner hela huset i korgen haha!
    Vår första promenad idag kändes bra iaf, första grejen som är införskaffad åt kommande bebis och jag längtar efter att få sätta på liggdelen nu!
    Angående storleken på sittdelarna så är jag inte så orolig, min lilla plutt ser liten ut i den och en granne som har rätt så stora barn på 2 och 3 år sitter fortfarande bra i sin också. Ska tvätta av min Emmaljunga och sätta ut på blocket nu, har varit väldigt nöjd med den också men jag kommer nog inte att sakna den så mycket.
  • WiMe06

Gosch, andra dagen på jobbet och jag vill inget annat än att gå hem NU!! Min chef vägrar mig att få gå på RUL, hon tycker att jag måste byta tiden! Lätt att byta en sån tid då, dem har ju för fasen fullt plus att det liksom är sista veckan dem rekommenderar att göra ul. Gud vad jag hatar min chef, vill bara strypa henne! Plus en miljon andra grejer också, precis vad man som gravid kvinna behöver känner jag!!!

• MeEmmA
    WiMe06 skrev 2015-08-19 16:12:47 följande:

Gosch, andra dagen på jobbet och jag vill inget annat än att gå hem NU!! Min chef vägrar mig att få gå på RUL, hon tycker att jag måste byta tiden! Lätt att byta en sån tid då, dem har ju för fasen fullt plus att det liksom är sista veckan dem rekommenderar att göra ul. Gud vad jag hatar min chef, vill bara strypa henne! Plus en miljon andra grejer också, precis vad man som gravid kvinna behöver känner jag!!!

Hon kan inte vägra dig att gå på rul, ring facket på en gång om du är med i det och sätt ner foten mot din chef! Hon får bara lösa det, inte ditt ansvar.
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-08-19 16:22:19 följande:

Hon kan inte vägra dig att gå på rul, ring facket på en gång om du är med i det och sätt ner foten mot din chef! Hon får bara lösa det, inte ditt ansvar.

Tyvärr är jag inte med i facket för dem är sjukt mesiga i den här kommunen! Vågar inte säga emot ett skit. Men man borde kanske gå med såhär lite plötsligt!
  • haannah
    mitthemligajag skrev 2015-08-19 14:38:39 följande:
    Jag blev också flyttad från 19+1 till 17+6 iosersig hade jag talat om sen innan att jag visste om att min äl var senare och att det inte skulle stämma överens med det datum bm satt, fick de datumet jag trodde hehe. Vad var de dom inte såg på ditt rul? Hannah? :)
    Alltså jag börjar tro att hon inte hade speciellt stor lust att kolla nu, haha. Hon svepte runt över fostret och berättade vilka olika delar det var, sen visade hon att hjärtat slog som det skulle och sen mätte hon skallen och sa att vi fick boka in en ny tid för jag blev tillbakaflyttad! Kändes skumt, allt var över på 10 minuter.. Hon sa bara att "vi kollar hjärtat mer ingående nästa gång, för det kan man inte se så bra nu". Så frågade min sambo om man kunde se kön. "Nej verkligen inte" var det enda svaret vi fick! Jag ska ringa dit imorgon och kolla tänkte jag, kanske man kan få en annan barnmorska till nästa för hon verkade totalt ointresserad tyvärr, haha
  • MeEmmA
    WiMe06 skrev 2015-08-19 16:30:37 följande:
    Tyvärr är jag inte med i facket för dem är sjukt mesiga i den här kommunen! Vågar inte säga emot ett skit. Men man borde kanske gå med såhär lite plötsligt!
    När jag jobbade inom vården så var jag först inte med i facket, men sen när jag skulle vara mammaledig slutade min snälla chef och det kom dit en ny som var helt dum i huvudet!! Gick med i facket ganska så omgående då ifall hon skulle ställa till med för mycket problem.
  • amalie79
    haannah skrev 2015-08-19 17:02:44 följande:

Alltså jag börjar tro att hon inte hade speciellt stor lust att kolla nu, haha. Hon svepte runt över fostret och berättade vilka olika delar det var, sen visade hon att hjärtat slog som det skulle och sen mätte hon skallen och sa att vi fick boka in en ny tid för jag blev tillbakaflyttad! Kändes skumt, allt var över på 10 minuter.. Hon sa bara att "vi kollar hjärtat mer ingående nästa gång, för det kan man inte se så bra nu". Så frågade min sambo om man kunde se kön. "Nej verkligen inte" var det enda svaret vi fick! Jag ska ringa dit imorgon och kolla tänkte jag, kanske man kan få en annan barnmorska till nästa för hon verkade totalt ointresserad tyvärr, haha

Konstigt vi fick ju se hjärtats kamrar och hjärnan osv, fast som sagt det var v16
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-08-19 16:12:47 följande:

Låter inte klokt! Du får väl sjukskriva dig i värsta fall. Ultraljudet är ju inget man varken vill eller kan missa!

Jag har börjat med järn idag, på eget bevåg, hoppas det ska göra susen. Tänkte även prata med min chef om att gå ner i tjänst, en ledig dag per vecka. För visst är det så att sgi:n inte påverkas om jag är ledig såhär sent? Har jobbat heltid i två år så bakåt är det inget problem.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-19 18:50:45 följande:

Låter inte klokt! Du får väl sjukskriva dig i värsta fall. Ultraljudet är ju inget man varken vill eller kan missa!

Jag har börjat med järn idag, på eget bevåg, hoppas det ska göra susen. Tänkte även prata med min chef om att gå ner i tjänst, en ledig dag per vecka. För visst är det så att sgi:n inte påverkas om jag är ledig såhär sent? Har jobbat heltid i två år så bakåt är det inget problem.

Nej, jag vet låter helt befängt. Har verkligen försökt i den mån jag kan att jag skulle få en tid unde min semester men dem hade verkligen inga tider under semestern. Så egentligen borde jag ha rätt till tjänstledigt med lön tom enligt AB. Funderar på att ta ut en hel del utav mina sparade semesterdagar innan jag går på grav.penning. Har ju inte så stor nytta utav dem nästa år

Nej, jag tror inte att ditt sgi ska påverkas då. Inte när du jobbat heltid så länge innan.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)