• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • hsh
    manam skrev 2015-08-18 21:15:58 följande:

Låter som långa och intensiva dagar...förstår att du blir trött.

Du kan nog äta järn utan att ha kollat värdet. Var hos BM igår och hon tyckte jag skulle börja med järn nu (1 tablett varannan dag till att börja med) trots att hon inte hade några provsvar. Enligt henne är det i princip omöjligt att överdosera järn under graviditeten.

Du kan be om ett tidigare besök. Ring bara och säg det. :) Jag fick mitt i v.8 då jag ville ha tidigare.
  • lanylena
    haannah skrev 2015-08-19 06:57:41 följande:

Idag är det dags för RUL, om bara 1,5 timme är det dags och jag är så nervös så jag inte vet vart jag ska ta vägen! Vill så gärna att allt ska gå bra idag.

Ha en trevlig dag allihopa! :)

Stort lycka till! Det är underbart att få se sitt lilla knyte. Glädjetårarna kom på mig igår när jag var på RUL.
  • manam
    haannah skrev 2015-08-19 06:57:41 följande:

Idag är det dags för RUL, om bara 1,5 timme är det dags och jag är så nervös så jag inte vet vart jag ska ta vägen! Vill så gärna att allt ska gå bra idag.

Ha en trevlig dag allihopa! :)

Förstår känslan, men du ska se att allt kommer gå toppen. Lycka till!
  • Hame

Nu har jag inte varit inne på några daga.. har varit hemma ifrån jobbet pga foglossning. Det blir bättre av att vila såklart, eller bättre och bättre det blir mindre dåligt Obestämd Nu är det på hanterbar nivå igen så jag hoppas det håller i sig. 

Ser att ni diskuterat förskärning, jag har tecknat trygg-hansa. Hade det förra gången som nu gått över i barnförsäkring. Vi behövde aldrig använda vår men min svägerska fick en svår bristning och hon fick ersättning utan problem. 

Ser att ni pratar dubbelvagnar också Glad Vi har köpt en begagnad Baby Jogger City Mini GT double i jättebra skick av en släkting. Storebror kommer att vara 3 år när bebisen födes så det är svårt att gissa hur mycket han kommer att åka vagn, därför kändes det lagom med en begagnad. Som det är nu sover han middag i sin vagn på dagis, så får se hur vi löser det. Hade ju gärna haft singelvagnen hemma till att köra bebisen med. Någon annan som har samma vagn-på-dagis problematik?

• mitthemligajag

Måste ju tipsa om Någon missat, för de lite äldre syskonen finns de ju som en ståbräda fast en som man sitter på! Ser ju super bekvämt ut ifall man tänker sig en singelvagn :)

• Hame
    mitthemligajag skrev 2015-08-19 11:15:04 följande:

Måste ju tipsa om Någon missat, för de lite äldre syskonen finns de ju som en ståbräda fast en som man sitter på! Ser ju super bekvämt ut ifall man tänker sig en singelvagn :)

Jag har sett dem men tycker att det ser superobekvämt ut för den som kör vagnen? Man får ju liksom inte plats med benen.. Har du testat att köra en sådan?
  • Eleonor01

Hej hej. Bf 22 januari m tvåan. Har börjat känns rörelser dock mycket senare än ettan. Rul 2 september!! Gjorde ett kub innan också så vi har ju redan sett den lilla :) mår ni andra?? Jag upplever inte att vara gravid som jobbigt. Märker knappt av det

• haannah

Hej igen! :) var iväg på RUL imorse, och det visade sig att jag inte är så långt gången som vi trodde, så vi blev tillbakaflyttade en vecka! Jag är alltså i v 17+3 idag och inte 18+3 som vi räknat ut efter senaste mens och vid det tidiga ultraljudet :) jag fick därför en ny tid för ultraljud den 2 september o kommer då vara i v. 20 (19+3) för att kolla lite mer på hjärta och kön :) men allt hon kunde se idag så jättebra och normalt ut. Superhärligt att se det lilla undret sprattla omkring ändå! Så nu är det en ny väntan! :)

• manam
    mitthemligajag skrev 2015-08-19 11:15:04 följande:

Tycker det verkar jättesmart, men som Hame skriver så skulle jag vilja testköra en sådan. Aldrig gjort det. "Problemet" för oss är att vår pojk fortfarande sover på dagen (och i vagnen om vi är ute). Undrar just hur länge en kan räkna med att han gör det.
  • manam
    haannah skrev 2015-08-19 12:30:49 följande:

Hej igen! :) var iväg på RUL imorse, och det visade sig att jag inte är så långt gången som vi trodde, så vi blev tillbakaflyttade en vecka! Jag är alltså i v 17+3 idag och inte 18+3 som vi räknat ut efter senaste mens och vid det tidiga ultraljudet :) jag fick därför en ny tid för ultraljud den 2 september o kommer då vara i v. 20 (19+3) för att kolla lite mer på hjärta och kön :) men allt hon kunde se idag så jättebra och normalt ut. Superhärligt att se det lilla undret sprattla omkring ändå! Så nu är det en ny väntan! :)

Åh, vad härligt! Grattis!

Och tänk, då får ni ju som ett "bonusultraljud". Inte helt fel det heller .
Svar på tråden BF Januari 2016 :)