-
Hos oss är de iaf personal 24 h om dygnet men inte garanterat några barnmorskor då... Som jag förstått de är de många som är tex läkare eller sjuksköterskor som kanske typ är sjukskriva från sina arbetsplatser men som klarar av att vara där bättre! Känner en ambulansförare som fått cancer och hon jobbar ist på patienthotellet då hon ej får köra ambulans på sina mediciner :)qatteriin skrev 2016-01-05 13:14:11 följande:Har aldrig fött på ett ställe som har patienthotell så jag vet inte vad skillnaden är, skulle tro att det har med personaltillgången att göra ja, bb har ju personal dygnet runt. Patienthotell är väl ganska ovanligt att det finns? -
Åh vad härligt att du får känna den där känslan! Den är magisk och så obeskrivlig, när allt känns som att de liksom är på låtsas hihi!! Vad skönt för er att ni fått komma hem nu hoppas allt går bra :)himw skrev 2016-01-05 21:41:58 följande:Hej allihopa!
Jisses vilken fart det är i tråden, har inte läst igenom alla sidor men undrar så hur det går för alla?
Skulle vara himla kul med en lista sen på vilka som fått och när bebisarna kom- några som gått över tiden än?
Vi mår bra i vår bebisbubbla- blev utskrivna från Neos hemsjukvård igår och det känns så skönt! Från den dagen de tog bort sonden från hennes lilla näsa så har det känts på ett annat sätt- det är ju vår bebis som vi ska njuta av, inte vårt sjuka barn som vi måste hålla stenkoll på hela tiden så hon andas och inte drar ut sonden (det hände ett par gånger på slutet men kändes som ett bra tecken att hon blev sur och ville få bort den)
Men när kommer insikten om att jag är mamma och det är min dotter som ligger bredvid? Känns helt overkligt, kanske tar lite längre tid då det blev så tuff start men jag har inte alls smält att vi är föräldrar än- hur känner ni andra?
-
Men Gud vad scary!!!!! Har dom polis anmält? Vad är de för jäkla idioter och 5000 kr? Inga pengar för att hota ngn liksomBlgebo skrev 2016-01-05 21:32:32 följande:Grannarna har fått hotbrev där de ombeds lägga 5000 i en plastpåse på ett ställe alldeles här i närheten (jag kan se avlämnningsplatsen inifrån huset...), annars ska de få rutorna på huset sönderkastade. Låter ju kul... Grannen mitt emot ringde i eftermiddags och bad mig hålla lite koll i helgen, för de skulle åka iväg. Tiden löper ut vid midnatt, känns lite olustigt, trots att vi inte har fått något brev. Det var riktat till personer som har det "lite bättre ställt" och vårt hus ser väl lite skabbigt ut, och bil har vi inte heller, så vi kanske klarade oss därför...eller så passar de på att kasta sönder våra fönster när de ändå är i farten. Typ hela gatan bytte fönster förra året... Det är sånt här jag absolut inte vill fokusera på just nu känner jag...
-
Min slemmis har gått i typ 7 dagar nu... Trodde verkligen de skulle ske inom en vecka men de verkar ju inte ske :( säger de igen... Varför kan dom inte följa något slags födoschema alla bebisar haha så man vetFörstaförsökaren26 skrev 2016-01-06 11:39:24 följande:Alltså igår kom ju världens slemklump å det fortsatte att komma slem under dagen medan idag är det nada!! Kroppen är ju bra konstig! Vill veta när det ska ske ju!!
-
Fyfaaaan unge kom ut!!!! Kan inte fatta att det kan vara 3,5 vecka kvar i värsta fall... Kan heller inte fatta att graviditeter kan vara så jäkla olika. Mådde som en prinsessa sist och nu är jag ett jäkla vrak, Skulle in en snabbis på ikea idag och köpa en endaste sak så tog snabbvägen och efteråt var jag helt slut :( känner mig som världens sämsta mamma som inte orkar någonting. Kan knappt klä på henne på morgonen för alla sammandragningar och ont i ryggen.... Sämsta samvetet i världen äter upp mig
-
De låter ju dö larvigt men jag orkar fasen inte heller klä på ungen och overall är ju värst, och för att inte tala om vinter skorna!!!!! haha... Att sätta henne i bilbarnstolen, sticka in huvudet och sätta fast henne i den fruktansvärt jobbiga ställningen gör att jag inte ens orkar sätta mig i bilen!!!! Alltså fyfan jag smäller av va allt är jobbigt just nuqatteriin skrev 2016-01-06 17:34:19 följande:I know!!! Förutom det där med olika graviditeter, hehe, har ju aldrig mått som en prinsessa. Men tusan, även om jag längtar efter lugn och ro i morgon när sonen börjar förskolan igen så fasar jag för att brottas med ytterkläderna på morgonen och eftermiddagen och ta sig dit och hem... Jag är bara glad att jag flyttat till ett landsting där man bara får gå två veckor över och inte tre som det var när jag väntade sonen! Jag behövde ju aldrig gå över sist men jag minns skräcken! -
De här händer inte ofta men nu jäklar ska jag götta mig!!!! Hoppas ni har ngt att götta er med ni med annars sänder jag några tanke chips ;)

-
Men åhhh va fin grattis grattis!!!!Caisas skrev 2016-01-06 20:45:57 följande:Här inne är det full aktivitet ser jag, vad roligt! Jag har ju inte direkt varit aktiv här på väldigt länge, inte sedan juni tror jag. Ville bara uppdatera att vår son föddes den 29e december med planerat kejsarsnitt, han vägde 3570 gram och var 49 cm lång. Helt underbar och med massor av tjockt mörkt hår. <3
Grattis till alla er som fått era små och lycka till till er andra!

-
Åh perfa, ni kör på den klassiska brandmannen hör jag! Gud va passande timing att bli bebis igen, stor förståelse för sin mor haha ;)qatteriin skrev 2016-01-06 20:49:45 följande:Haha i know! Men vi sätter overallen på vinterstövlarna (vi har viking thermo ultra så de är utan knäppning, världens bästa!) och sen får han glida i själv, puh! Och tack och lov bara promenad till förskolan, hade dött om jag behövde kämpa med bilen också! Men nu ser jag inte fram emot konflikten i morgon att jag inte kan dra honom på snowracern till förskolan.... ååååh suck... Värst är att han just nu bestämt att han är en beeeeebis och att han inte oooooorkaaaaaaar nånting... -
Fy tusan jag lider med dig, men jag hoppas du vet att det är väldigt vanligt och det är inga fel på dina känslor!!!! Du har precis välkomnat den största förändringen i en människas liv och de är nästan mer konstigt att inte få lite konstiga känslor av en så stor förändring i ens liv... Kommer så väl ihåg hur jag mådde några dagar efter dottern kom, ushh jag ångrade mig vad jag gett mig in på, ville verkligen bara ge bort henne ibland, undrade om jag verkligen skulle klara av allt det här ansvaret osv. Kan tänka mig att de blir värre denna gång för mig, men det är ingenting konstigt så länge de går över! Jag är nästan lite rädd för att jag bara ska känna panik känslan så i början, men de kom tack och lov bara några gånger då känslorna och tårarna sköljde över mig!WiMe06 skrev 2016-01-07 00:01:56 följande:Tack allihopa för alla värmande ord <3 Sitter just nu och bara försöker samla mig men tårarna bara sprutar för allt och ingenting.
Lider med er som måste kämpa på med krämper och overaller och trotsiga små barn. När jag hör er är jag ändå så tacksam att vår lille tjej är här. Hoppas verkligen ni får träffa era små sötingar snart.
Hoppas du hittar tillbaka till lyckan snart!!