amalie79 skrev 2015-12-30 05:41:22 följande:
Jag hörde detta med skjorta men det är verkligen ett plagg jag inte känner mig bekväm i och tänker inte packa med mig någon, eller, vi äger inte ens någon som skulle funka. Äger inga mysbyxor heller direkt så väl bli linne och haremsbyxor typ. Och sockor och en kofta.
Detta med hud mot hud verkar ju vara grejen nu men lägger de den där med en gång, på en? Jag kanske är fånig men jag har svårt för det där blodiga och kletiga. Sambon tycker jag är urfånig men jag har hört att en del skriver i förlossningsbrevet att de vill stt de torkar av bebisen lite innan man får den om man fortfarande tycker det är lite äckligt när man väl ligger där.
Men när torkar de av den egentligen?
Vi låter lika! Sätter inte heller på mig mjukisar och alla sa åt mig att jag "inte skulle bry mig" men jäklar vad obekväm jag var i mina mjukisar jag slängde på mig under natten på väg in till fl! Här blir de också harems och så har jag köpt några amningsvänliga tunikor!
Jag är en av dom;) skrev i mitt förlossningsbrev och har jag det denna gång med! Under övrigt står det med stora bokstäver " torka av bebisen noga innan han läggs upp på mitt bröst, extremt känslig!" Och förra gången skrek jag rakt ut när dom skulle lägga upp dottern, (deras avtorkning dög inte) så dom fick torka och tvätta mer haha. Alla är olika men jag är extremt renlig och hatar sådana kroppsliga vätskor ushhhh