BF Januari 2016 :)
Är de 3 bebisar födda än så länge? Väldigt bra gjort ändå måste jag säga!
Är de 3 bebisar födda än så länge? Väldigt bra gjort ändå måste jag säga!
Hörni, jag behöver råd.
Imorse när jag kissa kom det lite blod på pappret (38+1), tre ggr torkade jag mig och blod varje gång. Den sista gången kom det som två blod gelklumpar och lite slemgegga. Antar att det var slemproppen som kom ut i en liten del. Jag ringde förlossningen för på Google är det inge blod på bilderna som jag har. De sa att om jag känner bebisen behöver jag inte oroa mig.
Nu har det gått sju timmar och jag har ff blod som kommer men inte klar rött utan det är mer lila/brunt. Som gammalt i färgen men inte torrt om ni förstår vad jag menar. En till blod gel klump kom oxå.
Har pyttelite molvärk i nedre delen av magen men inget annat. Bebisen rör sig fortfarande.
Är detta normalt? Någon som haft så förut? Jag tänkte ringa tillbaka till förlossningen sen om jag fortsätter blöda.
Sitter nu på akuten, dock inte för min skull utan för bästa vännen! Hon har spytt hela dagen och nu på kvällen kom det med blod.
Vi skulle precis sätta oss och äta, som ända nyktra på plats så körde jag gärna..
Det oglammigaste nyåret någonsin! Sitter här i soffan i trosor och huvtröja med en skål glass och mannen kollar på hockey på tvn, nästan så man skäms haha.
Har det hänt något mera för dig?
Här kommer det ff slemmis. Men inte mkt mera blod. Som någon annan sa så var det säkert lite samband med första blödningen.
Hade lite kraftigare menssmärtor nu ikväll så tog alvedon. Blev lite lugnare. Får se om jag kan sova något i natt. Bebis är helt galen i magen. Ilar i hela underlivet.
Gott nytt år på er allihopa och härligt att ni alla klarade strecket! Tänk nu får ni alla bebis iår
Sitter nu i soffan och ammar för fullt med tillmatning via sonden också. Resten av familjen sover.
My god. Vilken omställning att bli 3 barnsmamma. Då Wendela är så liten ännu och fortfarande omfattas av neovård får tyvärr inte killarna hålla henne så mkt, hon ska helst bara vara hos mamma och pappa nu under vårdtiden. Det är jättejobbigt för killarna för dem vill såå gärna hålla henne, klappa på henne, köra henne i vagnen, stoppa om och Gud vet allt. Jobbigt när dem inte får. Plus att dem inte direkt kan träffa kompisar heller pga infektionsrisken. Jobbig tid för dem vilket påverkar humöret en del hos dem.
Det låter inge kul. :(
Själv är jag helt öm i underlivet. Har börjat få förvärkar/värkar. Vad är vad liksom?
Men de är inte regelbundna. Laddade precis ner en värk app och har bara hunnit registrera två värkar. Det var 9 minuters mellanrum mellan dom två.
Hoppas inte det stannar av. :)
Nu har jag legat och "kickat igång" bebis med iskall dryck igen... Vilket inte var några större svårigheter och jag fattar inte varför jag ska hålla på och väcka henne på natten. :-P Men det är som att ju närmre förlossningen jag kommer desto räddare är jag att nåt ska hända så att jag inte får behålla henne. Det var samma med Axel vet jag men jag tycker att jag borde kunna slappna av mer nu. Samtidigt är hon lite lugnare generellt än vad han var. Åh vad jobbigt det är med denna oro! Finns ju inte direkt nåt att göra heller utom att gilla läget och ringa förlossningen OM nåt skulle kännas fel men hon kommer ju igång när jag försöker, så jag förstår ju att det sitter i mitt huvud. Nej fy, ut med ungen snart så jag kan ha min oro på utsidan i alla fall. Just den här skräcken att min kropp ska ta död på barnet, jag vet att det är en rest från missfallen och att nåt inte riktigt är bearbetat där, så sjukt frustrerande att jag inte kan släppa det, men jag kan ju inte terapeuta mig själv. Uppenbarligen. Nä nu ska jag väl ta min skvalpande mage och krypa till kojs igen och se om jag kan somna trots gymnastiken i magen. Hehe. Jag får skylla mig själv.
Då va julen utkastad å uppäten för denna gången! Det doftar sååååå mycket vår m nytvättade å strukna gardiner ;) tänker ICKE komma hem m lillan å ha kvar julen :)