Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-12-27 17:12:41 följande:

Haha, ni tror snart jag är galen som har fastnat i detta men, Herregud, hur stor kan en slempropp vara egentligen? Har fortfarande rejäla gröna seeega flytningar och nu har det även börjat släppa som vita klumpar i toan. Det är helt nytt för mig, har aldrig varit med om det med dem andra två. Men samtidigt är det rätt häftigt att följa vad som händer. Har en del förvärkar och sammandragningar som gör ont emellanåt men igår var nog bara jag som var nojjig för jag har aldrig känt av förvärkar innan. Allt med den här graviditeten skiljer sig verkligen från dem andra två.

Såå spännande!!!! Uppdatera mer om vad som sker hihi... Jag har typ noll tålamod och önskar att det var exakt så här---> slemproppen går 2 timmar innan vattnet ( då hinner jag förbereda mig haha) , sen startar värkarna och allt ska ske inom bra tid! HATAR att inte veta någonting om någonting, vill ha en plan på hur ungen därinne tänker ta sig ut och när!!!!! Kontrollfreaket i mig har vaknat till ordentligt
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-12-27 17:21:31 följande:

Alltså hur känns värkar i början? För nu har jag med en halvtimmes mellanrum haft att det blir en ilande strålande smärta som kommer plötsligt och avtar snabbt. Den sitter bara inne i underlivet och går inte upp i magen. Gör ont så att man får andas ut och ta det lugnt. Inga sammandragningar. Är det värkar eller är det bebisens huvud som trycker på och kommer åt någon nerv?

Skulle nog säga att de flestas värkar nog känns precis som en extrem mensvärk i rygg och mage. Och de är faktiskt som dom säger, att när man väl har värkar, ja då funderar man inte över om de är värkar ;)
  • mitthemligajag

Ser att ni är många som blir hemma på nyår! Vi också, hade en middag med massor av päron och barn inplanerat hos våra vänner men jag orkar verkligen inte!!! Är heeeelt slut

• mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-12-27 19:16:48 följande:
    Okej ja jag vet inte riktigt. Bebisen ligger ju med huvudet neråt och har gjort ett tag men den kanske rör på huvudet en del ändå. Känns det så som jag beskrivit när din bebis borrar in sig?
    Även om bebisens huvud ligger rätt neråt så är de rörligt fram tills de är fixerat :)
  • mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-12-27 19:36:56 följande:
    Jag känner precis likadant. Vill att denna förlossningen ska gå som nr 2, vattnet gick 19, förvärkar kring 21, riktiga värkar kring 22.20 och ingen ute strax innan elva. Det var en drömförlossning för mig. Haha. Jag blev ju lite inställd på att det kanske lite började igår när jag absolut inte ville, så nu är jag nästan irriterad för att inget händer, haha.
    Åhh vilken dröm!!! Min tog 36 h från första värk haha, var ett helvete och jag blev sövd tillslut. Sjukt att jag ens vill göra om de här, hjärnan är amazing för jag är sååå jääääkla pepp på den här förlossningen
  • mitthemligajag

Är det någon som har koll på själva tappens förlopp? Först mjukas den upp och de kan ske långt innan? Förkortas (utplånas?) den innan värkarna eller i och med värkarna och sen börjar man öppna sig? Eller är de ngt som kan ske långt innan?

• mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-12-29 18:27:01 följande:

Hej alla, här har varit aktivitet ser jag, hinner inte läsa ikapp allt nu men ville bara uppdatera lite efter chocken igår.

Var på tul på morgonen igår som visade vääldigt dålig tillväxt sedan sist, läkaren trodde inte riktigt på siffrorna hon fick fram då hon fick använda en gammal maskin så fick komma tillbaka vid lunch och göra nytt tul, en bm var med och gjorde den mätningen på en ny maskin men det visade samma. Tösen har knappt växt sedan sist. Gjorde en vaginal undersökning som visade att jag var öppen drygt 3 cm. Läkaren rådgjorde med en annan läkare och dem kom fram till att det inte var ngt att hålla på så dem beslutade om igångsättning direkt. Så det var bara hem och ordna barnvakt och hämta väskan sen tillbaka igen. Fick första dosen medicin vid 13.30, det hände ingenting kändes det som, hade bara lite småvärkar som gick bra att prata sig igenom ungefär, fick totalt 5 doser medicin tror jag. Vid 22.30 ungefär hade jag öppnat mig 8 cm men bm kunde töja ut det helt för det var så mjukt. 22.52 tar bm hål på hinnorna och jag får direkt världens hemskaste värk, den kom som en ren chock och jag minns att jag skrek "fan, jag hade glömt hur det känns, påminn mig om att aldrig göra det här igen". Andades lustgas och kläckte ur mig några fler lustgaskommentarer. 23.03 får jag krystvärkar och vid 23.08 föds en liten tjej på 2148 gr och 43 cm lång.

Vi mår bra och ligger just nu på neo och kämpar med att få igång amningen, tösen tillmatas med sond för att inte tappa en massa vikt.

Vi klarade inte nyår men hon slapp iallafall julafton och nyårsafton

Spännande att se om ni alla lyckas klara nyår

Åh stort grattis och lycka till! Hoppas allt går fint med lillan och amningen
  • mitthemligajag

Idag har slemproppen börjat gå, 17 dagar innan bf! Förra gången tog de närmare en vecka från de att slemmisen släppte tills förlossningen blev av har jag för mig! Men fasen bebis håll dig därinne till januari haha

• mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-12-29 19:45:37 följande:
    Spännande att se om det blir samma för dig den här gången som förra :)
    Jag tror att allt slem har runnit ur mig och jag känner att huvudet är väldigt långt ner. Har inte varit med om det här innan, blir intressant att se om detta sista barnet kommer innan bf trots att de andra tre har kommit efter. Men antagligen inte. Jag avskyr att inte veta NÄR det ska hända, bara känna och se en massa tecken på att det är på g... Inom max en månad är han här iaf!
    Jaaa de är såå frustrerande, önskar man kunde läsa sig till exakt hur de går till haha. Men de stod på flera sidor att de brukar dra igång inom 7 dagar efter att den släppt om den släpper inom normal förlossningstid så den inte kan återbildas!
  • mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-12-29 23:08:47 följande:

Vi har inte hunnit handla eller nånting hemma för det skulle jag gjort igår var tanken, men chi fick jag. Det får helt enkelt ordna sig ändå när vi kommer hem

Det är nog inga problem att få någon att handla åt er och komma hem med ;) mina vänner var väldigt snabba med att fylla på kylskåpet när dottern föddes haha, så vida dom lite hastigt fick snosa bebis
Svar på tråden BF Januari 2016 :)