Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Januari 2016 :)

Nu jäklar har jag skurat hela jäkla badrummet från golv till tak, flåsandes och stonkandes!! Vecka 39+0 idag, men vi är sååå förkylda här hemma så på ngt galet vis hoppas jag ändå att se tar tills bf så vi hinner kurera

• mitthemligajag
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-09 14:20:58 följande:
    Åh så spännande! Jag har laddat ner en som heter värktimer finns i AppStore hade den när dottern föddes!! Heja heja nu å stort lycka till!!
    Vi har också laddat ner den och hade den sist! Den fungerade super :)
  • mitthemligajag
    Nettiis skrev 2016-01-09 20:58:24 följande:

Vägde mig i vecka 35+3 och hade då gått upp 17 kilo.. Fyra av dessa kilo kom under en kort period.. Idag vägde jag mig igen i vecka 37+1 och nu har jag gått ner tre kilo och allt som allt har jag gått upp 14 kilo då..

Är det farligt att gå ner i vikt under graviditeten? Tänker att det kan bero på att jag inte kan äta lika stora portioner längre..

Läst någon stans ( gravid appen tror jag) att de är vanligt att man går ner i vikt eller står stilla sista veckorna! Vet ju dock inte hur mycket som är normalt att gå ner
  • mitthemligajag

Vaknade av att de blev helt varmt mellan benen, reste på mig och de rinner igenom bindan och ner för benen... Men sen kommer de inte mer, vad gör jag? Kan de bara ha varit en flytning eftersom de inte kommer mer? Känns dock jätte konstigt med tanke på att de var helt genomskinligt och blöte ner både en rejäl binda och trosor.

• mitthemligajag
    Eleonor01 skrev 2016-01-10 07:56:14 följande:
    Vatten avgång ;) är barnet fixerat? Ring fl å du.... Hållet tummarna att to day is the day ;)
    Nä, bm sa på sista kontrollen att han förmodligen inte kommer göra de förrns förlossningen! Men jag tror jag börjat få värkar nu
  • mitthemligajag

Ringde in och dom sa att ibland går vattnet men när man reser sig så sjunker barnet ner i kanalen och täpper till så inte mer vatten kommer ut... Inväntar att något mer ska ske och om inte värkarna tar fart ordentligt så åker vi in på kontroll! Men jag tror att värkarna har börjat lite lätt vi hoppas på de!! Ljuvligt om allt skulle dra igång nu också så dottern hinner umgås med sin farmor och vänja sig lite ;)

• mitthemligajag

Liten uppdatering, har fortfarande värkar på 5-7 mins mellanrum. Tur som f a n att man glömmer bort hur de känns mellan förlossningarna haha, ändå är dom än så länge behagliga. Ligger hemma i sängen och svär, nu är dottern bortlämnad till farmor, fy fasen om de här bara är pinvärkar då blir jag tokig! Men de gör ändå så pass ont att jag måste andas mig igenom och glömmer att andas om jag inte får hjälp, lite blod har de kommit också!

• mitthemligajag

Hej hå kära damer! Nu ligger man på förlossningen hög på lustgas hehe, åkte in strax efter 16! 7 cm öppen och de var inget vatten som gått men otroligt buktande hinnor så snart så spricker dom nog av sig självt! :)

• mitthemligajag

20.12 kom lille Petter till jorden, eller ja, liten var han inte, 55 cm lång 4580 gram men inte ett stygn! Ut kom han på krystvärkar och gjorde lilla familjen komplett! Jag är pigg som en lärka och kan inte sova då jag längtar så otroligt efter min stora tjej som är hos farmor! Allt har iaf gått kanoners :)

• mitthemligajag
    Niiiillllsson skrev 2016-01-11 08:54:05 följande:

Hej jag har läst detta forum sen start men har inte skrivit något ännu så tänkte dela med mig lite om mig. Jag har en son som är 4,5 år och är i vecka 37+4 idag så bf den 28/1.

Vi har varit inne på BB två gånger pga kraftiga sammandragningar och nu senast var för två veckor sen och då hade jag börjat öppna mig 2 cm men är fortfarande hemma med oregelbundna förvärkar. Längtar så efter lilltjejen. Slemproppen släppte på BB också.

Just nu känns det som att hela livmodertappen rör på sig när jag går och hennes huvud trycker neråt.

Men assååå Emma är de du??! Haha // Camilla Borlänge ;)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)