Blgebo skrev 2016-01-03 13:39:40 följande:
Kan inte påstå att jag upplever att det är stenhårt i Borlänge... jag har fått frågan från pedagogerna flera ggr om jag inte vill ha lite mer tid så jag kan gå och shoppa eller vila... Har haft 9-14 ett par år nu, och det är även det flexibelt upplever jag. Aldrig problem att ha längre tid om man behöver ngn dag, eller att lämna tidigare. Ska de iväg på ngt så erbjuds alltid barnen att följa även om det är utanför schema. Och har jag lagt ledigt, så informerar de om att det är ngt kul som händer, ska hon inte komma ändå? Vi får se hur mycket de kommer gå nu, lagt 20h/v fram till sommaren, men det lär bli mindre än så, jag är för lat för att orka dra iväg på morgonen...haha... Förra året, så vägrade äldsta dagisbarnet gå till dagis "Jag har jullov". Hon gick dit först efter sportlovet... Hon hade hört att julen varar ända till påsk...
Tycker överlag att det funkar bra med fsk i Borlänge. Har tagit max en månad att få plats de fyra ggr jag sökt, och har alltid fått förstahandsalternativet.
Oj vilken tur du verkar ha haft! Vi har haft föräldrar som inte ens på syskonförtur fått plats åt sina barn förrns i sista sekund och vet många som har syskon på olika ställen pga av plats brist! Får man frågans vilken enhet dina barn tillhör? :) vi bor borta i Romme så när dottern ska in i augusti blir det tunet och här verkar de vara mkt lättare att få plats än i stan tack och lov!