Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Januari 2016 :)

Föresten, alltså svärmor... Going crazy snart känner jag. I en veckas tid har hon nu frågat mig OCH sambon på sms varje kväll om de de är lugnt och som igår, " är de okej om man tar ett glas vin ikväll om de känns lugnt?" Blir så irriterad, likaså när vi vaknar så har jag fått sms och svarar jag inte så har hon skrivit till Emil... Hon höll inte alls på så här sist och jag blir så irriterad samtidigt vill jag inte vara otrevlig men snart kommer jag säga till, men vad säger man? Vill helst skrika. "Låt mig va!!!! Jag säger till när de är dags" ska hon hålla på så här i 4 veckor till i värsta fall?!! Morrrrrrr

• mitthemligajag
    Kixpix skrev 2016-01-03 10:57:24 följande:

Hej!
    Jag har inte alls varit aktiv i tråden på länge! Bara varit inne lite sporadiskt och följt era diskussioner.

Tänkte mest berätta att det blev ingen januaribebis för oss. Vår tjej valde att titta ut genom ett akut kejsarsnitt den 30/12 på Helsingborgs förlossning!
    Jag skulle egentligen fött i Kristianstad men där var fullt, men det gör inget för jag är SÅ nöjd med personalen på både förlossningen och BB. Så nästa barn kör vi direkt till Helsingborg ;)
    God fortsättning till alla era andra och jag håller tummarna för att era bebisar kommer snart :)

Stort grattis :)
  • mitthemligajag
    qatteriin skrev 2016-01-03 10:46:54 följande:
    Omg, jag hade blivit galen!! Visst att man vill vara förberedd om man är barnvakt typ men nån måtta får det ju vara!
    Man kan ju tycka de ja.... Herregud kommer bli gäälen snart
  • mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2016-01-03 11:43:30 följande:
    Det går verkligen i ett, glad att det är jullov så man slipper skoltiderna att passa iallafall såhär i början. Det är helt å hållet tösens matschema som styr dagen.

Här är vår lilla tös med stora tejpen i ansiktet
    Men åhhh så tråkigt att man inte ser några bilder via telefonen :(
  • mitthemligajag
    Honsomvill skrev 2016-01-03 13:57:54 följande:

Hej, hoppar gärna in här :) hade bf 20 december egentligen men lilla killen har fortfarande inte valt att komma ut.
    Blir eventuellt igångsatt imorgon.. Är riktigt less på magen annars. Inte haft några problem under hela graviditeten, men nu känns allt bara tungt.. (15kg tyngre än vanligt :p )

Välkommen :) Åh fy tusan jag lider med dig! Skönt att du haft en bra graviditet i övrigt! Förstår att du är trött på magen! Har 12 dagar kvar till bf och jag är redan så less att jag snart försöker hoppa jämfota ut ungen haha
  • mitthemligajag
    Blgebo skrev 2016-01-03 13:39:40 följande:
    Kan inte påstå att jag upplever att det är stenhårt i Borlänge... jag har fått frågan från pedagogerna flera ggr om jag inte vill ha lite mer tid så jag kan gå och shoppa eller vila... Har haft 9-14 ett par år nu, och det är även det flexibelt upplever jag. Aldrig problem att ha längre tid om man behöver ngn dag, eller att lämna tidigare. Ska de iväg på ngt så erbjuds alltid barnen att följa även om det är utanför schema. Och har jag lagt ledigt, så informerar de om att det är ngt kul som händer, ska hon inte komma ändå? Vi får se hur mycket de kommer gå nu, lagt 20h/v fram till sommaren, men det lär bli mindre än så, jag är för lat för att orka dra iväg på morgonen...haha... Förra året, så vägrade äldsta dagisbarnet gå till dagis "Jag har jullov". Hon gick dit först efter sportlovet... Hon hade hört att julen varar ända till påsk...
    Tycker överlag att det funkar bra med fsk i Borlänge. Har tagit max en månad att få plats de fyra ggr jag sökt, och har alltid fått förstahandsalternativet.
    Oj vilken tur du verkar ha haft! Vi har haft föräldrar som inte ens på syskonförtur fått plats åt sina barn förrns i sista sekund och vet många som har syskon på olika ställen pga av plats brist! Får man frågans vilken enhet dina barn tillhör? :) vi bor borta i Romme så när dottern ska in i augusti blir det tunet och här verkar de vara mkt lättare att få plats än i stan tack och lov!
  • mitthemligajag
    Blgebo skrev 2016-01-03 18:42:39 följande:
    Haft barn först i Forssa (Svartnäsg.), sedan på Hagalund och nu på Mats Knuts och Tångringsgården, då vi valt att låta äldsta gå kvar med kompisarna. Jag är en sån person som ogillar papper och blanketter, och drar på det in i det längsta...så jag måste haft tur varje gång. Så ska absolut inte klaga. Hade kunnat ha barnen på samma förskola om jag hade velat, men vet inte om det är riktigt snällt mot syskonen heller...då misstänker jag att de kommer att påverka varandra på gott och ont, nu får de vara "individer"...
    Jag med, har precis skickat in moderskapsintyget haha!!! Hm ja sen beror de väl kanske lite på som sagt vart man står i kö. Har tex nära bekanta i ornäs som köat två år i domnarvet som äntligen fått överflytt till Ornäs! TVÅ ÅR liksom, insane! Dom bor mitt över vägen men har får skjutsat henne till Ornäs varje morgon fastän mamman är mammaledig med syskon... Men nu får dom båda skolas in där! Intressant att du tänker så om syskonen och olika förskolor, har inte tänkt ngt på det riktigt förutom bara att de är mest praktiskt med samma. Har jobbat på syskon avd och har dock aldrig märkt av något negativt med det :p men går dina barn kvar i fsk eller är dom äldre? :)
  • mitthemligajag

En kompis till mig började jobba när hennes son var två månader, pappan tjatade efter tredje försöket till en flicka och mamman sa "visst, så länge de är du som är hemma" och så blev de! Har fungerat alldeles utmärkt :)

• mitthemligajag
    Februari16 skrev 2016-01-04 09:29:45 följande:
    Ja, har ingen aning om vem han kan ha ärvt det ifrån.. måste vara pappa Som dom har sagt så väntar man 48-72 timmar pga infektionsrisken. Det blir 72 h ikväll så vi får se vad dom säger. Har än så länge bara pinvärkar som gör skitont och jag vet inte om det påverkar tappen nåt. Får se vad doktorn säger här strax
    Spännande! Känner ni er redo? :)
  • mitthemligajag
    Februari16 skrev 2016-01-04 12:37:31 följande:

Oj oj oj vad ni skriver här inne - härligt!

Nu rullas jag snart iväg till förlossningen för igångsättning, tappen är så gott som utplånad så håll gärna en tumme för att det här inte blir allt för segdraget
    Stort lycka till :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)