• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    Hame skrev 2015-09-07 09:53:14 följande:
    Vi bor i Falkenberg så vi har nära och bra till Gekås Glad Jag tror att man säger att det är Sveriges största babyaffär, det mesta finns ju... Det som saknas och jag köper på andra ställen är dyrare saker som man kanske vill ha specifika märken av, tex bärselar/sjalar, vagnar och babyskydd. Annars köper jag det mesta där! 
    Ja, vissa saker vill man ju ha särskilda märken eller liknande men jag tänker typ det basic liksom. Vad skönt att bo nära, jag har ju några mil så blir det en tripp tänker jag väl att jag ska passa på att titta på lite heminredning och saker till dem stora grabbarna med.
  • WiMe06

Såg att jag skrev v 23 för oss, det var väl drömtänkande när jag skrev för det är ju v 22 idag.

• manam
    Hame skrev 2015-09-07 09:55:54 följande:
    Har ni en flicka eller pojke sedan innan? I vilken ålder? För mig är det absolut den största skillnaden med denna graviditeten, att förra gången kunde jag ju vila eller pyssla bäst jag ville. Hoppas lillebror stannar i magen tills efter årsskiftet och att jag känner mig pigg hela tiden, då tror jag att jag får lite tid kring jul när både jag och maken är lediga för att ordna med allt Tungan ute
    Vi har en pojke som fyller 2 i början av oktober. Och ja! Det är stooor skillnad nu mot förra graviditeten, just på den punkten. Än så länge mår jag väldigt bra och är pigg så det är inte problemet, utan just tiden. Men jag tänker som du att det kommer finnas tid under julen när vi är lediga allihop, och ja...hoppas, hoppas bebis håller sig kvar till januari. När är det ni har bf?
  • Hame
    manam skrev 2015-09-07 11:34:48 följande:
    Vi har en pojke som fyller 2 i början av oktober. Och ja! Det är stooor skillnad nu mot förra graviditeten, just på den punkten. Än så länge mår jag väldigt bra och är pigg så det är inte problemet, utan just tiden. Men jag tänker som du att det kommer finnas tid under julen när vi är lediga allihop, och ja...hoppas, hoppas bebis håller sig kvar till januari. När är det ni har bf?
    Vår "stora kille" är 2,5, så han kommer nästan att vara 3 år när liten föds. Just nu är han väldigt aktiv, och vill aldrig leka några stunder att tala om själv så det är bara när han gått och lagt sig efter 20.00 cirka som vi får lite tid till att fixa med egna grejer. Dvs diska, städa och tvätta Flört

Vi har bf 29/12, blev flyttad ifrån 4/1 på RUL. Så det blir en spännande jul och nyår för oss! När är ditt bf? 
  • amalie79

Jag känner mig udda som inte har någon som helst boa- instinkt ännu. Är mer äsch, det löser sig. Vi får låna det mesta av min syster och vi varken har eller planerar fler småbarn så det känns bara bra att inte köpa en massa. Ska hämta sängen hos syster i mellandagarna typ:) sen fattar jag att vi kommer behöva en vagn. Får väl kolla på det nödvändigaste snart iaf. :)

Tänker som så att allt går att ordna, vi bor ju i Göteborg och allt finns att få tag på.

• amalie79

Just det, det vi gjort är att köpa en tvättmaskin och en diskmaskin. Den fria tid man får vill man ju inte behöva lägga på att springa i tvättstugan eller handdiska:)

• Eleonor01

Vad tror ni om att köpa en sån här filt på rusta å sy ett nest av? Ser ju så gosigt ut att man kan luggar där själv :)

• manam
    Hame skrev 2015-09-07 11:39:35 följande:
    Vår "stora kille" är 2,5, så han kommer nästan att vara 3 år när liten föds. Just nu är han väldigt aktiv, och vill aldrig leka några stunder att tala om själv så det är bara när han gått och lagt sig efter 20.00 cirka som vi får lite tid till att fixa med egna grejer. Dvs diska, städa och tvätta Flört

Vi har bf 29/12, blev flyttad ifrån 4/1 på RUL. Så det blir en spännande jul och nyår för oss! När är ditt bf? 

Haha...det där känns igen!

Men faktiskt börjar han bli bättre och bättre på att leka själv. Sitter och snackar på sitt rum och leker med sin docka (som han kallar bebisen) eller bilarna. Hoppas det fortsätter i den stilen.

Vi blev flyttade från vår egna beräkning 4/1 till 31/12 på KUB - så är lite i samma läge som er. Det är bara att kniiiiipa

Kom er son tidigare eller senare eller runt BF?

• Hame
    manam skrev 2015-09-07 13:20:54 följande:

Haha...det där känns igen!

Men faktiskt börjar han bli bättre och bättre på att leka själv. Sitter och snackar på sitt rum och leker med sin docka (som han kallar bebisen) eller bilarna. Hoppas det fortsätter i den stilen.

Vi blev flyttade från vår egna beräkning 4/1 till 31/12 på KUB - så är lite i samma läge som er. Det är bara att kniiiiipa

Kom er son tidigare eller senare eller runt BF?

Vår egen beräkning sade 8/1, mvc sade 4/1, KUB sade 3/1 och RUL 29/12 så jag tycker det börjar bli lite väl mycket nu haha! Jag gjorde ÄL-test så 29/12 KAN bara inte stämma enligt det... men sedan kan ju bebisen bestämma sig för att komma då iaf såklart! 

Förra gången gick jag över nio dagar, så det ger mig lite hopp Glad Hur var det för dig?
  • Hame
    Hame skrev 2015-09-07 09:58:13 följande:

Någon som vet när de stora webbshopparna brukar ha sina reor? Jag ska köpa bärsele, amningskudde, babyinsats för tripptrapp och några andra dyrare saker och då vore det ju inte fel... Lekmer hade 10% på allt för någon månad sedan, men det var innan vårt UL så då tyckte jag att det var för tidigt.

Är det inte förrens i mellandagarna eller brukar de ha något där emellan?

Bara för att jag skrev det såg jag att Lekmer har kampanj idag, handla för 1000kr och få 200 kr i rabatt. Sedan får man 5% via refunder, så nu slog jag till på amningskudden och ett överdrag till baby-insatsen till tripptrapp. Själva insatsen var tyvärr slut..   
Svar på tråden BF Januari 2016 :)