• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Hame

v.25 idag, tycker tiden går så snabbt nu Glad 

Så mysigt att pyssla, vill också börja med det snart. Känner bara att jag måste röja, rensa och organisera det vi har först innan jag kan börja göra mer. Inte så mycket tid till det med en sprallig 2,5-åring här hemma..  

• WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-09-07 06:49:19 följande:

Va skönt få va det inte bara jag som börjat möblera :)) jag har också funderat på att sy ett nest. Min son Sov ingen annanstans än i bärsele eller på min magen på nätterna så nu jävlar hoppas Jah att denna tösen inte blir likadan för då blir Jah tokig!!! Tack för länken. Ska försöka köpa tyg i veckan. Var har du köpt vadden?

Det var jätteroligt att sy, nu blev ju inte mitt perfekt direkt men det spelar nog inte bebis ngn roll som botten hade jag ett gammalt täcke som ingen använder som jag la dubbelt och till kanterna hade jag två ikea slån kuddar som jag disekerade. Dem kostar väl typ 9 kr styck eller nåt tror jag. Så nestet kostade mig 18kr
  • WiMe06
    Hame skrev 2015-09-07 07:55:20 följande:

Så mysigt att pyssla, vill också börja med det snart. Känner bara att jag måste röja, rensa och organisera det vi har först innan jag kan börja göra mer. Inte så mycket tid till det med en sprallig 2,5-åring här hemma..  

V 23 för mig idag.

Jag har letat fram det lilla lilla vi hade kvar från våra grabbar sen har jag börjat gnola lite på en lista till ullared, så gärna vilja åka dit. Det sägs ju man kan hitta mkt bebissaker där som inte är kläder.
  • FrökenBlå
    WiMe06 skrev 2015-09-06 20:02:20 följande:
    Jag hittade en tjej som gjort en beskrivning på sin blogg, följde den nästan fullt ut. Det blev lite ojämnt i kanterna men det gör ju inget, känns hu alltid roligare att gjort ngt själv. php6FLpkT21876.jpg
    Den typen av babynest har vi med och det har varit kanonbra!! Bäbisen kan ha det länge iom att man kan knäppa upp det längst ner!! Eftersom mina sykunskaper är väldigt begränsade så kommer detta barnet få ärva det gamla babynestet ;)
    Ang säng så har vi köpt en växasäng till dottern nu, så om det funkar med den till henne så behöver vi inte köpa fler spjälsängar iallafall! :)
    Hade muddbyxor på jobbet för första gången förra veckan och oj vilken skillnad! Hade nästan glömt hur bekvämt det är i jämförelse!! Jobbar i vården så såna byxor är lätta att få tag på tack och lov!!
    Nån mer än jag som får kramp i benen om nätterna? Känns som riktig träningsvärk dagen efter..
  • MeEmmA

Jag har bara köpt vagn som vi ha börjat använda till min pojk, nästan allt annat finns redan. Behöver ha en till spjälsäng, lite mer sängkläder, bärsjal men sen kommer jag inte på nått mer. Kläder finns också redan, känns som att det är bättre att köpa nytt till dom andra barnen istället.
    Vi börjar snart med utbyggnad och annat fix här hemma, kommer att se ut som ett bombnedslag överallt och då känns det inte så kul eller motiverande att fixa med nått till bebis nu heller. Dessutom måste min lilla kille flytta in i sitt rum först också, har tänkt att börja skola in han där när han har fyllt ett. Men avis blir jag på er som håller på! Jag är så upptagen av så mycket annat så denna stackars bebisen hamnar helt i skuggan, tur att den gör sig påmind flera ggr om dagen med sparkar som får hela magen till att guppa runt.

• manam

Åh, exakt så känner jag med! Vi har iofs det mesta redan sedan vår son men jag tror att det drar i boa-nerven, för jag vill typ fixa och ändra om allt hemma. Men när ska tiden finnas till det undrar jag, med vårt lilla yrväder? Alltså veckorna går ju sååååå fort nu. Helt galet!
  • manam

Åh, exakt så känner jag med! Vi har iofs det mesta redan sedan vår son men jag tror att det drar i boa-nerven, för jag vill typ fixa och ändra om allt hemma. Men när ska tiden finnas till det undrar jag, med vårt lilla yrväder? Alltså veckorna går ju sååååå fort nu. Helt galet!
  • Hame
    WiMe06 skrev 2015-09-07 08:02:52 följande:
    V 23 för mig idag.

Jag har letat fram det lilla lilla vi hade kvar från våra grabbar sen har jag börjat gnola lite på en lista till ullared, så gärna vilja åka dit. Det sägs ju man kan hitta mkt bebissaker där som inte är kläder.
    Vi bor i Falkenberg så vi har nära och bra till Gekås Glad Jag tror att man säger att det är Sveriges största babyaffär, det mesta finns ju... Det som saknas och jag köper på andra ställen är dyrare saker som man kanske vill ha specifika märken av, tex bärselar/sjalar, vagnar och babyskydd. Annars köper jag det mesta där! 
  • Hame
    manam skrev 2015-09-07 09:24:53 följande:
    Har ni en flicka eller pojke sedan innan? I vilken ålder? För mig är det absolut den största skillnaden med denna graviditeten, att förra gången kunde jag ju vila eller pyssla bäst jag ville. Hoppas lillebror stannar i magen tills efter årsskiftet och att jag känner mig pigg hela tiden, då tror jag att jag får lite tid kring jul när både jag och maken är lediga för att ordna med allt Tungan ute
  • Hame

Någon som vet när de stora webbshopparna brukar ha sina reor? Jag ska köpa bärsele, amningskudde, babyinsats för tripptrapp och några andra dyrare saker och då vore det ju inte fel... Lekmer hade 10% på allt för någon månad sedan, men det var innan vårt UL så då tyckte jag att det var för tidigt.

Är det inte förrens i mellandagarna eller brukar de ha något där emellan?

Svar på tråden BF Januari 2016 :)