• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-09-04 20:50:13 följande:

Nej det _behöver_ ju inte vara så att de har kämpat, det skrev jag ju också att det kan jag ju förstås inte veta. Men jag har fått det intrycket av hur hon och andra uttryckt sig i intervjuer som snuddat vid ämnet - oavsett vilket verkar hon ju väldigt barnkär så jag har bara utgått ifrån att de velat ha syskon till Estelle och nu när det gått 3,5 år så är det ju extra kul att det blir så tycker jag. De flesta som är runt 35 vid första och vill ha syskon väntar ju inte medvetet i fyra år emellan menar jag eftersom det kan bli svårt. Fast det KAN ju vara som för dig också att de tänkt att händer det så händer det, men såvitt jag förstått så krävs IVF pga Daniels njursjukdom så om det stämmer så är det ju inte bara att vänta och se utan då blir det ju att man får kämpa. Jaja jag tycker i alla fall att det är himla kul att de ska få ett barn till oavsett om de har kämpat eller inte .

Jo men jag tror också att de kämpat! Menade mer att det där med att känna sig påpassad kan jag begripa lite grann av :)
  • MeEmmA

Jag missade nyheten när jag hade fullt upp med annat, var min sambo som kom och berättade glatt att de skulle få barn (även han var rörd, tror att mina hormoner har smittat honom).

• Seven Costanza
    MeEmmA skrev 2015-09-04 21:26:25 följande:

Jag missade nyheten när jag hade fullt upp med annat, var min sambo som kom och berättade glatt att de skulle få barn (även han var rörd, tror att mina hormoner har smittat honom).

Ja, jag märker stor skillnad nu när jag själv väntar barn för då kan man ju relatera till det på ett annat sätt. Det blir första barnet för oss, och tidigare när vänner väntat barn har det ju mer varit "jaha" men nu när man själv är där så känns det ju som en mycket större grej förstås
  • MeEmmA
    Seven Costanza skrev 2015-09-04 21:30:01 följande:
    Ja, jag märker stor skillnad nu när jag själv väntar barn för då kan man ju relatera till det på ett annat sätt. Det blir första barnet för oss, och tidigare när vänner väntat barn har det ju mer varit "jaha" men nu när man själv är där så känns det ju som en mycket större grej förstås smile1.gif
    Visst är det så, innan jag själv fick barn kunde jag tex tycka att förlossningsprogram var lite äckliga men nu gråter jag varje gång jag ser någon föda barn för att jag påminns om den underbara känsla man får när det lilla livet äntligen kommer efter allt väntande och kämpande... Går inte att beskriva med ord hur det känns, men klart det bästa jag har varit med om :)
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-09-04 19:33:21 följande:
    Va roligt! Jag känner fortfarande bara på kvällen.
    Idag har jag och min chef bestämt att jag ska gå ner i tjänst. Varje onsdag ska jag vara hemma och vila! Ska bli underbart!
    Åh vad skönt för dig. Hoppas du kommer känna dig mkt bättre

Om man hade en så tillmötesgående chef. Min förmildrade hela vårdtyngden i mina papper till FK när det gäller hur mkt våld som förekommer hos oss för hon var rädd att få Arbetsmiljöverket på sig, what The säger jag bara, det är vår vardag.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-09-04 22:03:48 följande:

Åh vad skönt för dig. Hoppas du kommer känna dig mkt bättre

Om man hade en så tillmötesgående chef. Min förmildrade hela vårdtyngden i mina papper till FK när det gäller hur mkt våld som förekommer hos oss för hon var rädd att få Arbetsmiljöverket på sig, what The säger jag bara, det är vår vardag.

Hoppas du får igenom din graviditetsledighet trots allt. Vet att ni i vården har det mycket värre än vi i skolan. Tunga lyft och våld och säkert lika mycket stress. Jag har tack och lov fina elever, inga utåtagerande och våldsamma. Det är mest den yttre sressen och alla krav som stressar.

Min chef är kanon! Kan ha viss betydelse att hon är kvinna och småbarnsförälder.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-09-04 22:15:45 följande:
    Hoppas du får igenom din graviditetsledighet trots allt. Vet att ni i vården har det mycket värre än vi i skolan. Tunga lyft och våld och säkert lika mycket stress. Jag har tack och lov fina elever, inga utåtagerande och våldsamma. Det är mest den yttre sressen och alla krav som stressar.

Min chef är kanon! Kan ha viss betydelse att hon är kvinna och småbarnsförälder.
    Det brukar ju inte vara problem att få grav.penning. Så det är det nog inte nu heller.

Min chef är också kvinna och småbarnsmamma men inte så hjälpsam mot sina anställda alla ggr. Suck! Hon var bättre innan hon själv fick sitt minsta barn. Ska bli så skönt att slippa mitt jobb, hoppas f-ledigheten ska ge mig en chans att gå vidare till annat jobb sen.
  • amalie79
    minahjärtan0609 skrev 2015-09-04 22:15:45 följande:

WiMe06 skrev 2015-09-05 03:30:23 följande:

Det brukar ju inte vara problem att få grav.penning. Så det är det nog inte nu heller.

Min chef är också kvinna och småbarnsmamma men inte så hjälpsam mot sina anställda alla ggr. Suck! Hon var bättre innan hon själv fick sitt minsta barn. Ska bli så skönt att slippa mitt jobb, hoppas f-ledigheten ska ge mig en chans att gå vidare till annat jobb sen.

Min chef är jättebra, väldigt "utanför ramarna" så att säga. 60 år men fick barn vid 42 med 15 år yngre man...

Hon har fixat min tjänst så att jag kan jobba fram till bf om jag så skulle vilja. Hon frågade helt enkelt: hur känner du, vad tänker du? Hade jag velat ha ett bra intyg för hp hade hon skrivit det istället. Nu hade jag iof fått göra deSsa andra uppgifter ändå, men inte i så här stor utsträckning.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-09-05 08:47:03 följande:

Min chef är jättebra, väldigt "utanför ramarna" så att säga. 60 år men fick barn vid 42 med 15 år yngre man...

Hon har fixat min tjänst så att jag kan jobba fram till bf om jag så skulle vilja. Hon frågade helt enkelt: hur känner du, vad tänker du? Hade jag velat ha ett bra intyg för hp hade hon skrivit det istället. Nu hade jag iof fått göra deSsa andra uppgifter ändå, men inte i så här stor utsträckning.
    Åh, vad skönt med så förstående chefer. Önskar fler människor vore som dem. Men vad skönt att kunna jobba lite längre om man har möjligheten, hade jag nog också gärna gjort. Man blir ju inte direkt rik på gravidpenningen, men man får se det som så att det är ju för kroppens och bebisen skull man går hem. Pratade med min löneassistent igår med och fick alla inkomstuppgifter och sådär så nu är det bara att lägga alla papper på lådan
  • minahjärtan0609

Föräldraledigheten brukar vara ett bra tillfälle att reflektera över tillvaron och att göra något nytt när det är dags för jobb igen.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)