• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79

Under magen kommer jag kunna knäppa byxorna länge till, men där stannar de ju inte kvar:(

• Seven Costanza

Alltså jag vet inte om jag kan skylla på gravidhormonerna, men var det någon mer än jag som blev helt lipig av glädje av nyheten att Kronprinsessan och Daniel äntligen väntar syskon till Estelle? Jag kan tänka mig att de kanske försökt få syskon ganska länge för det blir ju fyra år mellan syskonen och Victoria är ju 38, så det fanns kanske inte hur mycket tid som helst kvar för dem, plus att Daniels njursjukdom nog försvårat för dem. Det vet jag ju inget om förstås om de har försökt länge men ändå, jag gillar Victoria så jag tyckte den här nyheten var hur mysig som helst! Trevlig helg på er!

• himw

Jag reagerade på exakt samma sätt och skyllde på hormonerna- tänker också att de säkert kämpat. Himla fint!

Minahjärtan: Så himla skönt! Vila upp dig nu så ska du se att det känns bättre snart.

• amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-09-04 19:47:33 följande:

Alltså jag vet inte om jag kan skylla på gravidhormonerna, men var det någon mer än jag som blev helt lipig av glädje av nyheten att Kronprinsessan och Daniel äntligen väntar syskon till Estelle? Jag kan tänka mig att de kanske försökt få syskon ganska länge för det blir ju fyra år mellan syskonen och Victoria är ju 38, så det fanns kanske inte hur mycket tid som helst kvar för dem, plus att Daniels njursjukdom nog försvårat för dem. Det vet jag ju inget om förstås om de har försökt länge men ändå, jag gillar Victoria så jag tyckte den här nyheten var hur mysig som helst! Trevlig helg på er!

Inte lipig men jag blev glad:) måste vara fruktansvärt jobbigt att ha sådan press på sig och alla glor och undrar när det ska bli.
  • Seven Costanza
    himw skrev 2015-09-04 20:04:52 följande:

Jag reagerade på exakt samma sätt och skyllde på hormonerna- tänker också att de säkert kämpat. Himla fint!

Minahjärtan: Så himla skönt! Vila upp dig nu så ska du se att det känns bättre snart.

Ja, jag skickade Instagrambilden till min man och skrev att jag var glad för deras skull och att vi ska vara tacksamma som inte behövt kämpa för att bli med barn, det är ju ingen självklarhet. Känner mig lite extra lycklig idag för min kommande son <3
  • Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-09-04 20:11:14 följande:

Inte lipig men jag blev glad:) måste vara fruktansvärt jobbigt att ha sådan press på sig och alla glor och undrar när det ska bli.

Ja, säkert jättejobbigt, usch. Jag är ganska lipig överlag när det gäller glada/romantiska nyheter eller filmer, och jag märker att det blivit extra känsligt nu de senaste veckorna, och även lite på andra hållet att jag blir mer ledsen än annars. Blev ju jätteledsen till exempel när jag inte hittade några barnkläder jag ville köpa, men har hittat några stycken sedan dess åtminstone .
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-09-04 20:26:59 följande:

Ja, säkert jättejobbigt, usch. Jag är ganska lipig överlag när det gäller glada/romantiska nyheter eller filmer, och jag märker att det blivit extra känsligt nu de senaste veckorna, och även lite på andra hållet att jag blir mer ledsen än annars. Blev ju jätteledsen till exempel när jag inte hittade några barnkläder jag ville köpa, men har hittat några stycken sedan dess åtminstone .

Jag har ju kämpat lite- eller, folk tror ju det iaf. För att jag är 36 och alla kompisar fått sina barn så tror ju de att jag har lidit av att se dem få- men så har jag aldrig känt, har alltid varit glad och egentligen inte kämpat sådär värst utan händer det så händer det.

Tycker jag känt mig påpassad och vet att folk spekulerat i ifall det fanns någon problematik bakom- fast påpassad på samma nivå som Victoria förstås:)
  • Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-09-04 20:31:49 följande:

Jag har ju kämpat lite- eller, folk tror ju det iaf. För att jag är 36 och alla kompisar fått sina barn så tror ju de att jag har lidit av att se dem få- men så har jag aldrig känt, har alltid varit glad och egentligen inte kämpat sådär värst utan händer det så händer det.

Tycker jag känt mig påpassad och vet att folk spekulerat i ifall det fanns någon problematik bakom- fast påpassad på samma nivå som Victoria förstås:)

Nej det _behöver_ ju inte vara så att de har kämpat, det skrev jag ju också att det kan jag ju förstås inte veta. Men jag har fått det intrycket av hur hon och andra uttryckt sig i intervjuer som snuddat vid ämnet - oavsett vilket verkar hon ju väldigt barnkär så jag har bara utgått ifrån att de velat ha syskon till Estelle och nu när det gått 3,5 år så är det ju extra kul att det blir så tycker jag. De flesta som är runt 35 vid första och vill ha syskon väntar ju inte medvetet i fyra år emellan menar jag eftersom det kan bli svårt. Fast det KAN ju vara som för dig också att de tänkt att händer det så händer det, men såvitt jag förstått så krävs IVF pga Daniels njursjukdom så om det stämmer så är det ju inte bara att vänta och se utan då blir det ju att man får kämpa. Jaja jag tycker i alla fall att det är himla kul att de ska få ett barn till oavsett om de har kämpat eller inte .
Svar på tråden BF Januari 2016 :)