• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • minahjärtan0609
    amalie79 skrev 2015-09-05 08:47:03 följande:
    WiMe06 skrev 2015-09-05 03:30:23 följande:

Det brukar ju inte vara problem att få grav.penning. Så det är det nog inte nu heller.

Min chef är också kvinna och småbarnsmamma men inte så hjälpsam mot sina anställda alla ggr. Suck! Hon var bättre innan hon själv fick sitt minsta barn. Ska bli så skönt att slippa mitt jobb, hoppas f-ledigheten ska ge mig en chans att gå vidare till annat jobb sen.

Min chef är jättebra, väldigt "utanför ramarna" så att säga. 60 år men fick barn vid 42 med 15 år yngre man...

Hon har fixat min tjänst så att jag kan jobba fram till bf om jag så skulle vilja. Hon frågade helt enkelt: hur känner du, vad tänker du? Hade jag velat ha ett bra intyg för hp hade hon skrivit det istället. Nu hade jag iof fått göra deSsa andra uppgifter ändå, men inte i så här stor utsträckning.
    Så ska det låta! En bra chef är allt för att arbetet ska funka tycker jag. Jag har haft många dåliga chefer genom åren särskild den jag hade när jag var gravid med min son. Jag jobbade på förskola då med små barn 1-3 år. Hon tyckte att graviditet inte var en sjukdom och att jag skulle jobba till dagen innan bf i princip. Kan ju tillägga att det ledde till sjukskrivning på heltid. Denna gången hoppas jag kunna jobba mina 80% fram till jullovet.
  • ELB

Jag har två manliga chefer, båda otroligt förstående. Trebarnsfäder båda två, tror de varit med om ett och annat! Jag är i 19e veckan och tyvärr 50% sjukskriven pga illamående, kräkningar och daglig huvudvärk. Utan förstående chefer hade det varit ännu jobbigare! Nu kämpar jag "bara" med mig själv, deppighet över illamåendet och stress över allt jag inte kan göra på jobbet - det räcker!

• WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-09-05 10:40:53 följande:
    Föräldraledigheten brukar vara ett bra tillfälle att reflektera över tillvaron och att göra något nytt när det är dags för jobb igen.
    Ja, det är många som säger det så jag hoppas det blir det för mig med
    Nu ska jag bara försöka kämpa på dem sista två månaderna på jobbet.
  • Sansastark

Vill någon lägga till mig i facebookgruppen? Verkade inte gå att skicka meddelande här. Vill nån pröva att lägga till mig? :)

• AS90

Hej,

Jag är ny här på FL ???? Är gravid med första barnet, har BF 1/1-2016. Är 25 år och bor i Stockholm, vill gärna komma i kontakt med andra gravida/mammor då jag är den enda i min omgivning som är gravid just nu. Skulle vara kul att ha någon att prata barn och utbyta tankar med. Säg till om någon av er är intresserade av att ta en fika eller en promenad någon gång, vore trevligt. ????

• WiMe06

Kunde inte hålla mig, så idag sydde jag ett babynest till bebis av ett gammalt urtvättat påslakan och innehållet av några slaktade ikeakuddar det är ju såå kul och mysigt att pyssla.

• MeEmmA
    WiMe06 skrev 2015-09-06 15:08:30 följande:

Kunde inte hålla mig, så idag sydde jag ett babynest till bebis av ett gammalt urtvättat påslakan och innehållet av några slaktade ikeakuddar smile2.gif det är ju såå kul och mysigt att pyssla.

Vad duktigt av dig att sy ett själv, har funderat många gånger på att skaffa en symaskin men det blir aldrig av :)

Den här helgen har jag umgåtts allt för mycket med svärmor och jag känner att det är nog hormonerna, men fy vad trött jag blir på henne och alla åsikter! Önskar att hon kunde fatta att det är jag som är gravid och inte hon... Sa till min sambo att nu tar jag paus från henne ett tag innan jag får ett utbrott på henne.
  • MeEmmA
    WiMe06 skrev 2015-09-06 15:08:30 följande:

Kunde inte hålla mig, så idag sydde jag ett babynest till bebis av ett gammalt urtvättat påslakan och innehållet av några slaktade ikeakuddar smile2.gif det är ju såå kul och mysigt att pyssla.

Vad duktigt av dig att sy ett själv, har funderat många gånger på att skaffa en symaskin men det blir aldrig av :)

Den här helgen har jag umgåtts allt för mycket med svärmor och jag känner att det är nog hormonerna, men fy vad trött jag blir på henne och alla åsikter! Önskar att hon kunde fatta att det är jag som är gravid och inte hon... Sa till min sambo att nu tar jag paus från henne ett tag innan jag får ett utbrott på henne.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)