• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • fruthomas

Detta blir som sagt nummer tre för oss. Nr 1 kunde vi inte hålla hemlig, det var så kul att vi berättade direkt. Nr 2 höll vi hemlig till ul. Det hade jag gärna gjort nu med. Men kommer jag fortsätta må som jag gör nu kommer det aldrig att gå. Jag sitter hemma i soffan nu och undrar när huvudvärken, yrseln och det lätta illamåendet ska sluta. Jag är Undersköterska till yrket och undrar hur jag ska klara av att jobba på mornarna om detta fortsätter. Jag har alltid haft lågt blt ca 105/65 men aldrig kännt av det som jag gör just nu.

Hoppas detta går över snart så att jag kan få vara som vanligt några veckor.

Mina två tidigare graviditeter har varit helt underbara, helt utan jobbiga symptom, bara lite trötthet som värst.

Jag hade tid för cellprov i tisdags, där sa de att jag själv fick välja hur jag ville göra. Så jag tackade nej. Men de sa inget om hälsosamtal eller inskrivning. Om allt går bra tänkte jag att jag skulle ringa i vecka 11-12 för att skriva in mig. Jag känner ändå att jag vet vad jag gör.

• Hame

Hej allihopa! Mitt första inlägg här :) Plussade i helgen och är i v.5 nu, bf 08.01.2016. Bor i Falkenberg, någon annan här som gör det? Det är mitt andra barn, storebror kommer att vara knappt 3år när liten föds. 

Allt gick bra förra gången så jag känner mig ganska lugn just nu, peppar peppar ;) Tror inte att jag kommer ringa mvc än på några veckor, känner inte att jag behöver åka dit förens på inskrivningen i v.12. Än har vi inte berättat för någon även om det är svårt :) Förra gången berättade vi det för vänner och familj i v.12 och på jobbet i v.20. Hade liten mage så det gick att dölja, känner på mig att det blir svårare nu.

• WiMe06
    Hame skrev 2015-05-07 07:37:40 följande:

Hej allihopa! Mitt första inlägg här :) Plussade i helgen och är i v.5 nu, bf 08.01.2016. Bor i Falkenberg, någon annan här som gör det? Det är mitt andra barn, storebror kommer att vara knappt 3år när liten föds. 

Allt gick bra förra gången så jag känner mig ganska lugn just nu, peppar peppar ;) Tror inte att jag kommer ringa mvc än på några veckor, känner inte att jag behöver åka dit förens på inskrivningen i v.12. Än har vi inte berättat för någon även om det är svårt :) Förra gången berättade vi det för vänner och familj i v.12 och på jobbet i v.20. Hade liten mage så det gick att dölja, känner på mig att det blir svårare nu.

Oj i v.20. Stongt att kunna hålla sig så länge

Jag misstänker att jag kommer få berätta tidigare på mitt jobb då jag har ett väldigt tungt och väldigt utsatt jobb med slag och dylikt, därför känner jag att jag vill berätta tidigare för att arbetskamraterna ska ha en större förståelse om man är extra försiktig.

Grattis till plusset förresten

Kom nog ringa mvc i v 6-7 nånting tror jag för här får man vara ute i god tid om man ska få en tid till inskrivningen.

När berättar ni andra för jobbet?
  • Hame
    WiMe06 skrev 2015-05-07 08:05:35 följande:
    Oj i v.20. Stongt att kunna hålla sig så länge

Jag misstänker att jag kommer få berätta tidigare på mitt jobb då jag har ett väldigt tungt och väldigt utsatt jobb med slag och dylikt, därför känner jag att jag vill berätta tidigare för att arbetskamraterna ska ha en större förståelse om man är extra försiktig.

Grattis till plusset förresten

Kom nog ringa mvc i v 6-7 nånting tror jag för här får man vara ute i god tid om man ska få en tid till inskrivningen.

Jag var nojjig då och ville vänta till efter ultraljudet :) Vill gärna ha samma bm som förra gången så av den anledningen kanske jag skulle vara ute i god tid att boka på bvc.
  • tvåsmåunderverk
    WiMe06 skrev 2015-05-07 08:05:35 följande:
    Oj i v.20. Stongt att kunna hålla sig så länge smile1.gif

Grattis till plusset förresten smile1.gif

Har också tunga lyft och risk för slag. Just lyften är det jobbigaste här. Berättade i v 8 senast, lär nog bli samma den här gången! För övriga väntar jag tills efter v 12
  • Kixpix

Jag arbetar som undersköterska i hemtjänsten. När är lämpligt att berätta? Vi har också en del tunga lyft och det är ju inte direkt bra om man är gravid.

För mina föräldrar ska vi berätta tidigt typ denna veckan, eftersom jag helt plötsligt slutat röka! Så det går inte att dölja ;)

• A--Sthlm

Tjejer, är det någon mer än jag som tar antidepressiva? Kommer ni att sluta med dessa?

Jag äter effexor/venlafaxin 150mg/dag och hoppas verkligen kunna fortsätta med det. Förra graviditeten hade jag en dos på bara 25mg/dag och detta var ingen fara att fortsätta med under såväl graviditet som amning. Nu är ju dock dosen rätt ökad.

Tänkte ringa bm imorgon för att få träffa läkare angående detta samt prata om de migränmediciner som jag också använder regelbundet. Minns fan inte om jag fick ha dem sist :/

• FruGru

Halloj

Igår tog jag tre olika tester som visade svaga pluss. Imorse tog jag ett testlagret och när de va svagt men tydligt tog jag digitalt oxå. Jag är gravid :)

Hade äl den 27 tror jag. Så är bara i vecka 3+3 typ..

Har haft ett tufft år med först ett MA som upptäcktes o vecka 10 och sen blev jag gravid igen men bebisen dog i vecka 19 och för 3 veckor sen hade jag ett tidigt missfall. Håller tummarna att det stannar denna gången och att vi får ännu ett mirakel i januari :)

Kommer hänga här en del. Vågar inte berätta för min omgivning än.

• Kixpix
    A--Sthlm skrev 2015-05-07 09:29:23 följande:

Tjejer, är det någon mer än jag som tar antidepressiva? Kommer ni att sluta med dessa?

Jag äter effexor/venlafaxin 150mg/dag och hoppas verkligen kunna fortsätta med det. Förra graviditeten hade jag en dos på bara 25mg/dag och detta var ingen fara att fortsätta med under såväl graviditet som amning. Nu är ju dock dosen rätt ökad.

Tänkte ringa bm imorgon för att få träffa läkare angående detta samt prata om de migränmediciner som jag också använder regelbundet. Minns fan inte om jag fick ha dem sist :/

Hej! Förra veckan var jag hos läkaren för att prata om mina mediciner, jag åt lyrica mot generaliserat ångestsyndrom. Hon bad mig tvärt att sluta, för att äta mediciner under en graviditet skulle man undvika så långt som det var möjligt. Det är bättre du pratar med din läkare som gett dig antidepp och hur ni ska göra :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)