• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Hame
    FruGru skrev 2015-05-07 09:34:42 följande:

Halloj

Igår tog jag tre olika tester som visade svaga pluss. Imorse tog jag ett testlagret och när de va svagt men tydligt tog jag digitalt oxå. Jag är gravid :)

Hade äl den 27 tror jag. Så är bara i vecka 3+3 typ..

Har haft ett tufft år med först ett MA som upptäcktes o vecka 10 och sen blev jag gravid igen men bebisen dog i vecka 19 och för 3 veckor sen hade jag ett tidigt missfall. Håller tummarna att det stannar denna gången och att vi får ännu ett mirakel i januari :)

Kommer hänga här en del. Vågar inte berätta för min omgivning än.

Så tufft du haft det.. Håller tummar och tår för dig!
  • FruGru

Vi berättade sist i vecka 16 dock visste mina närmsta vänner. Vet inte hur vi gör om det går vägen nu. Kommer liksom inte kunna kännas säkert förens bebis föds levande känns det som. Vi får helt enkelt se längre fram vad som känns bra. Får köpa många luftiga tunikor och hoppas på en kall sommar ;)

• A--Sthlm

Kixpix - jag kommer förstås att prata med min vanliga läkare också. Dock känner min bm mig väl eftersom jag hade henne förra gången med. Usch jag har verkligen ingen lust att sluta, speciellt inte tvärt. Eller, det är snarare omöjligt att sluta tvärt pga vidriga utsättningssymptom som omöjligen kan vara bra för bebis heller. Får se vad de säger helt enkelt. Har det inte varit jobbigt för dig att sluta med dina lyrica?

• A--Sthlm

Frugru - välkommen! Jag håller alla tummar och tår för er (och för resten av gruppen också förstås). <3

• m2b
    A--Sthlm skrev 2015-05-07 09:29:23 följande:

Tjejer, är det någon mer än jag som tar antidepressiva? Kommer ni att sluta med dessa?

Jag äter effexor/venlafaxin 150mg/dag och hoppas verkligen kunna fortsätta med det. Förra graviditeten hade jag en dos på bara 25mg/dag och detta var ingen fara att fortsätta med under såväl graviditet som amning. Nu är ju dock dosen rätt ökad.

Tänkte ringa bm imorgon för att få träffa läkare angående detta samt prata om de migränmediciner som jag också använder regelbundet. Minns fan inte om jag fick ha dem sist :/

Jag åt venlafaxin när jag blev gravid första gången. Iofs mycket högre dos. Men det fick avbrytas direkt. Bytte till sertralin
  • FruGru
    Hame skrev 2015-05-07 09:42:30 följande:

Så tufft du haft det.. Håller tummar och tår för dig!

Japp. Man har fått sig en omgång. Vet inte varför man drabbas av så mkt otur men man lär sig att vara tacksam för allt man har. Och är rejält mkt starkare än förut.

Hoppas molvärken är att de växer så de knakar där inne..
  • Kixpix
    A--Sthlm skrev 2015-05-07 09:47:27 följande:

Kixpix - jag kommer förstås att prata med min vanliga läkare också. Dock känner min bm mig väl eftersom jag hade henne förra gången med. Usch jag har verkligen ingen lust att sluta, speciellt inte tvärt. Eller, det är snarare omöjligt att sluta tvärt pga vidriga utsättningssymptom som omöjligen kan vara bra för bebis heller. Får se vad de säger helt enkelt. Har det inte varit jobbigt för dig att sluta med dina lyrica?

Aha okej :) det är ju skönt. Symtomen vid utsättning kan självklart vara vidriga, så förstår hur du tänker & känner.

Jag åt en väldigt liten dos på 50 mg, jag behövde inte mer, men jag har inte känner ett skit av att sluta med den tvärt och det är lite lustigt. Haha. Ändå en vecka sen nu..
  • WiMe06
    tvåsmåunderverk skrev 2015-05-07 09:03:56 följande:
    Har också tunga lyft och risk för slag. Just lyften är det jobbigaste här. Berättade i v 8 senast, lär nog bli samma den här gången! För övriga väntar jag tills efter v 12 smile1.gif
    Vi kommer nog också vänta ett tag med att berätta för övriga. Berättade du för alla på jobbet eller bara för chefen? Jag har just nu ett ganska stressigt ansvarsområde med schemaläggning som jag funderar på att lämna vidare till andra, vill inte utsätta kroppen både för stress och tunga lyft.
  • lanylena
    WiMe06 skrev 2015-05-06 20:35:19 följande:

Lanylena - det verkar som vi har samma bf

Ja, det verkar så Vad roligt!
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2015-05-07 09:15:34 följande:

Jag arbetar som undersköterska i hemtjänsten. När är lämpligt att berätta? Vi har också en del tunga lyft och det är ju inte direkt bra om man är gravid.

För mina föräldrar ska vi berätta tidigt typ denna veckan, eftersom jag helt plötsligt slutat röka! Så det går inte att dölja ;)

Jag kommer nog berätta om några veckor. Kanske runt vecka 7-8. Chefen vet om missfallet jag fick i april så hon anar väl ändå planerna.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)