• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06

Måste fråga er andra om ni känt liknande nångång. Senaste veckorna har jag känt ett tryck mot ändtarmen, inte varje dag men vissa dagar, ofta ihop med att jag får som molande värk i magen.

• mirakelspektakel
    De senaste 2 dagarna har jag känt en molande smärta i underlivet, typ som mensvärk. Mår ännu mer illa än vanligt och har spytt mer än vad jag gjort de senaste veckorna. Har knappt kunnat sova alls. Dessutom har bebis vart väldigt aktiv... Är i v 31 nu, är detta sammandragningar? förvärkar? Bebis som borrar sig neråt? Någon som känner igen sig?

Var ju hos BM i fredags och då sa hon att bebis ligger med huvudet neråt men högt upp så hon är inte alls fixerat sig...
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-11-22 19:04:28 följande:

De senaste 2 dagarna har jag känt en molande smärta i underlivet, typ som mensvärk. Mår ännu mer illa än vanligt och har spytt mer än vad jag gjort de senaste veckorna. Har knappt kunnat sova alls. Dessutom har bebis vart väldigt aktiv... Är i v 31 nu, är detta sammandragningar? förvärkar? Bebis som borrar sig neråt? Någon som känner igen sig?

Var ju hos BM i fredags och då sa hon att bebis ligger med huvudet neråt men högt upp så hon är inte alls fixerat sig...

Är det sammandragningar skulle du känt att magen blir hård och sen att det släpper när sammandragningen är över.
    Men det låter nästan som det kan bero på att bebis borrar ner sig mer. Men vågar inte säga helt klart att det är det det beror på. Har hört att en del kan känna mer illamående när bebis borrar ner sig.
  • minahjärtan0609
    mirakelspektakel skrev 2015-11-22 19:04:28 följande:

De senaste 2 dagarna har jag känt en molande smärta i underlivet, typ som mensvärk. Mår ännu mer illa än vanligt och har spytt mer än vad jag gjort de senaste veckorna. Har knappt kunnat sova alls. Dessutom har bebis vart väldigt aktiv... Är i v 31 nu, är detta sammandragningar? förvärkar? Bebis som borrar sig neråt? Någon som känner igen sig?Var ju hos BM i fredags och då sa hon att bebis ligger med huvudet neråt men högt upp så hon är inte alls fixerat sig...

Precis så kände jag för några veckor sedan, ca 30-31. Jag tror likson du att bebis borrar ner sig. Min var fixerad i v 33.
  • minahjärtan0609
    mitthemligajag skrev 2015-11-22 17:55:42 följande:

Har börjat fundera lite på bb väskan som snart ska packas.. Förra gången var jag så missnöjd över min hastiga packning och saknade så mycket saker under de 3 dagarna vi var kvar!

Ngt av de viktigaste jag ska komma ihåg denna gång är,

mjukisbyxor men även ngt lite mer "fint" i mjuk variant. Kände mig så ful haha. Ville bara hem och byta om.

Förlossningsbindor från Apoteket, dom från Ica räckte inte och var inte bekväma!!!

Schampo!!!!!

Skor! I all hast slängde jag på mig typ tofflor sist, skulle aldrig ens kliva av tomten i dom tofflorna annars så de var bedrövligt att gå runt i det!!!!

Vad har ni för tips? :)

Jah håller med. Finare mysbyxor och leggings blir det för min del. Problemet är att jag i princip bor i dessa byxor så jag kan inte packa ner dem. Men jag får ha dem i närheten så det går snabbt stt slänga ner.

Kom på att jag kanske borde pcacka en väska till barnen, ifall vi måste lämna dem hos barnvakt.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-11-22 19:30:35 följande:
    Jah håller med. Finare mysbyxor och leggings blir det för min del. Problemet är att jag i princip bor i dessa byxor så jag kan inte packa ner dem. Men jag får ha dem i närheten så det går snabbt stt slänga ner.

Kom på att jag kanske borde pcacka en väska till barnen, ifall vi måste lämna dem hos barnvakt.
    Känner så också, bor i mina mjuka byxor hemma med och mammajeansen använder jag ju också hela tiden. Så vet inte när jag ska börja packa väska. Men man får kanske avverka nåt par mjukis/leggings och packa ner iallafall.
  • mirakelspektakel
    minahjärtan0609 skrev 2015-11-22 19:26:56 följande:
    Precis så kände jag för några veckor sedan, ca 30-31. Jag tror likson du att bebis borrar ner sig. Min var fixerad i v 33.
    WiMe06 skrev 2015-11-22 19:17:13 följande:
    Är det sammandragningar skulle du känt att magen blir hård och sen att det släpper när sammandragningen är över.
    Men det låter nästan som det kan bero på att bebis borrar ner sig mer. Men vågar inte säga helt klart att det är det det beror på. Har hört att en del kan känna mer illamående när bebis borrar ner sig.
    Tack för svaren, blev lite nojig, åt något som inte var 100% genomstekt precis innan detta satte igång, men jag är rätt säker att det var en ren tillfällighet efter att jag läst på om inkubationstid. Vilken vecka brukar de fixera sig?
  • minahjärtan0609
    mirakelspektakel skrev 2015-11-22 19:42:53 följande:

Tack för svaren, blev lite nojig, åt något som inte var 100% genomstekt precis innan detta satte igång, men jag är rätt säker att det var en ren tillfällighet efter att jag läst på om inkubationstid. Vilken vecka brukar de fixera sig?

Det jag läst är att väntar man första barnet så kan det fixera sig tidigt. Väntar man andra eller fler i ordningen så är det inte säkert att bebis fixerar sig innan det är dags att föda. Jag fixerade mig runt v 30 med de stora barnen, precis som denna gången.
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-11-22 10:49:05 följande:
    Du har rätt, men bor man i flerfamiljshus kan man bara låta dem hållas till en viss gräns tyvärr :)

En gång gjorde jag som med katten, jag sprutade vatten med blomsprutan på dem, de blev väldigt spaka
    Haha. Har du sett dessa annars? 

www.huffingtonpost.com/2013/01/24/get-along-shirt-kids-reddit-photo_n_2542136.html 

Jag har inte själv testat men jag tror att den skulle vara rätt effektiv iaf nån gång, kan tänka mig killarnas förvånade miner när denna kommer fram.
    WiMe06 skrev 2015-11-22 17:20:03 följande:
    Vad klok du låter, ska nog testa lite av dina tankar här hemma tror jag. Man ska bara ha tålamodet att lyssna på dem dem första gångerna. Haha. Näe, men det är väl bra att dem får lära sig att själva reda ut situationer som dem själva skapar. Det märker jag ju här hemma, dem är väldigt mkt för att skvallra på varandra om allting hela tiden, men det brukar jag ignorera när dem kommer så.

Måste rekommendera denna blogg: 

petrakrantzlindgren.se/

och boken Fem gånger med kärlek. 

Därifrån kommer den mesta av klokheten ifrån :)
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-11-22 21:24:38 följande:
    Haha. Har du sett dessa annars? 

www.huffingtonpost.com/2013/01/24/get-along-shirt-kids-reddit-photo_n_2542136.html 

Jag har inte själv testat men jag tror att den skulle vara rätt effektiv iaf nån gång, kan tänka mig killarnas förvånade miner när denna kommer fram.
    WiMe06 skrev 2015-11-22 17:20:03 följande:Vad klok du låter, ska nog testa lite av dina tankar här hemma tror jag. Man ska bara ha tålamodet att lyssna på dem dem första gångerna. Haha. Näe, men det är väl bra att dem får lära sig att själva reda ut situationer som dem själva skapar. Det märker jag ju här hemma, dem är väldigt mkt för att skvallra på varandra om allting hela tiden, men det brukar jag ignorera när dem kommer så.

Måste rekommendera denna blogg: 

petrakrantzlindgren.se/

och boken Fem gånger med kärlek. 

Därifrån kommer den mesta av klokheten ifrån :)
    Tack för tipset. Fastnade för många tankar redan i första inlägget. Det finns nog mkt bra att läsa där och som man själv kan bli bättre på också.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)