Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-12-21 11:13:52 följande:
    Haha, men vad härligt att få vara lite uttråkad. Jag ligger fortfarande på soffan, haha, ögonen är tunga idag. Åh, läsa bok var längesen jag gjorde. Sista boken jag läste var Stenhjärtat av Katarina Wennstam, och det var innan jag blev gravid, nu hade jag aldrig klarat av att läsa den. Tårarna rann som floder när jag läste den.

Ja, jag diggar min bm, hon är bra. Haha! Det första hon sa var typ "jaha, är det den här ggn du ska till v 42 då?" Nej, aldrig i livet tänkte jag.

Ja, vi får hoppas vi behöver nåt mer besök innan bebis tittar ut, hade ju varit skönt. Jag har vårt sista tul på måndag den 28. Sen blir det inga fler besök det här året.
    Alla Katarina Wennstams böcker är hemska men bra!
    Undrar så om man kommer börja känna sådär inför barn som far illa som alla säger, " det förstår du inte förrän du har egna barn".
    Det som fått mig att gråta förutom min egen rädsla just nu var det där som hände här i Göteborg, idioterna som misshandlade, brände och våldtog en killing.
    Kunde inte läsa klart det!
  • amalie79
    qatteriin skrev 2015-12-21 12:17:38 följande:
    Åh fy fan, jag läste lite snabbt om den, skulle aldrig fixa att läsa den! Jag minns inte när jag läste en roman sist... kan ha varit förra sommaren när jag plöjde hela Sagan om is och eld. Brukar säga att jag får tillräckligt med ord och livsöden i jobbet... Men den jag läste nu var väldigt avslappnad, om livet på lasarett i 50-talets Sverige, väldigt medryckande och inte så tung fast den kom in på allvarliga ämnen. Jag tror jag behöver lite lättsam lektyr nu för att koppla av, väntar på att få läsa andra boken i den här serien, mamma har beställt.

Ja nåt mer besök hos bm får vi väl hoppas på men v 42 känns ju vansinnigt, haha! Jag hann bli tillräckligt uttråkad för att göra rödbetssallad och äta lunch. Men nu måste jag vila. Får se om jag orkar sortera in ren tvätt sen, det är ju inte så lockande direkt.
    Tvätt är det tråkigaste som finns! Nu har vi köpt tvättmaskin vilket gör allting lättare men den tråkig konsekvens av det är ju att det alltid är tvätt överallt! Man blir aldrig klar utan tvättar varje dag isf  två gånger per vecka!

• amalie79
    WiMe06 skrev 2015-12-21 11:58:53 följande:
    Vad jobbigt för dig att du känner såhär. Du får kanske ta det lite på om pö, idag får du se som sista dagen inför lite skön julledighet. Har inga bra tips att ge dig för jag har verkligen aldrig haft ett så bra jobb att jag känner att jag lämnar en så viktig del utav mig. Men sen lämnar du ju faktiskt inte,
    Du tar inte farväl för alltid, utan nu tar du några månaders uppehåll för att utforska nya bitar i livet. Du verkar ha en underbar chef som verkligen förstår dig och låter dig vara med på möten och behålla telefon osv.
    Ja det är ju inte bara jobbet. Det känns lite som om jag lämnar mig själv, den människa jag varit de sista tio åren. Jag vet ju inte vem jag kommer tillbaka som.
    Ja hon är underbar, hon är lite likadan som jag, ingen småbarnsmänniska och förstår själv hur jag känner inför detta, hon blev själv lite lappsjuk som föräldraledig har hon berättat.
    Sen har man ju rätt att vara uppdaterad som föräldraledig och att bli inbjuden  till saker och så. Har läst policyn, man får inte diskriminera föräldralediga, man har samma rättigheter och det vet hon och hon vet att jag vet det :)
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-12-21 11:51:02 följande:
    Jag har faktiskt bara läst Stenhjärtat, men man kanske skulle ta och försöka läsa dem andra med. Jag tror man kan känna precis lika mkt för barn som far illa även om man inte har egna barn. Men som gravid blir jag alltid överkänslig för allting. Jag kan börja gråta för minsta lilla.
    Usch, menar du att det har hänt det sista du skrev, vilka fruktansvärda människor.
    Jag har aldrig gråtit sådär över barn som far illa. Eller människor överhuvudtaget förresten. Jag kan tycka det är hemskt såklart men gråter egentligen bara om det händer något med någon jag känner. Ibland inte ens det. Grät knappt alls när mormor dog i september utan kände bara att det var skönt för henne att få dö när hon ändå var så sjuk och att nu blir mammas liv enklare och mormor hade ingen ro i själen i livet ändå.
    Däremot kan jag redan gråta floder för att min katt börjar bli gammal, men försöker tänka att tänker jag så så missar jag ju tid med honom, tid som går till att oroa mig för honom.
    Men killingen, ja de gjorde faktiskt så med den. De torterade den o den fick avlivas.
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-12-21 13:11:50 följande:

Det är såklart en omställning i livet att bli förälder, men ingenting som hindrar dig från att fortsätta vara den du är idag (sen ändras man kan lite automatiskt, vad vet jag. Haha.)

Föräldraledigheten blir som en ny resa i livet som inte varar för alltid.

Jaha, vad bra att det finns regler som säger att man får vara med och sådär. Nu är jag rätt glad att själv slippa allt gnäll och tugg som är på min arbetsplats och sen hoppas jag istället att min föräldraledighet blir en resa mot en ny framtid efter.

Nej jag kan lära mig! När jag träffade min sambo var jag lite likadan jag var alls inte säker på att jag ville ha honom för det verkade så jobbigt att leva i en relation igen. Men bestämde mig för att ok, ska pröva detta. Och det blev ju rätt bra för det mesta!
  • amalie79

Har det rätt skönt nerbäddad i soffan och halvsover framför julspecial av Skenet bedrar... Tröttnar aldrig på Hyacinth! Sambon kom med glass i en skål nyss och så har han skurat ugnen så nu får han spela datorspel!

Ikväll har vi varit och köpt julgran, en Kungsgran fick det bli, dyrare men det är värt det för både sambon och svärfar kan få astmakänningar av vanlig gran.

Så imorgon kommer den in!

• amalie79

Jag har också haft sådana flytningar. Får sniffa ibland så det inte är vatten har trott det vid flera tillfällen. Tänkte just att jag är glad åt vår nya tvättmaskin även INNAN bebis just för att jag byter underkläder tre gånger om dagen just nu :D

Idag träffade jag både psykolog och läkare som sagt. Bägge var bra, bekräftade stt det jag känner är helt normalt, kändes bra men fy så trött jag var efteråt.

All julmaten har kommit hem, vi beställde via mathem, skönt. Imorgon åker vi till min syster och firar lite med dem och så ska vi gå igenom deras babykläder :) ska få låna ett babynest och en bärsele av dem med, ska bli kul!

1 julklapp kvar också...

• amalie79
    WiMe06 skrev 2015-12-22 22:06:24 följande:

Hur är det med dem där ostarna på tub egentligen? Typ ädelosten.

De är ok att äta. Duger bättre än inget, köpte brieosten i helgen
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-12-22 23:42:41 följande:

Vad jag hatar nätterna just nu!! Kan aldrig komma till ro, ligger aldrig bra, varmt som bara den, vrider och vänder på mig. Jäkla skit rent ut sagt...

Jag har sovit av och till ikväll och är klarvaken nu, det är väl det enda sköna med att inte jobba mer. Men det är ett mönster jag gärna tar till vid semester generellt, vända på dygnet lite :)

Men ska lägga mig snart tänkte jag
  • amalie79

Mina toksparkar har nästan försvunnit och det är mer rörelser som gör att magen gungar, fötter kommer ut i sidan och det krafsar nere under magen:) klart, med tanke på att bm kallade min livmoder för välfylld så finns det väl inte rum för vad som helst nu. Nu har ju bebis varit snäll och varsam med mig och brukar inte sparkas så det gör ont.

Hittade mina första bristningar på magen häromdagen, de är små och bryr mig inte jättemycket om det men var lite road över att enda chansen att se dem var att hålla en spegel under magen och knäppa kort med iPhone :D

Tröstar mig med att min sambo också har tigerränder på magen! :)

Svar på tråden BF Januari 2016 :)