BF Januari 2016 :)
Vi hade nog inte meddelat någon om vi varit i Sverige heller faktiskt, så jag tycker inte det är något konstigt att vänta till efteråt.
Vi hade nog inte meddelat någon om vi varit i Sverige heller faktiskt, så jag tycker inte det är något konstigt att vänta till efteråt.
Mm precis. Så tänker vi också, och särskilt här eftersom de ändå inte kan göra någonting och det kanske är mitt i natten i Sverige när vi åker in, eller så blir det långdraget och så kan mamma inte somna för att hon funderar på om bebisen har kommit ut. Ingen har frågat faktiskt om vi kommer berätta när vi åker in så vi låtsas nog som det regnar.
Vi ska förresten ha julafton hemma hos oss, vi har killarna i år så. Men jag fixar inte mat annars heller, det är sambons och mammas uppgift så jag brukar ha det ganska soft. Lite städning så det ser fräscht ut, så är det lugnt för mig sen.
Juldagen är total stillhet för jag hoppas hoppas orka en sväng på rea med mamma och syster för att följa traditionen och förhoppningsvis fynda lite till liten.
Har inte köpt nästan något i 50, så kanske något set- men inte för mycket om nu den där viktskattningen skulle stämma i slutändan... : D
På onsdag ska vi till min syster och hennes familj och då ska jag gå igenom hennes saker... Spännande, hon hade ju också en januaribebis så där ska finnas en del mysigt sa hon själv iaf!
Ja precis! Jag mår ändå bra men börjar känna att det är sluttampen nu. Vi var inne i stan igår och 1,5 timme var max för mig att orka gå innan jag var tvungen att sätta mig och vila, trots bra skor. Jag brukar kunna gå runt hela dagarna annars. Känner av det i ryggslutet och i ischiasnerven i höger skinka, väldigt störigt men jag har det bra jämfört med många andra.
Nu har jag bara en inlämning kvar, sedan ska jag äntligen ta jullov och på onsdag kommer min bästis hit och stannar i åtta dagar <3
Jag börjar tro att mina förvärkar har blivit riktiga värkar..., känner mig väldigt osäker men samtidigt känns det inte som vanligt. Det hugger i nedre delen av magen lite då och då (oregelbundet). Har gått hela helgen med en fruktansvärd "mensvärk" som inte velat släppa och jag har varit sjukt trött. Har sovit till och från hela helgen. Nu börjar jag bli nervös! Skulle inte förvåna mig om vi lyckas pricka in julafton. Tur att alla paket är inslagna och granen står på plats. Handlade även den mesta maten igår. Vi ska fira hos oss i år tillsammans med svärföräldrarna. Tanken är att de kommer tidigt på julaftonsmorgon och hjälper oss ned maten.
Om nu denna plan håller... Får avvakta och se helt enkelt.
TAKK kallas det :) de använder det mycket på förskolor här iaf. Jag jag arbetat endel m teckenspråk när jag arbetade inom vården så det är rätt häftigt. Inte många tecken de själva tecknar när de är små men förstår desto fler. Det är oftast huvudordet som tecknas i meningen för att förstärkas :)
Lycka till!!
Åh tack,det lugnade mig lite Får försöka låta längtan efter bebis ta över nervositeten. Jag har tidigare fött vaginalt, det är en häftig upplevelse :)
Här har natten varit full av värkar men nu är det lugnt. Nu har det återgått till den hemska molvärken som känns som mensvärk. Undrar hur länge man kan gå med detta egentligen, börjar bli jobbigt och hummöret är inte på topp. Ska till bm i morgon på mitt v 38 besök, får fråga henne.
Jag är jätteglad att jag är fullgången och att bebis troligtvis kommer att må bra om hon föds nu men samtidigt känns det lite deppigt att få barn vid jul eller mellan jul och nyår. Både för att det inte är ett roligt datum att fylla på men framförallt för syskonens skull. Men det blir som det blir....
Jag känner mig också väldigt känslig och orolig, även om jag inte är rädd för förlossningen. Det är ju nära nu för oss alla och det innebär ju stora förändringar oavsett om man har barn tidigare eller ej. Inte konstigt att kroppen beter sig konstigt. Jag drömmer också mycket men mest mardrömmar. Att mina barn ramlar ner för höga stup, håller på att bli överkörda av bilar osv.. Obehagligt som tusan!
Men blä, sitter på jobbet och ska avsluta nu tänkte jag och sedan åka och köpa en julgran.
Men jag kommer inte mig för att göra klart och gå hem.
Påminn mig om varför jag gör detta någon för just nu har jag ingen aning.
Jag är helt nollställd i skallen, vet inte om jag är glad eller ledsen för just nu känns det inte som om jag känner någonting sådär vidare mycket. Och DET vet jag, är inget bra tecken. Arg, glad, ledsen, ja visst, men likgiltig och tom är det värsta som finns.
Fick mail från min chef att jag ska behålla telefonen om jag vill för det är lättare att skicka mail till mig och så då. Så får jag kolla den när jag vill.
Nu ska jag iväg och slänga en massa skräp och så leta upp en flyttkartong. Sen tänkte jag smita efter lunchen när ingen ser mig.