Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

Hade en julklapp kvar och den fixade vi idag, skönt! Nu är problemet att granen är för stor för slingan så det ser jättefattigt ut :) så imorgon blir det en tur till rusta för att köpa en slinga till!

Den såg ju inte så stor ut när vi köpte den....sa sambon.

Fast jo. Det gjorde den nog. Se på bilden. Det är alltså undertecknad som står och håller i den. Jag är en kvinna av svensk normallängd, 167 cm.

• amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-12-23 18:50:28 följande:

Igår lämnade jag in min sista inlämning före jul, så nu blir det lite välförtjänt ledighet! Vi började dagen med scones, kändes sådär semesterlyxigt och skönt. I eftermiddag hämtar vi min kompis på flygplatsen och det ska bli så härligt!

God jul allihop, hoppas alla bebisar håller sig inne över julen och helst nyår också och att ni får må bra!

Ha det så jätteroligt med bästisen nu!

God jul!!
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-12-23 23:12:23 följande:

Tack så mycket, är på väg att hämta henne nu . Hopps bebisen fattar att han inte kan komma ut förrän hon åkt hem.

God jul du med!

Det fattar han säkert :) min med tror jag, säger som du, känns inte som att det är i närheten av bebis inom den närmsta tiden. Har knappt några sammandragningar efter två dagars semester ju. Men...å andra sidan som sagt, min systerdotter är född på fem timmar från noll känningar till bebis ;)
  • amalie79
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-24 21:38:30 följande:

Känns som om man har klarat julafton utan födsel, inga känningar iallafall. Från och med nu är det fritt fram!

Vi passade på att avsluta julafton med magsjuka. Sonen började kräkas efter middagen, lagom mysigt. Håller tummarna att vi andra och framförallt jag klarar mig. Hade magsjuka när jag var gravid sist och det är det värsta jag varit med om.

God jul på er!

Usch! Hur gammal är sonen? Han kan inte helt enkelt ätit för mycket och skumt? Sambons son är sådan. Börjar han blanda in typ grädde eller för många olika saker så är det som att trycka på returknappen.

Vi har haft en skön jul och barnen åkte hem med farmor och farfar så tyst nu.

Men vi var många och soffan liten så jo vem hamnade skräddare på golvet hela kvällen jo den höggravida. Nu har jag varken ont av foglossning eller annat direkt men kan sägs att svansen är hyfsat öm nu...
  • amalie79
    qatteriin skrev 2015-12-24 09:59:22 följande:

Det var ju en fantastisk gran!!! God jul!

Tack!!
  • amalie79
    fruthomas skrev 2015-12-25 19:29:20 följande:

Hoppas alla är nöjda med julen. Jag är verkligen nöjd, jag fick ett paket själv och två gemensamt med maken. Men barnen fick så mycket och de är så nöjda. Jag har suttit och byggt lego hela dagen känns det som. Efter att i ett dygn också, till och från, burit på min systers son som väger ca 6,5kg så har jag nu helt sjukt ont i ryggen.

Men jag är så nöjd! Nu känner jag mig redo att få en bebis även om jag gärna väntar till efter nyåret.

Har ni andra fått mycket till bebisarna i julklapp? Vi fick inget, precis som jag hade hoppats och vi är nöjda med det. Jag vill gärna överösas med söta kläder och fina saker när vi väl vet vem som har bott i magen hela tiden

Nej och tycker också det är bra. Man ger inte julklappar till någon som inte finns med på riktigt, lite knäppt enligt mig. Och gåvor till mig ska ju vara med tanke på mig, vet någon som fick en saker till bebis i födelsedagspresent men det hade gjort mig lite besviken- min dag är ju min liksom.

Sen vet jag att min mamma köper och stickar saker till bebisen, har ju sett hur hon giort med min systers barn.

Men fick en sak i dag som jag uppskattar mycket och det var en kofta och mössa som min farmor stickade till min faster, hennes sista barn, att åka hem från BB i. Min faster har inga egna barn och jag har varit hennes substitut liksom. Precis som jag var farmors ögonsten, hennes sons förstfödda. Farmor sa att hennes högsta önskan var att få leva länge nog att se mina barn. Det fick hon nu inte- hon dog för två år sedan, 93 år gammal. Men nu kommer hon få vara med, jag ska ta hem vår bebis i kläderna hon stickade för 62 år sedan. Det är stort för mig.
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-12-25 22:24:52 följande:

God jul på er alla! Det låter som att alla har haft det superbra.

Vår jul var bra, men jag tror att jag tog ut mig mer än vad jag bör, slutade med värsta psykbrytet i natt då jag bara grät hysteriskt. Det här med att två vilda bonusar som klättrar på väggarna och har som favoritsysselsättning att försöka döda varandra gör mig i perioder galen. Det är så sjukt frustrerande att de typ behöver en vuxen som ska underhålla dem på heltid för att inte gå banans. De är ju liksom inte 5 och 3 år längre.... 

Huu, våra var också jobbiga igår men lugnade ner sig. På kvällen åkte de med farmor och farfar hem så blev lugnt för oss, var rätt skönt efter dagen!

Det där med att punktmarkera dem känns igen....
    mirakelspektakel skrev 2015-12-25 22:17:57 följande:

så fint att farmor får vara med på ett litet hörn! <3[/

Ja det känns bra <3

[quote=76154650][quote-nick]qatteriin skrev 2015-12-25 22:14:53 följande:[/quote-nick]Ååååh vad fint, jag blir alldeles rörd!! Så himla fint!

Ja det blev jag med :) jag drömde ju om henne häromnatten. Jag tänker ju mig ett ev liv efter döden som att hon väntar dit jag kommer, och så tar hon mig i handen, precis som när jag var barn:) om jag får välja.
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-12-26 00:04:49 följande:

Det låter så fint, dina tankar om din farmor. Tror absolut hon kommer vaka över dig under förlossningen och få se sin största dröm besannas.

Vad tror du? Gör alla föräldrar det egentligen, och det blir extremt tydligt för någon som inte är deras mamma eller pappa, eller är det en fenomen som skapas av dåligt samvete för att familjen inte är "hel" längre?

Tack:)

Jag vet inte... Vet att min sambo hade det jobbigt i början, att han saknade särskilt store pojken så mycket när de började med vv. Annars så mådde han själv så dåligt i det äktenskapet ( var uppenbart för alla som kände honom redan innan det blev något mellan oss, vilket var efter han bestämde sig) att det var en sådan lättnad att bestämma sig, kanske fanns det dåligt samvete för det. Och en oro från farmor och farfar, framförallt farmor, nu hur det ska bli för killarna med en ny bebis. Just julafton så tror jag alla barn är lite crazy iof. sen blev väl jag lite irriterad för att det gnälldes över den lilla mängden paket under dagen isf att tänka på att det kanske var bra saker i dem. Sånt irriterar mig för jag är uppfostrad med tacksamhet för det som finns. Idag är de hos sin mamma och kommer hem i eftermiddag igen.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)