BF Januari 2016 :)
Åh, det har jag faktiskt inte ens tänkt på. Det kanske man skulle. Men undra vad? Har du tänkt ge ngt?
Åh, det har jag faktiskt inte ens tänkt på. Det kanske man skulle. Men undra vad? Har du tänkt ge ngt?
Det har jag gjort förr och gör nog det nu också, blir paket som lillebror ger till dom när vi kommer hem från BB. Sen är jag noga med att alla som ska ge bebisen något även har med sig något litet till syskonen. Tycker att det är väldigt viktigt att dom inte blir bortglömda när det kommer en ny liten människa till familjen, läggs alltid så mycket fokus på den lilla av de flesta.
Ja, det är väl så. Nu är ju våra så stora så att ge docka å sådär är ju helt uteslutet, men jag förstår dem med mindre barn som gör det och jag kan tänka mig att det är en väldigt bra present att ge för då kan det lilla syskonet bli delaktig på ett annat sätt.
Alltså, jag älskar min sambo, verkligen, men för andra natten i rad så envisas han med att ligga på mina 80 cm säng och hålla mig i famnen. Killar mig på magen i sömnen, så gulligt att man dör typ, jättemysigt, men karln är 187 cm lång och väger lite över 100 kilo. Hsn fryser och jag är en levande kamin. Har inte hjärta att knuffa iväg honom, särskilt inte när han haft problem med att sova sista tiden. Men nu sitter min rygg och bak fast på hans mage.
Och jag som vaknade 9, sov middag och varit ledig i fem dagar är såklart pigg som en mört nu. Vilket är trist eftersom vi ska iväg åtta imorgon. Har inte svårt att sova, sov så gott i natt och i eftermiddags att nu är jag pigg
Sambon är inte hemma o kan köra mig till jobbet o foglossningen är värre än vanligt o höfterna bara knakar. Det är 0-gradigt så vågar inte cykla som jag alltid gör. Projekt jobba till bf är jobbigare än vad jag nånsin kunde tro! Inser att alla som kommer till receptionen kommer glo på mitt feta munsår, mage o undra vad f-n jag gör där... uff vad vissa dar känns tunga :(
Förstår din känsla, lite panikartad sådär kanske. Men samtidigt så härligt att din sambo vill ligga och hålla om dig och magen. Passa på att njut
Här är det pensionärssova typ, vi ligger på vår varsin sida typ och så sover vi så. Haha. Faan vad tragiskt det låter. Det är inte jätteofta vi ligger och håller om varandra.
Tillbaks från bm nu, fick inte träffa den vanliga idag men hon är också rätt ok. Fick en hurtig föreläsning till om smärta och att den är positiv osv, men förklarade återigen att det där hjälper inte mig för jag känner inte så, och vet inte att det är så.
Allt är toppen, socker, tryck, hb uppe på 135. Kom på att hb i 25, på 120, togs ju precis efter jag slutat blöda, kanske det spelade in även om blödningarna var sparsamma och ofarliga? Blödde ju i 6 veckor...
Magen växer fint och ca 10 kg upp vilket är mindre än jag vågade hoppas på.
Jag ör alltså så frisk som jag känner mig fysiskt. Känns skönt att kroppen är med mig iaf!
Hon tyckte det var hög tid att packa en väska iaf.
Det blev cykel men var glashalt på vissa ställen så tog det jätteförsiktigt. Att gå funkar bara inte med foglossningen. Du har nog fattat ett klokt beslut... jag kanske får slösa lite semester på att vila... Hoppas det går bra hos psykologen.
Har alla hämtat ut barnvagnen? Vi beställde den för längesen o ska bara meddela babyproffsen när vi vill hämta den, funderar på när det är dags.
Var på läkarbesök idag i v 38+3. Allt var bra med mina värden och bebisens hjärtfrekvens idag. Han ligger med huvudet neråt men huvudet är inte fixerat som jag förstod det. Ni som är ungefär lika långt gångna - har er BM undersökt er livmodertapp för att se om något är på gång snart? Jag trodde att läkaren skulle göra det idag men hon gjorde inte det. Mitt nästa besök är dagen före BF.
Jag tyckte inte det verkade på läkaren som att något är på gång före nyår men hon verkade inte vilja uttala sig om det utan sa bara att den kommer när den kommer.