Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

Hame skrev 2015-12-27 11:03:53 följande:

Nu har jag ringt och avanmält oss ifrån nyårsfesten vi skulle på ????Jag är så j-kl trött av förkylning, foglossning och sömnlösa nätter att det inte känns värt det. Skulle jag ha "turen"att klara mig till 2016 känns det som en bättre plan att stanna hemma och vila. Maken hade fått gå med sonen om han ville men han tycker.också att det känns onödigt...

Hur gör ni andra? Orkar ni fira? Jag kommer ju vara bf+2 på nyårsafton.

Vi har inte gjort några planer just för att jag inte ville chansa och bli besviken för att man kanske inte orkade. Nu önskar jag lite att vi hade hittat på någonting, jag vilar lite på eftermiddagen men går sen sällan och lägger mig innan ett på natten och sover som en gris fortfarande.

Men förstår dig jag har ju bf först 15/1.

Nu blir det nog att vi åker ner till stan och kollar fyrverkeriet och sen äter lite hemma, kanske kommer sambons bästa kompis också.
  • amalie79
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-27 12:29:35 följande:

Vi ska också bara vara hemma i år. Äta god mat med våra barn och skjuta lite raketer. Vi får se om vi orkar vara vakna till 12-slaget. Vi brukar annars åka in till Göteborg och titta på fyrverkerierna men vi hoppar över det i år.

Ja det är det vi tänkt göra, visste inte om jag skulle vilja men nu vill jag nog åka på fyrverkeriet. Vi brukar stå vid SVT- huset på Hisingen.

Vi har ju inga barn här på nyår så lugnt blir det ju ändå. Förra året hade vi min systers familj med tre barn här plus sambons två men inte i år. Jag hade ont i skallen i två dagar efteråt utan att ens ha druckit särskilt mycket :) är ju lite allergisk mot barn när de kommer i fler om par, det är ju en av anledningarna till att ett barn är min maxgräns för vad jag vill skaffa :D
  • amalie79
    mitthemligajag skrev 2015-12-27 17:54:40 följande:

Ser att ni är många som blir hemma på nyår! Vi också, hade en middag med massor av päron och barn inplanerat hos våra vänner men jag orkar verkligen inte!!! Är heeeelt slut

Jag tog en tupplur nu på eftermiddagen. Skulle vilat idag men blev en sväng på rea idag med och tur det för jag hittade min snögubbedress på hm för halva priset! :D iof i 62 men den får vara lite stor då, dessutom kan byxorna och mössan användas ihop med annat också.

Sambon köpte en enligt mig svindyr stickad polarndress, de där med vintermotiv som kommit innan jul. Hade hoppats de skulle varit på rea men när den inte kom tänkte jag köpa bara bodyn i samma serie. Gnällde lite över priset men han sa bara: du vill ha den, jag vill ha deN, vi fick bra lön båda två denna månaden och du får en enda bebis älskling!

Så vi tog den med i 62 för att kunna använda den lite som overall, med något under, tror den är för varm att ha bara den, iaf hemma hos oss. Gillar när han säger så ibland! :)

Jag ska göra mitt ansträngande den 30 istället, köpte biljetter till Frölunda- Malmö shl- hockey:)

Sista matchen innan bebis både med tanke på ekonomi och ev amning osv:) sen siktar vi på finaler i april!

Nu ska jag dricka te och sätta på en film med lite julkänsla. Väljer mellan noll tolerans och Harry Potter just nu :D

Imorgon Mvc besök, v 37+2. Hoppas och tror att proverna säger så frisk som jag fortfarande känner mig. Ska bli kul att höra om bebis är fixerad än, sist var den ruckbar, och känner ingen skillnad nu, snarare mindre ont i svansen, vilket säkert har att göra med att det inte är någon kall mopedåkning i galonbyxor längre också.
  • amalie79
    qatteriin skrev 2015-12-27 17:18:53 följande:

Haha slemmigt värre! Ja jag tror den kan vara riktigt stor! Minns en kompis som berättade när hennes slempropp släppte, hon trodde det var nåt hunden kräkts upp för den låg där vid sidan om sängen när hon varit uppe på toa en natt (sov väl naken, men jag kan inte fatta hur man missar att nåt slemmar ur en, hahaha!). Nästan en dm lång sa hon, och stor och seg och slemmig!

Men Gud jag gapskrattade åt detta :D
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-12-27 18:35:49 följande:

Aha ja men då är det inte värkar jag har. Vi är på väg ut på lite sightseeing idag med min hitresta kompis så jag har inga planer på att föda barn än som sagt .

Ja det där när man inte vet...? Min kompis fick sådär svårt att avgöra i v 30. Som svår mensvärk.

När hon ringde in frågade förlossningspersonalen: är det förvärkar eller riktiga värkar? Ja hur ska jag kunna veta det svarade ju hon såklart. Om man aldrig känt det?

Så hon fick komma in och blev sjukskriven och ordinerad soffläge i en vecka så helt oskyldiga var de ju inte. De försvann och hon kunde fortsätta jobba till v 39, födde i v 40+något.

Som ni säger som fått barn, när det är på riktigt så vet man, så är det väl, för de flesta iaf. Framförallt tänker jag lyssna på kroppen och intiutionen- tror jag sagt det innan, hade min bästa väninna lyssnat på förlossningen när hon ringde in, tagit två alvedon och en varm dusch så hade hennes dotter legat på kyrkogården istället för varit en störtskön åttaåring, förvisso med downs syndrom, men ändå.
  • amalie79
    Eleonor01 skrev 2015-12-27 18:41:55 följande:

Jösses vad mina fogar har mjukat upp sig. Det knackar i varenda led runt korsryggen å underlivet!

Snart har vi lyckats passera nyår med ???????? snart inga prematura alls i tråden. Helt otroligt!!!!

Ha ha det gör det på mig med. Jag låg i sängen med benen uppe i luften häromdagen och det knäppte till som bara den när jag tog ner det, och även när jag går ned på knä ibland ( fast då knakar jag ändå, i knäna) det får väl knaka då. Är mest fascinerad av att jag faktiskt kan göra de där sakerna. Alla sa att det skulle ta mig en halvtimme att få på skorna och gå till bussen nu. :)
  • amalie79
    qatteriin skrev 2015-12-27 18:53:10 följande:

Ilande har aldrig mina värkar varit, men jag har ju bara fött ett barn. Men som mitthemligajag skrev så tycker jag att värkarna känts som extrem mensvärk, plus att man får sammandragningar då (men det har man ju vid mens också egentligen bara att man inte märker det eftersom livmodern är så liten). Jag antar att man vet att det är dags när det är dags, som de andra säger, men jag har ju aldrig behövt ta ställning till det eftersom mitt började med vattenavgång. Mycket smidigt, haha. Men det kan absolut vara så att det är bebis som fixerar sig för dig.

Om jag har sex kring menstid ( som jag aldrig vet när det blir riktigt) så får jag kännbara smärtsamma sammandragningar i livmodern. Samma sak hände i början av graviditeten, vilket jag då inte visste, att jag var gravid alltså. Men sen fattade jag ju... :)

Nu när jag ÄR väldigt gravid så har jag ju fortfarande sammandragningar vid sex och orgasm- men nu gör de inte ont. Kroppen är spännande!
  • amalie79
    Eleonor01 skrev 2015-12-27 19:05:48 följande:

Det är inte många som har helt lätta graviditeter. De flesta e påmind att jsg borde vila. Vila? Varför undrar jag.... Ont någonstans? Nä borde jag det ha ha ha ha

Har bara en mage som ät ivägen å jag blir lättare andfådd

Ja du verkar ju ha det än lättare till och med.

Känner igen det där, när andra talar om för en hur man ska känna. Jag respekterar dock när sambon säger det, för han känner mig och ser när jag faktiskt är trött och sliten och bebisen är ju hans med
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-12-27 19:16:48 följande:

Okej ja jag vet inte riktigt. Bebisen ligger ju med huvudet neråt och har gjort ett tag men den kanske rör på huvudet en del ändå. Känns det så som jag beskrivit när din bebis borrar in sig?

Min har legat "rätt" sedan v 30 ungefär, v 32 sa bm att den låg med huvudet neråt och då hade jag redan förstått att det jag kände i sidan var fötter.

Nu senast låg huvudet långt ner men hon kunde rucka på det. Har inte känt någon direkt förändring sedan dess, det är två veckor sedan, så vi får se imorgon!
  • amalie79
    MeEmmA skrev 2015-12-27 20:50:55 följande:

Det fungerar jättebra att gå på hockey med liten bebis, min lilla kille fick vara med från ca tre veckor. Ammade honom rejält innan, satte på hörselskydd och sen fick han nån skvätt innan sista perioden. Han var nog van med ljudet ifrån magen, sov mest hela tiden. Nu är han fortfarande med på matcherna, brukar sitta o klappa händerna två första perioderna, sista brukar han somna i :) jag vill inte sluta gå på hockeyn nu heller, så det blir nog samma sak med denna bebisen.

Idag gjorde jag något så dumt, halkade när jag var på min ett-åring (ramlade inte som tur var), men gick typ ner i spagat och sträckte mig ordentligt. Har haft så j-vla ont i fogarna och ljumskarna efteråt och känns typ som att jag har en stor melon i underlivet som ska explodera. HOPPAS att det går över till imorgon, för att fy vad ont det gör :(

Oj, men det låter ju så högt?? Kollade lite sist och de minsta verkade vara runt 2 som var där. Men låter ju hoppfullt. Men samtidigt så kostar ju shl matcher en del, nu var det billiga biljetter och ändå över 400 för oss två.

Aj aj aj det där lät smärtsamt:( hoppas det blir bättre snsrt! Har du en vetekudde? Värm den och ta med dig i sängen isf. När jag överansträngt mig eller för den delen hsr mensvärk så sover jag alltid med den.

Fast just nu så är jag försiktig vid ljumskarna. Jag har en bebis där som blir lätt irriterad av att det blir varmt om skallen :D
Svar på tråden BF Januari 2016 :)