BF Januari 2016 :)
Så här blev mitt babywrap. Har svurit som få, symaskin har krånglat och jag har kräkts om vart annat....
Så här blev mitt babywrap. Har svurit som få, symaskin har krånglat och jag har kräkts om vart annat....
Vilka fina saker ni syr! Själv överlåter jag allt syande till svärmor :)
BM hänvisade till vårdcentralen om ljumsken/området där inte blir bättre. Hon pratade lite om ljumskbråck. Jag berättade att en kollega haft så av foglossning o då sa hon att det kan det också vara.
Men jag fick större huvudbry o är jätteorolig nu. SF-måttet var 24 cm den 11/10. Nu va det 26 cm vilket hon tyckte va för lite (v. 29+6). Fick tid om en vecka för en ny mätning. Har gått från mittkurvan till nästan den nedre... så vae nog inte måttet i sig som oroade utan att det planat ut lite.
Vad tror ni? Nån som vart med om samma?
Delar med mig av dessa härliga bilder, säkert nån mer än jag som känner igen sig, haha
mama.nu/artiklar/21-bilder-som-perfekt-beskriver-hur-det-ar-att-vara-hoggravid/&utm_medium=email&utm_content=unspecified&utm_campaign=unspecified&subid=525963907
Sover också sådär om nätterna. Men vi har fortfarande två st som kommer in i stort sett varje natt och det blir mkt korsning tvärs, ben under kudden, armar över ansiktet och liknande. Tyvärr vaknar jag inte varje natt dem kommer så det är svårt att vara konsekvent med det där att gå tillbaka med dem. Vet inte hur jag ska få dem att ligga kvar i sina sängar. Den äldsta är liksom 8 och det börjat gå lite för långt, han är den som kommer in oftast. Vet inte hur man ska få honom trygg i sin säng, han har också extremt svårt att somna, vill helst att man sitter bredvid jättelänge eller så vill han ha tvn på. Har försökt med lite lugn musik och ibland går det.
På tal om dagis, nu har ju jag mina stora barn på fritids, hur fungerar det för er som också har större barn, måste man säga upp fritidsplatsen eller får ni behålla den under f-ledigheten fast ni inte använder den?
Detta kan säkert tolkas som jag inte vill ha 6-åringen hemma men det handlar inte om det, men om jag får ok från rektorn så funderar jag på om 6-åringen får vara på fritids tills 8-åringen slutar skolan. 6-åringen slutar 12.20 och 8-åringen slutar skolan 14.00. Vilket skulle innebära att man knappt hinner hem innan man ska tillbaka till skolan och hämta igen. Så min tanke var om 6-åringen får vara på fritids till 14.00. Han skulle själv älska att få vara kvar till 14.00, så för allas välmående känns det som en bra lösning om det går bra.