Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-11-20 09:58:35 följande:
    Oj, Gud har ni redan snö och minusgrader. Myyysigt!! Här är + 8-9 grader och sådär höstblött vilket jag haaaaatar! Gillar inte hösten alls!

Ah, praktiskt att kunna använda som bärjacka om du väljer att sy på den
    Nätterna går bra, då svettas jag inte så mkt men dagarna, man känner sig ju så sjukt ofräsch hela tiden, det är ju inte klokt.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-11-20 11:31:43 följande:
    Om du känner en stor knöl längre upp i magen å ett tryck neråt så är det säkert så. Knölen är isf rumpan :) förra gången trodde jag det var huvudet men Nopp det va rumpan enligt bm :)

Tul på onsdag så då får vi se om den lilla bönan fortfarande e liten eller följer sim kurva. Hållet tummarna för att hon har växt. Inte sugen på att behöva plocka ut henne tidigare alls :(
    Ja, när bebis rör sig känns det som en stor knöl mitt på magen. Tidigare idag kändes det nästan som en arm eller något rakt ner. Känner i princip ingenting på sidorna längre.

Jag ska på tul på fredag och till bm direkt efteråt. Då får vi se om den förmodade tösen håller ungefär samma mått som killarna eller om den större magen tyder på att hon också är större. Det hade varit roligt om dem kunde bekräfta att det är en liten tjej.
    Hoppas din lille tjej har vuxit, förstår att du inte vill sätta igång det tidigare, är ju aldrig roligt. Vilken vecka är du i nu?
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-11-20 11:23:05 följande:
    Japp, det var en lycklig unge jag fick hämta på förskolan igår kan jag säga! Ett par dagar får det nog vara vitt på marken här för det ska vara minusgrader över helgen iaf.
    Haha, det förstår jag. Hoppas snön stannar ett tag då så det kan bli lite lek kanske.

Ja, hoppas också att allt ser bra ut. Ska bli spännande att se om min större mage den här ggn tyder på att bebis är större också.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-11-20 11:23:36 följande:

Och bilden på snön hamnade på sniskan såklart, jaja.

Haha, det ser lite tungt ut
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-11-20 15:44:32 följande:
    V 32 imorgon bf 22 jan

Du?
    V 31+4 idag, går in i v 33 på måndag. Bf 17/1.
    Hoppas lille bebisen växt till sig lite sedan sist för klart v 32 är ju lite tidigt att behöva komma ut. Har dem pratat om igångsättning eller så om det skulle visa sig att liten inte växt ngt?
  • WiMe06
    kindofnothing skrev 2015-11-20 16:31:01 följande:

Hade ommätning av magen i onsdags i v. 30+6, samma sf-mått som veckan innan (26). Hade fattat det som att man då skulle få göra tul men de vill ha tre mätningar (bor i Göteborg) med samma sf-mått innan tul så ny mätning på onsdag. Så länge den fortsätter vara vild så ska det vara lugnt men lite jobbigt att man inte bara kan få göra ett tul..

Dessutom så är foglossningen riktigt jobbig. Mitt mellan bena som strålar mot vänsterbenet o nu även bak i ländryggen. Ibland ilar det som från magen ner i snippan o även bak utåt i ryggen, känns som pyret kmr åt en nerv. Är det också foglossning eller bökar den åt nånting tror ni?

Vad konstigt att dem vill ha tre mättningar, jag har alltid hört 2 och sen ska man få tul.
    När gör dem nästa mättning då?
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-11-20 17:50:18 följande:

Nu har jag fått hem tygerna till babywrapen, åååh vad jag ser fram emot att få dem tvättade så jag kan börja! Ljuvligt mjuka! Kommer bli tillräckligt för matchande mössor till syskonen också! Kanske blir en till mamman också... hihi.

Åh vad mysigt själv håller jag på med en amningskudde nu, ska bara sy ett överdrag sen är jag färdig med den. Har typ fått boningsfnatt sen jag gick hem. Har börjat tvätta upp alla kläderna, filtar och annat som är till bebis.
  • WiMe06
    kindofnothing skrev 2015-11-20 18:44:40 följande:
    Ja så hade jag också förstått det. Nästa onsdag. Är det fortfarande 26 då är jag under den undre kurvan, känns inte så uppfriskande.
    Nej, det förstår jag. Håller tummarna för dig att allt är bra. Jag låg på liknande mått med första barnet, låg under nedersta kurvan nästan hela grav.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-11-20 19:33:08 följande:
    Igångsättning funkar inte så tidigt så då e det snitt. Om inte bebisen växer kan det bero på exempelvis för lite näring i navelsträngen å då blir det en övervägning att låta hon vara kvar eller ej men inget som diskuterats ännu eftersom hon endast var -9% förra gången.
    Jaha okej. Men 9% ligger inom gränsen eller? Hoppas den lille växer så bebis får stanna kvar och bakas lite till. Jag minns inte riktigt exakt siffra men tror första sonen låg -22% i v 37 och då satte dem igång förlossningen. Där berodde det troligtvis på för lite näring i navelsträngen då den var jättetunn och nästan skrumpnad på en del ställen, vilket i sin tur troligtvis berodde på havandeskapsförgiftningen.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-11-20 20:10:37 följande:
    Har två underliggande problem som ger mindre barn
    Okej, men skönt att dem håller koll på dig iallafall. Håller också tummarna att bebis växer.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)