BF Januari 2016 :)
Sitter och funderar över det här med förlossningsbrev. Vet inte riktigt vad jag ska skriva i det. Vad är viktigt att ta med och inte?
Har två barn innan men minns ingenting av mina förlossningsbrev.
Sitter och funderar över det här med förlossningsbrev. Vet inte riktigt vad jag ska skriva i det. Vad är viktigt att ta med och inte?
Har två barn innan men minns ingenting av mina förlossningsbrev.
Man kanske inte behöver skriva förlossningsbrev, det har aldrig kommit på tal för mig heller. Jo, med första men inte med andra. Jag är nog den som kör ut en stackars student vid förlossningen, haha. Hade en med första och det var hemskt, därav att jag drar mig för att ha en student igen. Jag vill helst inte ha en massa smärtlindring, jag hoppas kunna klara mig på lustgas.
Gah!! Jag har så galet svårt att välja när det finns så många fina bebissaker! Förstår naturligtvis att detta är ett löjligt problem men ändå! ;) Har svårt att välja snuttefilt, vagnhänge, första gosedjuret osv..vill ju att det man köper ska passa bebisen och vara lite speciellt utvalt till just detta barnet. Sambon skakar bara på huvudet åt mig ibland ;)
Jag kommer inte skriva nått förlossningsbrev, det kom aldrig på tal vid min förra graviditet och kommer antagligen inte att göra det denna gången heller. Verkar inte som att mitt landsting/sjukhus använder sig av det. Jag kommer försöka ta det som det kommer och litar på att personalen ser mina till mina behov. Nått som jag tror sambon kommer sätta sig emot denna gången dock är om det kommer studenter, hade maximal otur med dem vid förra förlossningen med lite olika onödiga komplikationer som min sambo stör sig på än idag. För min del spelar det ingen roll om det kommer studenter denna gången med..de ska ju lära sig på något vis de oxå...
Hur vanligt är det att spädbarn får RS? Det är ngt som oroar mig en hel del iom att dem stora går i skolan och sådär kan man ju inte riktigt undvika folk helt. Jag förstår ju att man inte behöver springa på typ maxi och Ikea men en del ställen kanske man ändå måste besöka. Hur tänker ni? När vågar man gå ut med sin lilla bebis?
Längtar tills tråden består av frågor som "det känns så här.... E det på gång?" :)) igår å inatt har töser borrat ner sug i bäckenet. Känner liksom igen känslan. Många tror å vet fortfarande inte att jag är gravid. Magen e inte så stor dom sagt å ännu mindre nu när hon sjunkit ner.... Klara nog julskyltningen utan att skylta med det ;)
V 32 imorgon. Inte lång tid kvar nu :))