Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

himw skrev 2015-11-14 15:16:40 följande:
    Men lyckan efter ni varit i Ullared och kan checka av mängder- det kommer bli toppen :)

Jag köpte ett par gravidtrosor i Ullared- svarta med en liten spets upptill- det var nog det bästa köpet! De är så himla sköna, mjuka och sitter perfekt över magen så missa inte dem!
    Haha, ja, det blir som himmelriket för en stund

Aha, okej, får kolla in dem då, annars är jag inte mkt för kläder som sitter högt upp på magen, gillar låga hipsters bäst. Men muddra på mammajeansen är ju sjukt skön
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-11-14 19:18:20 följande:

Liberos box levde upp till min förväntan! Den innehöll ett paket med blöjor, tvättservetter, tvål och lotion båda i lite större småförpackningar ( inga trestprover), en hängleksak till vagn, amningsinlägg och ett riktigt paket med bindor. Kanongejer.

Låter jättebra ju, bara såna där nödvändiga prylar som inte är särskilt roligt att köpa. Tänkte kika om bindor när vi åker till ullared. Vanliga har dem ju men om dem har modell större t.ex.
  • WiMe06
    himw skrev 2015-11-14 21:39:56 följande:

himw; Åh vad skönt!! Jag har typ 80% färdigt på den där checklistan, får nog vara nöjd med det ett tag, haha. Men nu till det viktiga; vad blev det för vagn?! Hälsningar barnvagnsnörden. Haha! Eller ja nörd och nörd, vi har bara haft fem vagnar till sonen... Två kvar nu. Och den sista vi köpt är min drömvagn, eeeeh just nu iaf, så jag får fantisera om andras vagnköp nu för det kan vara mina sista vagnar jag har hemma nu. Eventuellt. Om det inte kommer nåt bättre. Haha!!

Åh vagnen- jag har gått och varit lycklig över den hela dagen!

Det blev en Stokke Trailz, det har stått mellan den och Cybex Priam men vi tog beslutet idag i affären och det känns toppen! Vi bor i en kullerstensstad och mina föräldrar bor på en gård på landet och min svärmor bor i Norrland med fjällen omkring sig så vi hade rätt olika behov :)

Sen var det ju det här med färgen- jag var helt inne på beige eller grå och min man tyckte bäst om marinblå men vi fegade och tog en svart. Men det blev den bästa kompromissen så kan vi ha roliga åkpåsar och piffa till den med :)

Men vilken är drömvagnen som ni köpt? Jag tycker detta är så roligt- har sen jag blev gravid blivit tokig i att kolla vad folk har för vagnar och sen har mannen och jag haft smskonversationer som typ: "Såg en sån här nyss- den var superfin!" "Fetglöm den grå- den är tråkig i verkligheten!" :)

Jag är likadan med barnvagnar. Tittar på varenda vagn man möter vad det är för ngn. Det är så roligt med vagnar, men min man delar inte riktigt mitt intresse. Jag är helt inställd så en sulky sen när barnet är äldre men min man tycker att nää, nu köpte vi en ny vagn igen och nu har vi den. Vi får väl se sen
  • WiMe06

Quatterin - haha, så är det ju

Är också intresserad utav sele, men kommer inte köpa ngn innan bebis är född. Kommer vänta och se om det blir ett bärbarn först.

• WiMe06
    amalie79 skrev 2015-11-15 10:24:15 följande:

Jag tänker mig som sagt att sele kan vara bra då jag är en sådan där som gärna tar mig fram snabbt och inte alltid på den väg som är tänkt. Längtar redan tills bebis är stor nog att åka cykelsits!

Sambon bar framför allt sin äldste mycket så han är inne på det med.

Ska kolla sele men frågade ang baby Björn för att den redan finns liksom och är gratis :) man kan ju testa, syrrans man gillade den vet jag. Han orkade ju bära klumpen lite längre än hon giorde :)

Jag hade en babybjörn original till dem två äldsta barnen och det lilla jag bar så fungerade den för mig, kan tänka mig att bb original är obekvämare om barnen är större, då kan nog dem andra bb-selarna med ett annat ryggstöd vara bättre. Vilken babybjörn är det dem har?
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-11-15 10:26:41 följande:

Jag köpte en Tricot slen bärsjal som jag har tänkt använda första tiden, känns praktiskt att ha händerna fria om jag ska kunna springa efter och hjälpa min lilla ett-åring. Hittade den begagnad för en billig peng, så blir den inte mycket använd så gör det inget :)
    Jag har en babybjörn (den ergonomiska), fungerade bra när han var liten och inte vägde så mycket men vid ca sex månader fick jag ont i axlarna av den. Nackdelen jämfört med en bärsjal är också att det känns som att man måste hålla emot med händerna om man ska luta sig och sånt. Bärsjal är nog stadigare när de är nyfödda.

Mina nätter börjar bli hemska nu, känns som att jag inte får nån sömn. Vaknar flera ggr av drömmar, toabesök, kramper i fötter/ben, bebis som rör runt i magen mm. Längtar efter att få sova, hoppas att det blir en snäll bebis som min dotter ( sov från 19-05 utan att vakna från att hon var två dagar gammal). Men alla rörelser får mig mer att tro att den liknar min stora pojk som aldrig sov, tog powernaps på ca 10minuter åt gången.
    Lite kul nu när man börjar fundera på hur bebis kommer att vara och se ut :) är också väldigt nyfiken på hur min minsta kommer att reagera när det helt plötsligt kommer hem en bebis som stannar här.

Jag har märkt att jag har börjat få en kula i naveln, funderar på om det kan vara navelbråck?? Har inte varit med om det i mina tidigare graviditeter. Nån annan som har det? Ska fråga min bm nu i vecka på besöket.

Min sömn har varit hemsk inatt, värsta natten på länge. Har alltid sovit på sidan, vänster sida är min favoritsida och den sidan jag fortfarande sover mest på men inatt har ingen sidan varit bra, på vänster sida fick jag ont i armen så det kändes som den domnade och på höger sida levde bebis runt så det kändes som den skulle bryta sig ut ur magen. Sista veckan har bebis börjat bli sjukt aktiv om nätterna eller så har jag inte känt av sparkarna lika tydligt innan.

Men idag har jag så sjukt ont i höfterna, låren och rumpan. Kan inte ens sitta utan att det gör ont. Det är hemskt.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-11-15 17:11:06 följande:

Var på lek mers outlet idag. fanns massor av saker nedsatt till 70%. Hittade både regnskydd och myggnät till min britax go next :) Det som jag verkligen inte har koll på nu är det här med täcken, kuddar, madrasskydd, ska man ha nåt som skyddar mot läckage? använder man lakan i vagnen om man har en åkpåse?

Nice å ha så nära till såna där outlets

Jag kommer att ha fårskinn i vagnen och kommer att bädda ett lakan över madrassen. Det är ju alltid fräschast så känner jag.

I sängen kommer jag att bädda ett madrasskydd. Det man ska tänka på med madrasskydd är att aldrig bädda så det kommer under huvudet på bebis så det inte andas om det är plastat. Kommer köpa på ikea om jag inte hittar billigare i ullared när vi åker dit.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-11-16 12:53:06 följande:
    Jag misstänker att det inte ens är i närheten av Gekås utbud, jag skulle inte åka dit med en lista och förvänta mig att jag kan checka av den, utan det är mer att man stoppar in huvudet och kollar vad de har. Sortimentet är mkt begränsat och gissningsvis så består det av utgående varor samt returer där förpackningarna inte längre är i fint skick. 

Hur mår du? Är det första dagen på gravidpenning idag?
    Ja, det är klart så är det kanske. Men roligt att kunna fynda lite ibland

Mår hyfsat bra nu känner jag, sammandragningarna har minskat nu tycker jag. Men istället blev jag lite rädd för mitt blodtryck idag. Testade på jobbet idag när jag såg en kollega som testade och det låg högt för att vara mig, 137/79. Men det kanske inte är högt egentligen?
    Nu har jag gjort sista passet på jobbet, slutade 14.30 idag. Så nu har jag lämnat nycklar och plockat ur mitt skåp och lite sådär. Så det blir skönt nu att få varva ner lite. Avslutar sista arb.dagen med att båda barnen har med sig varsin kompis hem. Varför ångrar man sig alltid när man väl kommer hem?? Haha!
  • WiMe06

Vi fick en väska på köpet när vi köpte vagnen som matchar suffletten, men det ska tydligen gå att välja sida och ha svart framsida med om man vill. Kommer nog ha väskan ligga under vagnen och sen ha en annan liten jag köpte på handtaget där man kan ha lite småsaker man vill komma åt.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)