Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

amalie79 skrev 2015-11-13 19:46:45 följande:
    Ok var ju ingen farlig lista :)

En bra termometer antar jag man kan införskaffa där med? Vi har ingenting sådant killarna är ju så stora.
    Vi hade väääldigt stor nytta utav vår termometer, vi köpte en vanlig rektal termometer med böjbar topp. Då båda våra killar var små vid födseln var vi tvungna att hålla regelbunden koll på tempen första veckorna för att se när dem började klara hålla temperaturen själva så det kommer jag införskaffa en ny nu inför denna bebis, den andra har ju några år på nacken men den fungerar fortfarande helt felfritt men det kan vara fräscht med en ny.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-11-13 23:55:18 följande:
    Jag blev jätteglad för öronpropparna:) hade tänkt ta med hem från jobbet. Propparna isolerar ju inte totalt, men tar udden av de värsta ljuden. Som det står på: du hör det du behöver höra. Tänker kanske inte sova med dem men tänker stt de kommer till nytta om det blir skrikperioder och man redan är vaken.

Hade ofta proppar både under nätter och kvällar när jag delade ett lyhört gammalt trähus som var ombyggt till lägenheter med fem andra.

Man hör- bara lite skonsammare.
    Det är klart, det har du säkert rätt i Men iofs har jag aldrig testat öronproppar mer än på konsert eller i jobbet. Men man vet ju aldrig, dem kan ju komma väl till pass ngn gång
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-11-14 00:09:21 följande:
    Ja det var ett bra tips!

Värktabletter har vi ju alltid hemma och det andra är ju enkelt att skaffa.

Sen är det detta med amning. Jag har bestämt mig för att pröva, men inte vara hysterisk om det inte funkar. Vet att man måste ge det tid. Det vore käckt om det funkade för det är ju det bästa och billigaste.

Ersättning är dyrt vet jag, har flera vänner som gett det och så måste man upp osv. Min väninna flyttade in micron i sovrummet och hade vatten på flaska och pulver i burk bredvid. Hon hade iof köket på en annan våning.

När bör man köpa amnings bh och har ni några tips på bra och prisvärd?

Vissa säger köp en och ha med till bb och köp sedan när mjölken runnit till. Men hur stor ska man ta till liksom, med den man köper med sig innan?
    Kommer också försöka med amningen men som precis som du säger kommer jag inte försöka till jag mår dåligt över det eller så, har haft ett amningsbarn och ett ersättningsbarn.

Sen som du säger, det är ju alltid smidigt med amning när det funkar, nyttigt, man har alltid maten med sig och till rätt temperatur, smidigt nattetid med. Men går det inte så är ju ersättning lika bra

Jag hade hms amninhsbh till tidigare barn, jag köpte en storlek större och det räckte för mig, behövde aldrig köpa till ännu större men det är ju så olika för alla.

Oj, det var en dyr termometer, var det en såndär örontermometer eller napptermometer?
    Vi hade som sagt en helt vanlig, den gamla hederliga stjärttermometern, kanske inte det skönaste tänker man ofta men det har alltid fungerat för oss och den har alltid gått att lita på. Kostade ca 100:- för 8 år sedan och fungerar än idag. Har aldrig bytt batteri eller nåt sånt, vet förresten inte ens om det går att byta batteri i den, haha.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-11-13 23:59:25 följande:
    Mm har beställt hjärtats men den är tydligen lång leveranstid på. Håller med om de andra, men babylands hade en gullig elefantsnutte i åtminstone :)

Väntar på Liberos med
    Jag väntade nog 1 1/5 månad ungefär
    på min från hjärtat.
  • WiMe06
    himw skrev 2015-11-14 00:23:19 följande:

Jag fick sms om att jag kunde hämta Libros babybox igår och har BF den 3 januari.

Det här med storlek på amningsbhar har jag också funderat på- hur pass stor skillnad blev det för er som har barn innan?

Aha okej då kanske det dyker upp en pling hör om några veckor med, har ju bf den 17.

Jag köpte en storlek större i amningsbh och det fungerade för mig då, men man vet ju aldrig hur det blir den här ggn.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-11-14 07:46:45 följande:
    Jag har också hämtar ut de boxarna du har hämtat. Håller med om att kronans och hjärtats är bäst hittills. Hämtade Loyds igår men det var inte mycket att ha. Det var ju öronproppar i den med och jag ställde mig frågan vad jag ska med dessa till. Min man påminde mig då om hur mycket öronproppar han använde när han skulle upp ich jobba, detta har jag förträngt, men de kommer säkert till användning igen då.

Idag ska jag hämta ut liberos på ica maxi, fick ett sms för några dagar sedan. Bf 6/1. Har även en från babyproffsen att hämta ut när vi häntar vagnrn. Jag tycker drt är lite rilogt med dessa boxar och vissa saker är riktigt bra.

Jsg kommer endast att köpa en bröstsårsalva på apoteket, resten har vi eller finns på mataffären.
    Skönt att det inte bara var jag som undrade över öronpropparna men där ser man, dem kommer säkert till användning dessa med då.

Ja, visst är det roligt med boxarna, ser jättemkt fram emot att hämta Liberos Box när jag får den, den brukar vara väldigt bra.
    Jag blev riktigt besviken på babyproffsens Box faktiskt. Med dem stora barnen vill jag minnas att den innehöll väldigt mkt saker men inte denna ggn. Och blöjprover har man ju inte fått hos ngn. I en utav boxarna fick jag en flaska vatten, haha. Tror det var lloyds box.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-11-14 08:43:06 följande:
    Haha vatten, det är ju bra! Synd på blöjorna! Måste undersöka utbudet snart tror jag.

Jag sover med öronproppar emellanåt för att maken snarkar så förfärligt, men jag gissar att det som var med var såna där skumgummiproppar, dem gillar jag inte alls. Silikon ska det va!
    Ja, visst, haha! Förlossningsvatten kanske

Ja, det var skumgummiproppar i olika storlekar som fanns med i boxen.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-11-14 09:53:05 följande:
    Minns inte vad det var för termometer! av guld kanske?? :D

Usch ser inte fram emot det där med amnings bh. Jag som egentligen avskyr bh! Så fort jag kommer hem så åker den av och sova i bh är vidrigt. Hoppas man blir en sådan där som bara läcker lite så kanske man kan komma undan med ett linne eller sova på uppsugande underlag. Så kan mam ha bh ute bland folk.

En kompis till mig bara rann och rann, det räckte inte ens med inlägg utan hon fick ha sådana där koppar på bröstet hon inte ammade med just då. Lille killens huvud var som en tennisboll bredvid ett bowlingklot när han åt, han hostade och skvätte och på två månader så var han tjock som en boll. :D små goa valkar överallt, det var typ ren grädde skojade vi om.
    Haha, ja, det kanske det var

Nej, gullar inte heller det här med amningsbhar. Hatar att köpa vanliga bhs. Jobbigt när man läcker så mkt, hoppas man slipper det.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-11-14 12:34:14 följande:

Här är en hemsida med vad alla gratis boxar innehåller:

hejbaby.com/artiklar/gratis-boxar-vaskor-och-bags-till-blivande-foraldrar-babyprodukter-och-erbjudanden/

och en till med bilder som ger en tydlig inblick vad som är värt att skaffa och vilka man kanske kan skippa för att slippa alla telefonförsäljare och mejlspam.

lenakronvald.blogg.se/2015/may/babyboxar-den-ultimata-guiden-2.html

Som ni kan se kommer blöjorna med i libero/pampers boxar :)

Finns det Box från Pampers, jag har inte lyckats hitta ngn?
  • WiMe06
    himw skrev 2015-11-14 14:55:33 följande:

En list-ligist som jag som ääääälskar att skriva listor och stryka när det är klart fick på riktigt en sann lyckokänsla idag när vi gjorde det sista på appens checklista och fick 100% klart.

Sen är det säkert massa som vi glömt och inte tänkt på men det på checklistan är klart! :)

Det sista vi gjorde var att beställa barnvagn- i sista stund såklart iom att vi velat mellan två olika sen vi var och kollade första gången när jag var i vecka 15.

Haha, jag ääälskar också listor, har nog gjort om ullaredslistan 3 ggr tror jag. Jag har lite lätt panik över checklistan i appen för hittills har jag bara 33% avklarat!!! Och vill denna bebis som yngsta grabben ville så är det bara 4 veckor kvar! Kom på det igår. Så jag kände paniken komma lite lätt igår, haha!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)