• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-12-08 23:07:18 följande:

Hur ovanligt är det att ha förlossningsvärkar men som inte gör ont utan känns som vanliga sammandragningar? Jag träffade en kvinna idag som fött sitt tredje barn i badrummet för att hon aldrig fått onda värkar. Allt hade dock gått bra. Vet dock inte när vattnet gick för henne men undrar hur man ska tänka kring det - alltså hur långt efter att vattnet går börjar man normalt känna onda värkar? Låter ju skitläskigt att inte fatta att det är på gång.

Och den här slemproppen, hur vanligt är det att man inte märker när den kommer ut? Hur långt innan barnet föds brukar den komma ut?

Jag aldrig hört ngn som inte känt sina värkar så tror inte det är särskilt vanligt.

Däremot slemproppen, jag har själv aldrig märkt när den släppt, så troligtvis har den släppt lite lite under en längre period och att jag därför inte märkt det och det tror jag är ganska vanligt att man inte alltid märker när den går.
    Gällande att vattnet går är det inte säkert att det går innan värkarna sätter igång, för många går det efter värkarna satt igång, en del behöver tom ta hål på hinnorna för att vattnet ska rinna ut.
  • Seven Costanza
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-08 23:54:45 följande:

Min Slempropp började lossna 25/12 sen började mitt vatten att rinna den 28/12 utan att jag förstod att det var vattnet, trodde att de var rikliga flytningar. sen startade mina värkar kvällen 29/12 å den 30/12 hade vi bedömningsträff på sjukhuset på morgonen så jag sprang hemma under natten där med värkar som sen när vi väl kom till sjukhuset blev starkare å starkare. Jag hade själv föreställt mig att det skulle säga plask när vattnet gick men icke det droppade lite då å då.

Ja jag har hört talas om det där med att läcka fostervatten så jag ska försöka vara uppmärksam på det. Förstod du direkt att det som kom ut först var slemproppen?
  • WiMe06

Hann sova i 1 tim ungefär innan jag började drömma nåt konstigt och jag vakande och var tvungen att gå på toa, om det bara kunde gå lika fort att somna om igen som det gör att vakna ibland.

• Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-12-08 23:59:00 följande:

Jag aldrig hört ngn som inte känt sina värkar så tror inte det är särskilt vanligt.

Däremot slemproppen, jag har själv aldrig märkt när den släppt, så troligtvis har den släppt lite lite under en längre period och att jag därför inte märkt det och det tror jag är ganska vanligt att man inte alltid märker när den går.

Gällande att vattnet går är det inte säkert att det går innan värkarna sätter igång, för många går det efter värkarna satt igång, en del behöver tom ta hål på hinnorna för att vattnet ska rinna ut.

Okej va synd att alla inte märker slemproppen. Jag skulle tycka att det vore lugnande om man såg några tecken i taget på att det är på gång, typ att en vecka före går slemproppen, sedan går vattnet och sedan kommer värkarna, men jag tycker det är bra att få höra att man inte kan räkna med det. Jag tycker inte om överraskningar
  • Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-12-09 00:04:15 följande:

Hann sova i 1 tim ungefär innan jag började drömma nåt konstigt och jag vakande och var tvungen att gå på toa, om det bara kunde gå lika fort att somna om igen som det gör att vakna ibland.

Störigt! Hoppas du kan somna om. Märker själv att blåsan stör sömnen mer nu
  • Förstaförsökaren26
    Seven Costanza skrev 2015-12-09 00:00:17 följande:
    Ja jag har hört talas om det där med att läcka fostervatten så jag ska försöka vara uppmärksam på det. Förstod du direkt att det som kom ut först var slemproppen?
    Ja, för den var liksom som snor. Sen försökte jag googla mig fram oxå. :) ja, denna gång kommer jag tänka till om det börjar "droppa" å jag behöver springa på toaletten hela tiden! Trodde som sagt att det var flytningar men icke.
  • Seven Costanza
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-09 00:18:06 följande:

Ja, för den var liksom som snor. Sen försökte jag googla mig fram oxå. :) ja, denna gång kommer jag tänka till om det börjar "droppa" å jag behöver springa på toaletten hela tiden! Trodde som sagt att det var flytningar men icke.

Haha som snor, låter lite halväckligt Tack för infon!
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-12-09 00:08:29 följande:
    Okej va synd att alla inte märker slemproppen. Jag skulle tycka att det vore lugnande om man såg några tecken i taget på att det är på gång, typ att en vecka före går slemproppen, sedan går vattnet och sedan kommer värkarna, men jag tycker det är bra att få höra att man inte kan räkna med det. Jag tycker inte om överraskningar
    Håller med dig precis, hade också gärna fått ngn förvarning, haha. Iofs var ju min förra förlossning som dem som är med i en film, haha. Man står mitt uppe i ngt och så plötsligt så säger det bara splash på golvet, oupps vattnet gick visst. Och sen några timmar senare var allt igång och ytterligare 2 timmar senare var han ute.
    Hoppas på liknande denna ggn. Men så blir jag lite orolig för alla säger typ att nr tre är den som ska trilskas lite mer.

Ni som fött 3 eller fler barn, var tredje förlossningen den värsta?
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-12-09 00:11:16 följande:
    Störigt! Hoppas du kan somna om. Märker själv att blåsan stör sömnen mer nu
    Somnade om rätt snabbt för ovanlighetens skull och inte varit uppe en enda gång till efter det. Men det var kris till toaletten nu på morgonen också, haha.

På tal om slemproppen igen, jag har fått så mkt flytningar sista tiden så jag är rädd att det ska vara delar av slemproppen hela tiden.
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-12-08 22:32:24 följande:

Detta är min räddning när jag inte kan somna... (har haft sjuka insomningssvårigheter men denna funkar även när jag ska sova på en buss) även om man i undantagsfall inte kommer ner i djupsömn så hamnar man i någon slags dvala som gör att man känner sig utvilad, efter att kört detta i 6 h på repeat. 

open.spotify.com/album/6hBskg4D4T9wB0JnS0bIwd

Somna är inga problem för mig, däremot är det folk och djur som stör mig så jag vaknar hela tiden. :-P Har inte Spotify heller och har aldrig med mobilen in i sovrummet (sömnhygien, jätteviktigt ju, heheh). I perioder som ogravid kan jag ha svårt att somna men har nog inte haft det sen sonen kom.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)