himw skrev 2015-11-03 13:17:59 följande:
Kom precis hem från barnmorskan, allt såg bra ut- +4 cm på magen och sen hade jag helt plötsligt fått superbra järnvärden så nu skulle jag skuta äta järntabletterna. Konstigt att det går så snabbt!
Glömde dock fråga henne om vaccinationen för på föräldrarträffen sa de att de rekommenderar alla dom är i senare delen av graviditeten att vaccinera sig mot influensa- läste om det på 1177 men jag är så skeptisk mot vaccinationer- tycker oftast man blir lika sjuk efter man fått spruta som man hade blivit om man blivit smittad men nu kan det ju påverka bebisen- hur tänker ni? Ska ni vaccinera er?
Hade också +4 cm på magen sedan sist. Och jag behövde inte heller äta mer järntabletter för värdena var jättebra.
Glömde också fråga om vaccinering, är också jättetveksam om jag ska vaccinera mig, brukar aldrig göra det och brukar aldrig åka på ngt heller men blir så tveksam nu när man är gravid och alla rekommenderar det. Usch, kan få vaccinationen kostnadsfritt genom jobbet om jag skulle vilja men måste nig fundera lite till. Jobbar ju bara 1 1/5 vecka till men man kommer ju träffa massa barn när man hämtar och så i skolan och att gå till affären är ju också en risk. Men som sagt, tveksam är jag.