• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Hame
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-09 11:17:26 följande:
    Jag har nu funderat fram och tillbaka och bestämt mig. Jag jobbar på fredag. Gör det till ett avslut med barnen och jobbar dörmed min sista dag. Nästa vecka tar jag föräldrardagar och 19 dec -7jan "jobbar" jag igen eftersom det är betalt jullov. Inser att jag har det ganska bra ändå som har två veckors fullt betalt över julen. Då blir det att jag offrar 5 föräldrardagar helt enkelt. Det är på gott och ont att vara lärare, inga semesterdagar att styra över själv men skön ledighet när det är lov. Det känns bättre att avsluta på fredag och säga hej då känner jag så vet barnen att jag försvunnit samt att jag kan koppla bort jobbet helt och hållet nästa vecka och slipper sitta och skriva lektionsplaneringar varje kväll. Nu väntar jag bara på klartecken från min chef men jag har svårt att se att hon skulle motsätta sig då vikarie är på plats.

Anledningen till att jag inte får någon sjukskrivning är just som du säger att jag kämpade på för länge. Hade jag haft en pågående sjukskrivning hade jag fått fortsätta men de beviljar inga nya.
    Vilket konstigt tänk av läkarna, men skönt ändå att du hittar ett upplägg som känns ok för dig :)
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-09 11:17:26 följande:
    Jag har nu funderat fram och tillbaka och bestämt mig. Jag jobbar på fredag. Gör det till ett avslut med barnen och jobbar dörmed min sista dag. Nästa vecka tar jag föräldrardagar och 19 dec -7jan "jobbar" jag igen eftersom det är betalt jullov. Inser att jag har det ganska bra ändå som har två veckors fullt betalt över julen. Då blir det att jag offrar 5 föräldrardagar helt enkelt. Det är på gott och ont att vara lärare, inga semesterdagar att styra över själv men skön ledighet när det är lov. Det känns bättre att avsluta på fredag och säga hej då känner jag så vet barnen att jag försvunnit samt att jag kan koppla bort jobbet helt och hållet nästa vecka och slipper sitta och skriva lektionsplaneringar varje kväll. Nu väntar jag bara på klartecken från min chef men jag har svårt att se att hon skulle motsätta sig då vikarie är på plats.

Anledningen till att jag inte får någon sjukskrivning är just som du säger att jag kämpade på för länge. Hade jag haft en pågående sjukskrivning hade jag fått fortsätta men de beviljar inga nya.
    Tråkigt att dem inte beviljar sjukskrivning vid den här tiden men skönt att du hittar en möjlighet som fungerar för dig. Jullovet kom rätt lägligt
  • Hame

Var hos mvc igår och allt såg bra ut. Jag är 37+0 och har gått upp 6 kg, sf-måttet var 33 cm. Mitt blodsocker har legat runt 5-5,5 tidigare men var nu uppe i 7, troligtvis för att jag precis fikat.. Vad har ni andra för sf-mått? Jag tycker inte magen behöver växa mer nu, den är stor så det räcker Tungan ute

• Blgebo
    Hame skrev 2015-12-09 11:29:57 följande:

Var hos mvc igår och allt såg bra ut. Jag är 37+0 och har gått upp 6 kg, sf-måttet var 33 cm. Mitt blodsocker har legat runt 5-5,5 tidigare men var nu uppe i 7, troligtvis för att jag precis fikat.. Vad har ni andra för sf-mått? Jag tycker inte magen behöver växa mer nu, den är stor så det räcker Tungan ute

sf var 31 i v. 35+0. Känns lagom tycker jag. Fast den lär väl bli större. 
  • WiMe06

Liten systuga såhär på fm. Gjorde två dreggellappar av mitt uggletyg med plastad frotté på baksidan så kan man undvika att den blir blöt rakt igenom av kräk och liknande av små spillbitar gjorde jag ett par babyvantar, men dem blev små. Så vi får väl se om dem ens funkar :-P

• WiMe06

Skönt att allt var bra. Mitt sf-mått var 29 nu i måndags i v 34+0. Har hittills gått upp 8 kg, vägde mig idag hemma.
  • qatteriin

Var hos mvc igår och allt såg bra ut. Jag är 37+0 och har gått upp 6 kg, sf-måttet var 33 cm. Mitt blodsocker har legat runt 5-5,5 tidigare men var nu uppe i 7, troligtvis för att jag precis fikat.. Vad har ni andra för sf-mått? Jag tycker inte magen behöver växa mer nu, den är stor så det räcker 

Mitt mått har följt veckan jag varit i, så 33 cm v 33+3 t.ex. Minns att det var samma när jag väntade sonen.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-09 11:37:43 följande:

Liten systuga såhär på fm. Gjorde två dreggellappar av mitt uggletyg med plastad frotté på baksidan så kan man undvika att den blir blöt rakt igenom av kräk och liknande av små spillbitar gjorde jag ett par babyvantar, men dem blev små. Så vi får väl se om dem ens funkar :-P

Åh så fint! Och så söta vantar! Jag hoppas orka idag att trycka klart babyfilten jag började med igår, då kan vi fixera med strykning sen så ska jag packa ner det hela i bb-väskan!
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-09 11:43:00 följande:
    Åh så fint! Och så söta vantar! Jag hoppas orka idag att trycka klart babyfilten jag började med igår, då kan vi fixera med strykning sen så ska jag packa ner det hela i bb-väskan!
    Det är så kul att sy när man väl kommit igång, haha. Mysigt att trycka på filt Tänkte se om jag kan sy ett par vantar med fleece i. Hade egna tags förrut men kan inte hitta dem nånstans och det stör mig lite. Haha.
  • WiMe06
    fruthomas skrev 2015-12-09 09:55:34 följande:
    Jag har heller inte tappat hela slemproppen vid mina tidigare fl. Den har kommit lite allt eftersom, ungefär som snor ja. Segt lite klumpigt ibland och oftast lite slajmigt. Sen har mina startat med värkar. Hinnorna har de tagit på sjukhuset. Inga förvärkar har jag haft direkt heller så när det har startat har jag vetat det ändå.
    Är det typ som äl-flytningar kan vara?? Dem är ju ofta sega, lite slajmiga.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)