• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Hame
    WiMe06 skrev 2015-12-09 11:37:43 följande:

Liten systuga såhär på fm. Gjorde två dreggellappar av mitt uggletyg med plastad frotté på baksidan så kan man undvika att den blir blöt rakt igenom av kräk och liknande av små spillbitar gjorde jag ett par babyvantar, men dem blev små. Så vi får väl se om dem ens funkar :-P

Så fint, duktig du är på att sy!
  • qatteriin

Men seriöst, nu blåser de löv här utanför IGEN!! Det måste vara nåt annat de håller på med för de höll på till tre igår och nu är de igång igen! Men det är precis sånt där skitjobbigt brummande, jag blir så jäkla stressad av det, jag vill ju VILA!

• MeEmmA
    WiMe06 skrev 2015-12-09 11:14:23 följande:
    Åh, vad skönt att höra. Hoppas det blir så här med då. Varför ska alla skrämma upp en hela tiden? alla har typ sagt till mig att räkna med att det kommer bli din värsta förlossning, nr tre brukar bli det.
    Nummer tre var absolut min bästa förlossning och han kom närmast bf :) det gick snabbt och gjorde inte lika ont, var bara trixigt att få ut han då han kom med ansiktet före vilket barnmorskan och usk som var med var väldigt fascinerade över... Kommer ihåg hur båda två stod och tittade helt förundrande mellan benen på mig och sa "titta så fint, åh..." Haha, kommer aldrig att glömma det. Har förstått efteråt att det inte är så vanligt.
    Men oroa dig inte för nummer tre, känner inte så många som har upplevt dem mer luriga på riktigt.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-09 12:43:47 följande:

Men seriöst, nu blåser de löv här utanför IGEN!! Det måste vara nåt annat de håller på med för de höll på till tre igår och nu är de igång igen! Men det är precis sånt där skitjobbigt brummande, jag blir så jäkla stressad av det, jag vill ju VILA!

Men va härligt du får låta gravidhormonerna styra och gå ut och säga åt dem att sluta blåsa löv när du ska vila

Första ggn jag var gravid hade jag ett hemskt humör, jag lovar, hemskt!!!! Jag och mannen bråkade om ngt en fm och precis då kom reklamkillen å slängde in post i brevinkastet. Jag fick värsta jävla psykbrytet, tog reklamen, öppnade dörren och sa till killen att han minsann kunde ta med sig sin reklam (ja, jag sa, jag kunde behärska mig så pass att jag inte skrek på stackars reklamkillen iallafall, haha). Det var inte så kul då. Men såhär i efterhand kan jag skratta på eländet.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-09 12:58:57 följande:

Men va härligt du får låta gravidhormonerna styra och gå ut och säga åt dem att sluta blåsa löv när du ska vila

Första ggn jag var gravid hade jag ett hemskt humör, jag lovar, hemskt!!!! Jag och mannen bråkade om ngt en fm och precis då kom reklamkillen å slängde in post i brevinkastet. Jag fick värsta jävla psykbrytet, tog reklamen, öppnade dörren och sa till killen att han minsann kunde ta med sig sin reklam (ja, jag sa, jag kunde behärska mig så pass att jag inte skrek på stackars reklamkillen iallafall, haha). Det var inte så kul då. Men såhär i efterhand kan jag skratta på eländet.

Om jag bara såg var de höll hus!

Haha åh, igenkänningen på den! Jag tänder till för igenting jag. Maken ringde nu när jag satt på bussen hem för att säga att en pyttegrej som pajat på bilen skulle kosta 2500 att laga. Jag skällde ut honom för att han ringde (eeeh) och smsade honom att han kunde "sälja den jävla bilen då!!!!"... Sen smsade jag stackarn igen att han inte får vara så dum att han ringer mig om sånt när jag är på väg hem och inte hunnit äta lunch. Jag är normalt ett monster när jag är hungrig och när jag är gravid blir det INTE bättre kan jag säga! Fy vad elak jag är men som tur är så är han van. Jag bad om ursäkt när jag fått i mig maten iaf, men jag tycker fortfarande att han kunde ha väntat med den infon tills ikväll. :-P Jäkla bilar till att vara svarta hål för pengar. Nya sommardäck behöver vi också, hoppas det blir vinter lääääänge...
  • MeEmmA

Varit hos bm idag, har gått upp 9kg sen inskrivningen, magen hade inte växt sen sist (två veckor sedan) sf-måttet ligger på 31. Men inget konstigt med det, fick order om att skärpa till mig med järntabletterna nu på slutet för att ladda på till förlossningen.

Har varit o köpt spjälsäng + madrass nu, känns skönt att få allt iordning i en lugn takt. Tror inte att jag monterar ihop den än eftersom min minsta pojk sover i vårt rum och det skulle nog bli lite förvirrande för honom att ha en tom säng jämte sin.

Tror faktisk att jag ska vänta med att köpa lite mer kläder till mellandagarna. Svärmor är på gekås idag så jag har bett henne kolla efter en åkpåseoverall där, alla är slut i strl 50/56 här... Håller tummarna för att det finns!

• WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-12-09 12:57:40 följande:
    Nummer tre var absolut min bästa förlossning och han kom närmast bf :) det gick snabbt och gjorde inte lika ont, var bara trixigt att få ut han då han kom med ansiktet före vilket barnmorskan och usk som var med var väldigt fascinerade över... Kommer ihåg hur båda två stod och tittade helt förundrande mellan benen på mig och sa "titta så fint, åh..." Haha, kommer aldrig att glömma det. Har förstått efteråt att det inte är så vanligt.
    Men oroa dig inte för nummer tre, känner inte så många som har upplevt dem mer luriga på riktigt.
    Skönt kan tänka mig känslan att ligga där och folk står och tittar rakt mellan benen på en och säger så, lite komisk situation.
  • MeEmmA
    Seven Costanza skrev 2015-12-08 23:57:00 följande:
    Hm, vad lurigt! Men förstod du ändå alla tre gångerna att förlossningen var på gång? Det är väl det jag undrar egentligen som förstföderska.
    Jag förstod faktiskt inte tredje gången att det var på gång eftersom att det inte kändes som med 1 och 2, men när jag hade så ont att jag inte kunde lägga mig och de bara kom mer o mer intensivt så förstod jag ju tillslut och som tur är har vi nära till förlossningen för att när jag kom in så var det nästan dags att få ut han på en gång. Dessutom är jag glad över att vattnet inte gick i bilen, för att det smällde verkligen och forsade ur mig, sa splash på golvet o skvätte upp på barnmorskan så hon fick byta om... Lite kul, en upplevelse och min sambo skrattade men var också nöjd med att det inte hamnade i bilen.
  • MeEmmA
    WiMe06 skrev 2015-12-09 13:11:29 följande:
    Skönt kan tänka mig känslan att ligga där och folk står och tittar rakt mellan benen på en och säger så, lite komisk situation.
    Dom blir väl lite yrkesskadade kanske :) sen just i stunden tänkte jag inte så mycket på det, utan det blev mer efteråt när jag hade samlat mig :)
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-09 13:05:32 följande:
    Om jag bara såg var de höll hus!

Haha åh, igenkänningen på den! Jag tänder till för igenting jag. Maken ringde nu när jag satt på bussen hem för att säga att en pyttegrej som pajat på bilen skulle kosta 2500 att laga. Jag skällde ut honom för att han ringde (eeeh) och smsade honom att han kunde "sälja den jävla bilen då!!!!"... Sen smsade jag stackarn igen att han inte får vara så dum att han ringer mig om sånt när jag är på väg hem och inte hunnit äta lunch. Jag är normalt ett monster när jag är hungrig och när jag är gravid blir det INTE bättre kan jag säga! Fy vad elak jag är men som tur är så är han van. Jag bad om ursäkt när jag fått i mig maten iaf, men jag tycker fortfarande att han kunde ha väntat med den infon tills ikväll. :-P Jäkla bilar till att vara svarta hål för pengar. Nya sommardäck behöver vi också, hoppas det blir vinter lääääänge...
    Haha, det är ju så härligt med hormoner som man kan kontrollera så bra

Usch, lider med dig bara jag hör historien, jävla bilar. Måste boka service på vår men drar ut på det vaarje dag! Så dyrt!!

Det är bra man kan stå för sina hormonbryt iallafall och säga förlåt. Tyvärr fick reklamkillen aldrig ngn ursäkt. Haha
Svar på tråden BF Januari 2016 :)