Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2015-11-20 20:09:57 följande:
    Åh jag vill också hem och orka boa! Jag boade massivt med sonen men nu är jag nöjd att orka göra några småsaker. Men jag hoppas det finns tid kvar för det sen. Ja åh tygerna är jättemysiga och vi har tvättstugan i morgon så då ska de tvättas!
    Det är nog första ggn jag egentligen har börjat boa såhär. Och det känns så mysigt. Men nu börjar längtan efter liten bebis bli stor.
    Så dumt med appen, man ser ju inte om ngn postar en bild längre, får gå in på datorn och kika på tygerna. Tur med tvättstugan idag
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-11-20 23:04:57 följande:

Var hos BM idag, fick nästan en applåd för att jag har gått upp 2,5 kg på en månad. Haha, trodde aldrig det skulle hända att någon genuint skulle bli lycklig för att jag gick upp i vikt. Allt såg iaf väldigt bra, lillan växer som hon ska och ligger precis på normalkurvan. Jag är så glad över att även fast jag mår skit och antagligen kommer ha en jobbig väg tillbaks efter förlossningen så verkar det inte påverka vår prinsessa alls. 

Härligt att allt var bra hos bm. Ja, det är konstigt med vikten, tänk att ngn kan bli glad för att man går upp i vikt.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-11-21 07:16:20 följande:

Oj va ni skrivit sedan sist jag var inne. Flera sidor att läsa ikapp och många intressanta diskussioner.
    Själv fick jag en liten blödning igår igen. Förstår att det är i sin ordning men jag tycker ändå att det är obehagligt. Jag har en konstant mensvärk dessutom. Idag verkar det helt lugnt igen som tur är. Denna graviditeten har verkligen bjudit på överraskningar. Nu vill jag bara att tiden ska gå så vi får träff vår lilla bebis.
    Jag som hela tiden varit inställt på att vi vill ha fyra barn, dvs ett till efter denna. Men efter denna graviditeten så är jag ytterst tveksam. En sak i taget, jag vet, man glömmer fort när man väl fått sin lilla bebis.

Ser att ni diskuterar förlossningsvården i Göteborg. Det har ju stått en hel del i tidningarna de senaste. Det verkar helt galet tycker jag med att bli skickad mellan olika sjukhus som nyförlöst. Jag ska föda i Borås har jag tänkt (närmast). Jag var även där för min kontroll förra veckan och jag har fått ett fantastiskt mottagande och förståelse. Känner mig trygg att åka dit när det är dags. Har velat fram och tillbaka då det är nästan lika långt till Gbg men nu har jag bestämt mig.

Usch för blödningar. Har du kollat upp den? Det är jobbigt när det händer så mkt och man ingenting kan styra. Min graviditet har varit så himla annorlunda jämfört med dem andra två. Alla blödningarna jag hade i början och i mitten gjorde mig galen ett tag. Börjar också bli lite otålig nu, vill ha bebis här nu. Går jag fullt ut den här ggn kommer det kännas som en hel evighet och jag tror det kommer ta rätt mkt på psyket på mig, men det är ju bara att gilla läget då, finns ju inget man kan göra åt det. Får väl packa en husvagn eller nåt för det var troligtvis det som utlöste att vattnet gick med nr 2
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-11-21 10:43:47 följande:
    Jag har inte kollat upp blödningen denna gången men när jag var inneför kontroll förra gången kunde de inte se någon anledning, inget farligt iallafall. Kan vara delar av slempropp och kan vara blodkärl.

Jag känner samma. Är så inställd på att bebis kommer tidigt så graviditeten kommer bli evighetslång ocm jag går tiden ut. Fast det vore ju såklart det bästa, både för bebis och att det hinner bli januari.
    Okej, du känner dig inte orolig för det då?

Visst är det bästa om bebis kan stanna tiden ut, men två veckor tidigt för min del skulle inte göra ngt, då har det ändå hunnit bli januari och det skulle ändå bli den längsta graviditeten för min del isåfall
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-11-21 09:08:00 följande:

Såg på min Fb att jag julpyntade denna dagen för två år sedan. Betyder det att man får lov att göra det idag? :D ska jobba tre timmar idag men sen ska sambon på match i ishallen och vet inte om jag känner för att ställa mig där och bli kall om ryggen när jag inte haft en känning i ryggen på hela veckan trots klättring på stege och kört moped ute. Kanske kan va bra passa på o sen nästa vecka bara njuta av adventsglöggen !

Åh, vill också börja adventpynta. Jag är sån som gärna sätter upp allt tidigt, även granen (plast) men så fort nyår är över åker alltsammans ner direkt för då vill jag inte se det mer, haha.
    Funderar på att börja i veckan. Det måste vara framme till första advent.
  • WiMe06

Quatterin - yes, det är till iphone det finns en app, vet inte om det finns till android också.

Nu har jag sytt klart min amningskudde, det ska bara dit en dragkedja på överdraget så är den helt klar. Använde samma lakan som jag hade till babynestet. Blev rätt nöjd. Bild finns med, om det är fler än jag som använder appen och inte kan se den

• WiMe06
    CarolinaH skrev 2015-11-21 11:39:01 följande:

Hinner ju inte riktigt med att läsa ikapp här inne. Denna graviditet känns som om jag vore en elefant och den aldrig riktigt vill ta slut.

Gör så gott jag kan här hemma mellan promenader med hunden, matlagning och vilopauser. Pauserna har tyvärr blivit både fler och längre. Ska tillbaka till bm på måndag och måste åter igen kolla med henne om det verkligen är normalt att ha så här ont. Bebisen ligger med sitt huvud och trycker mot höger revben och någon nerv som gör att jag får fruktansvärda andningsbesvär. I torsdags kväll blev det så att jag svimmade för att jag inte fick luft. Och nästan samma sak i går eftermiddag. Det är väl en sak när man ligger hemma i sängen. Men när man för en gångs skull orkat följa med dottern och titta på hennes träning så passar det inte så bra att svimma.

Går in i V. 33+0 i morgon. Bf 9/1 men det tidigare 3 barnen är födda 6dagar innan bf

Nu står i alla fall vaggan på plats, babyskyddet väntar i bilen och den fina vagnen står i hallen. Och i går kom maken hem med den önskade skötväskan.

Ska dock se om jag hittar något kul att hänga över skötbordet och vaggan.

Haha, jag skruvade ihop spjälsängen igår så nu ligger alla större grejer i den och väntar. Skötplats ska jag ha i tvättstugan på bänken så den fixar jag inte än, men har skruvat upp en hylla och ordnat förvaringslådor som jag ska ha på hyllan.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-11-21 13:46:55 följande:
    Nej jag känner mig inte orolig. Pratade med min bm om detta och jag känner att jag vet när jag ska ringa förlossningen. Bebisen är väldigt aktiv dom tur är!
    Vad skönt att du känner dig lugn inför det. Man lär väl känna sin kropp ganska bra under en graviditet och känner när ngt inte känns rätt. Har det lugnat sig med sammandragningarna?

Mina två grabbar håller på att driva mig till vansinne. Ett jullov med dem två innan bebis kommer så är energin slut sen kan jag lova. Visst hade du också två i liknande ålder som mina (6 och 8)? Är dina barn trotsiga?
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-11-21 13:51:43 följande:
    Very nice!! Jag har bara en sån där kudde med "pärlor" i men den frasar så himla mycket, den där verkar mycket skönare. Och finare också!
    Tack har stoppat den med vadd från två 1/5 slaktade ikeakuddar. Jättesmidigt, haha.
    Aha, med "pärlor", det låter som det kan låta en del är du sysugen så var den här jätteenkel att sy tycker jag. Kostade mig 18:- att sy. Haha. Så blir den inte använd gör det ju inget.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-11-21 16:16:37 följande:
    Jag har fortfarande mycket sammandragningar.

Jo mina barn är i samma ålder. De är en tjej och en kille. De har väldigt olika intressen och bråkar i princip aldrig med varandra men visst är det hektiskt med var och en. Min äldsta är väldigt förpubertal och det blir en hel del tjat och tårar. Min son är intensiv på andra vis.
    Det blir kanske mindre bråk när det är tjej och kille, mina bråkar om allt, jämt, man hinner inte komma hem från skolan om dagarna förrän dem börjar typ. Men det är klart det finns att göra med var och en iallafall.

Vad jobbigt med sammandragningarna, gör dem ont eller så? Skönt att du är klar med bb-väska iallafall om det skulle hända ngt.
    Jag har börjat planera vad jag ska ha med i min. Letar efter lite koftor som kan vara skönt att ha när man ammar sen.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)