BF Januari 2016 :)
Så dumt med appen, man ser ju inte om ngn postar en bild längre, får gå in på datorn och kika på tygerna. Tur med tvättstugan idag
Var hos BM idag, fick nästan en applåd för att jag har gått upp 2,5 kg på en månad. Haha, trodde aldrig det skulle hända att någon genuint skulle bli lycklig för att jag gick upp i vikt. Allt såg iaf väldigt bra, lillan växer som hon ska och ligger precis på normalkurvan. Jag är så glad över att även fast jag mår skit och antagligen kommer ha en jobbig väg tillbaks efter förlossningen så verkar det inte påverka vår prinsessa alls.
Oj va ni skrivit sedan sist jag var inne. Flera sidor att läsa ikapp och många intressanta diskussioner.
Själv fick jag en liten blödning igår igen. Förstår att det är i sin ordning men jag tycker ändå att det är obehagligt. Jag har en konstant mensvärk dessutom. Idag verkar det helt lugnt igen som tur är. Denna graviditeten har verkligen bjudit på överraskningar. Nu vill jag bara att tiden ska gå så vi får träff vår lilla bebis.
Jag som hela tiden varit inställt på att vi vill ha fyra barn, dvs ett till efter denna. Men efter denna graviditeten så är jag ytterst tveksam. En sak i taget, jag vet, man glömmer fort när man väl fått sin lilla bebis.
Ser att ni diskuterar förlossningsvården i Göteborg. Det har ju stått en hel del i tidningarna de senaste. Det verkar helt galet tycker jag med att bli skickad mellan olika sjukhus som nyförlöst. Jag ska föda i Borås har jag tänkt (närmast). Jag var även där för min kontroll förra veckan och jag har fått ett fantastiskt mottagande och förståelse. Känner mig trygg att åka dit när det är dags. Har velat fram och tillbaka då det är nästan lika långt till Gbg men nu har jag bestämt mig.
Såg på min Fb att jag julpyntade denna dagen för två år sedan. Betyder det att man får lov att göra det idag? :D ska jobba tre timmar idag men sen ska sambon på match i ishallen och vet inte om jag känner för att ställa mig där och bli kall om ryggen när jag inte haft en känning i ryggen på hela veckan trots klättring på stege och kört moped ute. Kanske kan va bra passa på o sen nästa vecka bara njuta av adventsglöggen !
Quatterin - yes, det är till iphone det finns en app, vet inte om det finns till android också.
Nu har jag sytt klart min amningskudde, det ska bara dit en dragkedja på överdraget så är den helt klar. Använde samma lakan som jag hade till babynestet. Blev rätt nöjd. Bild finns med, om det är fler än jag som använder appen och inte kan se den

Hinner ju inte riktigt med att läsa ikapp här inne. Denna graviditet känns som om jag vore en elefant och den aldrig riktigt vill ta slut.
Gör så gott jag kan här hemma mellan promenader med hunden, matlagning och vilopauser. Pauserna har tyvärr blivit både fler och längre. Ska tillbaka till bm på måndag och måste åter igen kolla med henne om det verkligen är normalt att ha så här ont. Bebisen ligger med sitt huvud och trycker mot höger revben och någon nerv som gör att jag får fruktansvärda andningsbesvär. I torsdags kväll blev det så att jag svimmade för att jag inte fick luft. Och nästan samma sak i går eftermiddag. Det är väl en sak när man ligger hemma i sängen. Men när man för en gångs skull orkat följa med dottern och titta på hennes träning så passar det inte så bra att svimma.
Går in i V. 33+0 i morgon. Bf 9/1 men det tidigare 3 barnen är födda 6dagar innan bf
Nu står i alla fall vaggan på plats, babyskyddet väntar i bilen och den fina vagnen står i hallen. Och i går kom maken hem med den önskade skötväskan.
Ska dock se om jag hittar något kul att hänga över skötbordet och vaggan.