Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Seven Costanza skrev 2015-11-21 17:38:30 följande:
    Ursäkta idioten här, men hur använder man amningskudden? Vad är den bra för? Jag tycker mest det ser ut som en nackkudde
    Du har redan fått flera svar ser jag och det är precis som dem andra skrev. Man lägger den liksom runt sig för att få ett bättre stöd för armar och sådär när man ammar eller för den delen flaskmatar. Har aldrig haft en själv tidigare så vet inte hur det är men dem flesta säger att ska vara jättebra. Och just även som stöd för bebisen när den blir lite större
    Det ska bli spännande att själv testa en för första gången.

Bifogar en bild.
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-11-21 17:38:30 följande:
    Ursäkta idioten här, men hur använder man amningskudden? Vad är den bra för? Jag tycker mest det ser ut som en nackkudde
    Många använder även sin som lite stöd för magen när dem är gravida och sover.

• WiMe06
    amalie79 skrev 2015-11-21 17:08:56 följande:

Börjar nog imorgon! :D

Det gör du rätt i tycker jag
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-11-21 21:20:48 följande:
    Det har du rätt i, det finns mycket som går att lösa efteråt om det skulle bli akut. Tycker bara att det är så olikt mig att vara så oförberedd, mina andra barn har jag shoppat till, pysslat och haft allt framme långt innan de kom. Men just nu känner jag inte det behovet eller lusten heller, känns lite orättvist mot detta barnet. Samtidigt kanske det blir bättre på måndag när jag har gjort ul och vet vad jag ska ställa mig in in på.
    Det är klart allt går att fixa senare. Jag "boade" nästan ingenting med mina tidigare barn. Med första barnet hade vi varken säng, vagn eller andra saker till bebis när vi kom hem. Det vi hade hemma var ett skötbord typ och blöjor och såklart en del kläder, Men det gick alldeles ypperligt allting
    Med lillebror så hade vi ju alla saker kvar sedan första pojken men gjorde inte i ordning så mkt innan lillebror kom iallafall. Så känn ingen press att du måste fixa och dona. Du behöver absolut inte känna att det är orättvist mot bebisen. Det viktigaste för bebisen är att mamma mår bra och finns där när den föds inte en massa materiella saker (pappa också såklart)
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-11-22 08:15:26 följande:
    Haha, om mina barn visste att det fanns snö i Skåne idag så hade de velat åka dit på en gång. Gud vad de längtar efter snön nu! Var lite frost i fredags och minusgrader, då planerade de genast för snowboard och pulka för hela helgen, men än har det inte kommit nån snö...
    Men lycka till :)
    Haha, mina är precis likadana. Det var massa frost ute igår på morgonen när dem vaknande och dem trodde genast att det var snö. Dem slet upp altandörren så larm och alltihopa gick och overaller och allt skulle fram dem längtar som tokar efter snön.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-11-22 05:21:35 följande:

Jag är vig som ett kassaskåp men SKA åks pulka idag :) säkert enda dagen vi har snö i Skåne så jag å mun 4åring ska verkligen passa på. Undrar om jag kommer upp från marken dock? ;) wihoooooo i Love it!!!

Åh, vad mysigt med snö. Själv hade jag nog aldrig klarat av att sätta mig i en pulka :-P än mindre kommit upp. Haha.
    Mina söner längtar som tokar efter snön.
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-11-22 08:06:09 följande:
    Jag har ju många saker från min lilla pojk, måste egentligen bara börja gå igenom de snart och göra nån lista på vad som fattas.
    Ska försöka att inte känna mig orättvis, det materiella är som sagt inte det viktigaste. Men jag tror att det känns lite bättre om jag tar tag i det och gör mig lite mer förberedd, blir smått stressad när tiden bara går.
    Men å andra sidan är jag nästan klar med alla julklappar så jag kan ägna den tiden i december till att boa lite kanske :)
    Jag har känt den där stressen länge men så fort jag kunde börja att bocka av en del på listan så kändes det bättre. Vill egentligen börja bädda vagn och säng och allting men samtidigt känns det lite väl tidigt att göra det nu. Så sakerna får nog ligga ett tag till.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-11-22 09:40:40 följande:
    Mina bonusar är oxå två killar på 6 och 9 år och de bråkar oxå JÄMT! Jag är så fruktansvärt trött på det, känns som att det är det enda de gör i stort sätt om de inte sitter och tittar på film eller spelar datorspel. Det enda jag märkt funkar lite bättre är i stort sätt ignorera deras bråk och typ ge dem numret till ambulansen om det skulle behövas. Jag har upptäckt att det verkar inte vara riktigt lika intressant att slå varandra om man inte kan springa och gråta hos en vuxen
    Skönt att man inte är ensam om att ha två bråkstakar. Men mina två kan inte ens hålla sams när dem spelar tv-spel. Igår rök deras telefoner (dem har varsin gammal som dem spelar och tittar på film på) så dem får dem tillbaka först när dem skärper till sig. Hmm, numret till ambulansen, den kanske man skulle testa.
    8-åringen har blivit så extremt trotsig, använder mkt fula ord och säger man ngt så säger han bara emot och kan vara väldigt uppkäftig. Det har även varit mkt i skolan med fula ord å sådär. Jag blir alldeles gråtfärdig ibland för man orkar liksom inte.

Jösses, vad stort det var i ullared, jag missade ju typ hur mkt som helst, haha. Köpte ingenting till mig själv, mannen eller hemmet. Men å andra sidan var det ju bebis å dem stora barnen som var i fokus. Så det mesta jag hade skrivit till bebis hittade jag. Har ju bestämt mig för att vänta med babysitter och babygym till jag märker om vi behöver det annars hade jag kanske köpt sånt med där. Men man blir lite sugen på att åka dit igen, haha. Det kliar i shoppingfingrarna. Nu är det bara nån julklapp kvar till barnen som inte fanns där sen är det också klart.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-11-22 10:11:37 följande:
    Åh, känner igen detta! Bonusarna är 9 och 11. De kan inte spela tv- spel tillsammans, slutar alltid med att lille vinner och retar store tills han får stryk. Att låta dem slåss funkar till en viss gräns men problemet är att storebror är en bjässe och lillebror mager som en tarm, det är typ 30 kilos skillnad på dem så det är som att låta en elefant slå på en mygga
    Låter exakt som våra fast storleken är lite mindre skillnad, men den lille retar den store till döds så den store måste ju bara gå på den lille tills han blir ledsen.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-11-22 10:32:41 följande:
    I bland tror jag att en del av grejen med att bråka är att få vuxnas uppmärksamhet, genom att inte gå in i deras bråk så försvinner den aspekten, jag säger åt dem att jag vill inte se deras bråk/lek utan de kan gå ner på sitt rum och om de behöver så kan de ju ringa ambulansen - här är numret. När nån av dem kommer gråtandes för den andra har slagit honom så säger jag åt honom att han kan prata med sin bror om det för jag är seriöst inte intresserad. (man känner sig sjukt elakt och det är ett väldigt förvånat barn första gången) Men med tiden så har jag märkt att de bråkar mindre och blivit bättre på att trösta varandra. Sen får man ju ge dem uppmärksamhet på något annat sätt. 
    Vad klok du låter, ska nog testa lite av dina tankar här hemma tror jag. Man ska bara ha tålamodet att lyssna på dem dem första gångerna. Haha. Näe, men det är väl bra att dem får lära sig att själva reda ut situationer som dem själva skapar. Det märker jag ju här hemma, dem är väldigt mkt för att skvallra på varandra om allting hela tiden, men det brukar jag ignorera när dem kommer så.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)