• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79

Har kollat lite på nätet för att checka vilket apotek jag ska åka till för att köpa stödstrumpor imorgon bitti, men alla kedjorna verkar ju bara ha skitfula i svart och brun nylon. Sådana hade min gamla tjocka farmor på ålderdomshemmet liksom, och nylon funkar ju inte för mig, kommer slita hål på dem.

Var finns de där fina som man sett, som min mamma har tex, som ser ut som vanliga knästrumpor med ränder i glada färger, och rosa blommor?

• Seven Costanza

Så, på tal om hur stor eller liten Kronprinsessans mage är för att vara i sjätte månaden utlovade jag ju bilder på hur stor skillnad det fortfarande är på min mage nu i nionde månaden beroende på om jag spänner magmusklerna och står med bra hållning eller om jag "släpper ut" magen. Jag är inte så haj på det där med att lägga bilder bredvid varandra så jag lägger in dem efter varandra. Ni får säga om ni tycker att ni ser någon skillnad, jag tycker det i alla fall . Går in i v 37 idag!

• Seven Costanza

Jaha, natuuurligtvis blev de ju upp och ner - jag trodde de skulle komma lodrätt efter varandra. Den bild som är närmst texten är alltså den med spända magmuskler och den under är med utsläppt mage. Om jag vetat att de skulle hamna sådär hade jag ju lagt dem i omvänd ordning men jaja ni ser nog ändå

• amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-12-11 08:16:20 följande:

Jaha, natuuurligtvis blev de ju upp och ner - jag trodde de skulle komma lodrätt efter varandra. Den bild som är närmst texten är alltså den med spända magmuskler och den under är med utsläppt mage. Om jag vetat att de skulle hamna sådär hade jag ju lagt dem i omvänd ordning men jaja ni ser nog ändå

Ja visst ser man skillnad. Du måste ha starka muskler Men det är inte bara magen du spänner eller utan även baken ser det ut som? Jag läste någonstans att man ska spänna och skjuta fram bäcken och spänna bak för att inte svanka så får man mindre ont i ryggen.
  • Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-12-11 08:26:51 följande:

Ja visst ser man skillnad. Du måste ha starka muskler Men det är inte bara magen du spänner eller utan även baken ser det ut som? Jag läste någonstans att man ska spänna och skjuta fram bäcken och spänna bak för att inte svanka så får man mindre ont i ryggen.

Jo det blir kanske automatiskt att man spänner rumpan också, det har jag inte tänkt på. Jag är ganska svankryggig men har inga problem alls med ryggen vanligen och inte nu under graviditeten heller så jag går bara med magen ute i vädret. Jag tycker personligen att det känns obehagligt efter en stund att spänna magen, knyter sig på något sätt så jag gör inte det. Ville bara visa hur det kunde se ut för jag tycker själv att det är lite häftigt .
  • Seven Costanza
    mitthemligajag skrev 2015-12-11 08:34:14 följande:

Har ni packat bb väskan? Vad är de bästa ni har tagit med er? :)

Nej gud nej, men jag har tvättat bebiskläderna i alla fall... Men idag kom äntligen vår spjälsäng så nu är den monterad, alltid nåt!
  • himw
    amalie79 skrev 2015-12-11 08:10:32 följande:

Har kollat lite på nätet för att checka vilket apotek jag ska åka till för att köpa stödstrumpor imorgon bitti, men alla kedjorna verkar ju bara ha skitfula i svart och brun nylon. Sådana hade min gamla tjocka farmor på ålderdomshemmet liksom, och nylon funkar ju inte för mig, kommer slita hål på dem.

Var finns de där fina som man sett, som min mamma har tex, som ser ut som vanliga knästrumpor med ränder i glada färger, och rosa blommor?

Jag har köpt vanliga svarta i bomull på både apoteken och Lindex då det är mer tryck i dem och jag tycker de var snyggare än de i nylon :)

Men på vardvaskan.se finns massa roliga- kanske hittar du några där?

• amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-12-11 08:33:57 följande:

Jo det blir kanske automatiskt att man spänner rumpan också, det har jag inte tänkt på. Jag är ganska svankryggig men har inga problem alls med ryggen vanligen och inte nu under graviditeten heller så jag går bara med magen ute i vädret. Jag tycker personligen att det känns obehagligt efter en stund att spänna magen, knyter sig på något sätt så jag gör inte det. Ville bara visa hur det kunde se ut för jag tycker själv att det är lite häftigt .

Ja absolut :) jag har typ ingen svank men önskar nästan jag hade lite mer så jag fick en kurva på baken nu med för nu ser jag bara framtung ut och det är faktiskt inte alls så det känns, har än så länge inget behov av att typ "lyfta upp" magen som vissa av mina vänner sagt, trots att den sjunkit en del och alltid varit ganska låg.

Här är min " humletröja" som jag kallar den, är väl för stt den är randig i gult som man ser extra gravid ut i dem för jag tycker jah varit höggravid sen v 20 i den typ :)
  • himw
    Seven Costanza skrev 2015-12-11 08:12:49 följande:

Så, på tal om hur stor eller liten Kronprinsessans mage är för att vara i sjätte månaden utlovade jag ju bilder på hur stor skillnad det fortfarande är på min mage nu i nionde månaden beroende på om jag spänner magmusklerna och står med bra hållning eller om jag "släpper ut" magen. Jag är inte så haj på det där med att lägga bilder bredvid varandra så jag lägger in dem efter varandra. Ni får säga om ni tycker att ni ser någon skillnad, jag tycker det i alla fall . Går in i v 37 idag!

Så fin!

Jag kan som sagt inte dra in magen ett endaste dugg- den är en hård boll :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)