• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mitthemligajag
    fruthomas skrev 2015-12-11 10:16:31 följande:
    Jag har packat en skötväska med lite mer än nödvändigt till bebisen. Men det börjar väl bli dags att packa till oss andra också nu. Jag vill gärna ha allt klart och väskorna redo i bilen eftersom vi bor åt fel håll från sjukhuset och vi ofta åker iväg på annat när vi är lediga. Problemet är att min garderob är rätt begränsad för tillfället och jag vill nog packa några av de kläderna till mig.

Vi har i och för sig inte tänkt stanna mer än nödvändigt på fl eller BB så egentligen behöver vi inte så mycket. Men det kan ju bli komplikationer eller så kanske man måste stanna för att sola eller liknande så det är ju bäst att överpacka lite.

Nu ska jag försöka beställa lite julklappar och kanske något klädesplagg till mig som jag kan stoppa ner i väskan sen :)
    Känner samma sak, känner att jag inte vill tvätta och packa ner de kläder jag ska ha med mig för då försvinner halva garderoben haha!
  • mitthemligajag
    Hame skrev 2015-12-11 09:31:07 följande:
    Jag har tagit med mig en bekväm mysdress som jag tycker är hyffsat snygg. Tröja med dragkedja är bra så blir det lättare med amning och hud mot hud. Två amningslinnen och en bh, sockar och trosor till ombyte. Inneskor att tuffa runt i på bb. 

Lypsyl, nässpray och halstabletter behövde jag efter all lustgas sist. Salva till bröstvårtorna, sist fick jag ett litet prov på BB sedan fick maken springa iväg och köpa. En bok, amningskudde, babynest, några kexcholkad, mobilladdare. Schampo, balsam och duchcreme. Tangel teazer, sist blev jag sjukt rufsig i håret och kunde knappt reda ut det  Tungan ute

Pyjamasar till bebisen och två lite finare ombyten av body+byxor att åka hem i, overall. Filt och gosedjur. Kamera förstås! 
    Just tröja med dragkedja tyckte jag själv var sååå opraktiskt hela amnings tiden sist, hatade att hon låg på dragkedjan och att jag fick försöka hålla undan tröjan under armen för att den inte skulle vara ivägen :) ska försöka hitta några bra tunikor istället som man kan öppna upp och slippa ha något ivägen
  • WiMe06

Har varit på språng hela dagen och precis hämtat barnen i skolan, landade hemma på toaletten nu, haha. Märks att man inte legat på soffan idag, har ett hemskt tryck mellan benen, ont i ryggen och molvärk i magen. Nu måste jag nog lägga mig på soffan en stund, har knappt känt bebis idag så vill se om min lilla vila kan sätta fart på den lilla där inne.

• WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-11 09:53:51 följande:
    Jag kommer nog ta med mig någonting. Vet flera som hade svårt att sova efter förlossningen och så sov bebisen massa och så blev det tråkigt. Är man båda där så har man ju varann men dessa blev kvar utan pappan. Fast iof då har man ju iPhone:)
    Tänkte faktiskt inte på tiden efter förlossningen, då kan det ju va skönt att ha en bok eller några tidningar, tack för tipset
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-12-11 13:32:44 följande:
    Just tröja med dragkedja tyckte jag själv var sååå opraktiskt hela amnings tiden sist, hatade att hon låg på dragkedjan och att jag fick försöka hålla undan tröjan under armen för att den inte skulle vara ivägen :) ska försöka hitta några bra tunikor istället som man kan öppna upp och slippa ha något ivägen
    Jag har satsat på koftor utan knappar eller liknande istället för tröja med dragkedja, skönt om det är kallt och som du säger inga obehagliga dragkedjor för bebis att ligga emot.
  • minahjärtan0609
    mirakelspektakel skrev 2015-12-11 10:50:19 följande:

Det är ju  bygglovsfritt, men får vara upp till 25 kvadratmeter. Det är som en minilägenhet med toalett och ofta ett pentry med, de smartaste lösningarna kommer sovloft och ett rymligt allrum. SÅ slipper man skrika på tonåringarna att de ska sänka musiken, eller att de spenderar för mkt tid framför spegeln på toaletten. Och när de väl flyttat ut, beroende på vart man bor så kan man ju hyra ut huset :)

Låter mycket bra!
  • Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-12-11 08:42:48 följande:

Ja absolut :) jag har typ ingen svank men önskar nästan jag hade lite mer så jag fick en kurva på baken nu med för nu ser jag bara framtung ut och det är faktiskt inte alls så det känns, har än så länge inget behov av att typ "lyfta upp" magen som vissa av mina vänner sagt, trots att den sjunkit en del och alltid varit ganska låg.

Här är min " humletröja" som jag kallar den, är väl för stt den är randig i gult som man ser extra gravid ut i dem för jag tycker jah varit höggravid sen v 20 i den typ :)

Lade du in en bild här? För jag ser tyvärr ingen.
  • Seven Costanza
    himw skrev 2015-12-11 08:43:09 följande:

Så fin!

Jag kan som sagt inte dra in magen ett endaste dugg- den är en hård boll :)

Tack! Nä det är säkert olika - jag KAN fortfarande dra in magen och jag kommer fortfarande på mig själv med att göra det för jag är så van att alltid gå med spänd mage, men sedan efter ett tag känns det obehagligt och så släpper jag ut den igen. Men det är häftigt att magen ändå blivit såpass hård!
  • CarolinaH

Den här dagen får gärna vara slut snart. Bebisen har haft hicka hela dagen. Vilket av någon anledning gjort att jag mått konstant illa. Känns som om jag ska spy vilken sekund som helst. Åkte dessutom på feber efter lunch. Legat däckad hela dagen och kroppen bara värker. Fick akut riva fram hela möblemanget i vår stora "klädkammare" i går kväll med eftersom det trillat ner en kristallvas som gick i tusentals bitar. Då nu är det ett enormt kaos där. Och saker som står i hela lägenheten. Maken jobbar hela helgen och kommer hem tidigast onsdag kväll vid 21. Laddar för en helg få alla tre tjejerna har tävlingar på olika orter. Så det ska fixad matsäck till samtliga. Dessutom är jag tränare för yngsta tjejen med så det blir en heldag i hallen för mig i morgon. Och söndag, ja då är det julspel och avslutningar. Önskar i bland att man kunde dela på sig.

Kände bara att jag behövde få gnälla av mig lite. Blev bara två timmars sömn i natt.
    Nu ska jag knöla in mig i vår lilla bil och bege mig till matbutiken. Och äntligen hämta ut mitt paket från jollyrooms black fridayrea. Det blev en åkpåse.
    Fick en jättefin Bozz med fårskinn i av en vännina. Men den är på tok för lång i vår liggdel till vagnen. Men hittade en dunsäck i mini modell på rean. Och en superfin trämobil med fiske vi ska ha över skötbordet(bänken) i badrummet.

Tror det får bli en tidig kväll. Ska lägga mig i sängen och drömma om ett stort hus ( bor något trångt. 5pers + liten hund i en 3:a på 80kvm )och hoppas jag slipper alla skumma drömmar om vår hund Ludde som får valpar genom ägg köpta på Ica.

Tur att ni finns ibland.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)