• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-12-11 08:43:26 följande:

Bilden kom inte med, försöker igen :)

Så fin! Jag tycker du ser helt normalstor ut, förstår inte varför alla tjatat om att du varit så stor.
  • Seven Costanza

Carolina: oj då, det låter som att du kommer ha det lite tufft de här dagarna. Försök ta minipauser så fort du ser en möjlighet!

• kindofnothing
    qatteriin skrev 2015-12-11 11:59:07 följande:

Min bm har inte pratat om nåt angående min värk heller förutom när jag tagit upp det, men jag har ringt sjukgymnasten själv. Det kan ju vara lite väntetid nu för all del mtp jul och nyår.

Min bm konstaterade bara att det lät som foglossning. Jag ringde sjukgymnast själv på eget initiativ o hon gav mig sedan tens o bälte även om det bara hjälper lite. Bm blev förvånad när jag sa att jag varit hos sjukgymnast, då hade jag haft ont i 6 veckor o lessnat på det. Hon kom inte ens ihåg att jag nämnt smärtan!
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-12-11 17:40:19 följande:

Så fin! Jag tycker du ser helt normalstor ut, förstår inte varför alla tjatat om att du varit så stor.

Tack! Du är också jättefin, bara mage ju. Så kul att se hur olika alla är, men alla magar är fina!

Jag tror jag VAR rätt stor i början, det syntes ganska väl redan runt v 15,men att det lugnat ner sig lite nu, vissa växer väl fort i början sägs det väl.
  • Seven Costanza
    kindofnothing skrev 2015-12-11 17:59:50 följande:

Min bm konstaterade bara att det lät som foglossning. Jag ringde sjukgymnast själv på eget initiativ o hon gav mig sedan tens o bälte även om det bara hjälper lite. Bm blev förvånad när jag sa att jag varit hos sjukgymnast, då hade jag haft ont i 6 veckor o lessnat på det. Hon kom inte ens ihåg att jag nämnt smärtan!

Det var riktigt dåligt av henne tycker jag. Alltid ska man behöva göra allt själv.
  • mirakelspektakel
    Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt det du berättar. Men det verkar helt klart att BM inte har något med sjukgymnaster att göra. Låter ju så där att bältet är så oeffektivt. Har ringt sjukgymnasten men inte fått tag på honom så jag får ta nya tag på måndag.
  • mirakelspektakel
    CarolinaH skrev 2015-12-11 17:39:42 följande:

Den här dagen får gärna vara slut snart. Bebisen har haft hicka hela dagen. Vilket av någon anledning gjort att jag mått konstant illa. Känns som om jag ska spy vilken sekund som helst. Åkte dessutom på feber efter lunch. Legat däckad hela dagen och kroppen bara värker. Fick akut riva fram hela möblemanget i vår stora "klädkammare" i går kväll med eftersom det trillat ner en kristallvas som gick i tusentals bitar. Då nu är det ett enormt kaos där. Och saker som står i hela lägenheten. Maken jobbar hela helgen och kommer hem tidigast onsdag kväll vid 21. Laddar för en helg få alla tre tjejerna har tävlingar på olika orter. Så det ska fixad matsäck till samtliga. Dessutom är jag tränare för yngsta tjejen med så det blir en heldag i hallen för mig i morgon. Och söndag, ja då är det julspel och avslutningar. Önskar i bland att man kunde dela på sig.

Kände bara att jag behövde få gnälla av mig lite. Blev bara två timmars sömn i natt.
    Nu ska jag knöla in mig i vår lilla bil och bege mig till matbutiken. Och äntligen hämta ut mitt paket från jollyrooms black fridayrea. Det blev en åkpåse.
    Fick en jättefin Bozz med fårskinn i av en vännina. Men den är på tok för lång i vår liggdel till vagnen. Men hittade en dunsäck i mini modell på rean. Och en superfin trämobil med fiske vi ska ha över skötbordet(bänken) i badrummet.

Tror det får bli en tidig kväll. Ska lägga mig i sängen och drömma om ett stort hus ( bor något trångt. 5pers + liten hund i en 3:a på 80kvm )och hoppas jag slipper alla skumma drömmar om vår hund Ludde som får valpar genom ägg köpta på Ica.

Tur att ni finns ibland.

Oj! du kämpar verkligen! Tänk på att låta dina äldre barn avlasta dig så du inte hamnar på förlossningen igen, då kan du inte göra något av det du planerat. Tonåringarna kan väl göra matsäck till samtliga i familjen? Eller köp såna där färdiga piroger eller panpizza.

Kom du och din man iväg på infoträffen på sophia? Hur var den?

Vilken fin trämobil! Vi har också en bozz i fårskinn, den stora varianten (newbie som jag är så tänkte jag ju inte att det fanns olika storlekar) , jag har testat den går att få ner i liggdelen, men det blir inte vackert, haha... tittar lite på minipåsar men tror att jag kanske ska hejda mig lite.... det kanske blir jättevarmt i feb, mars och april...
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-11 14:23:06 följande:

Har varit på språng hela dagen och precis hämtat barnen i skolan, landade hemma på toaletten nu, haha. Märks att man inte legat på soffan idag, har ett hemskt tryck mellan benen, ont i ryggen och molvärk i magen. Nu måste jag nog lägga mig på soffan en stund, har knappt känt bebis idag så vill se om min lilla vila kan sätta fart på den lilla där inne.

Hoppas hon satt lite fart! Min har också varit lite väl lugn idag, men började knorva runt nu när jag la mig i soffan. Tar nog lite extralagrad julmust till På Spåret ikväll, det brukar sätta ordentlig fart!
  • qatteriin
    CarolinaH skrev 2015-12-11 17:39:42 följande:

Den här dagen får gärna vara slut snart. Bebisen har haft hicka hela dagen. Vilket av någon anledning gjort att jag mått konstant illa. Känns som om jag ska spy vilken sekund som helst. Åkte dessutom på feber efter lunch. Legat däckad hela dagen och kroppen bara värker. Fick akut riva fram hela möblemanget i vår stora "klädkammare" i går kväll med eftersom det trillat ner en kristallvas som gick i tusentals bitar. Då nu är det ett enormt kaos där. Och saker som står i hela lägenheten. Maken jobbar hela helgen och kommer hem tidigast onsdag kväll vid 21. Laddar för en helg få alla tre tjejerna har tävlingar på olika orter. Så det ska fixad matsäck till samtliga. Dessutom är jag tränare för yngsta tjejen med så det blir en heldag i hallen för mig i morgon. Och söndag, ja då är det julspel och avslutningar. Önskar i bland att man kunde dela på sig.

Kände bara att jag behövde få gnälla av mig lite. Blev bara två timmars sömn i natt.

Nu ska jag knöla in mig i vår lilla bil och bege mig till matbutiken. Och äntligen hämta ut mitt paket från jollyrooms black fridayrea. Det blev en åkpåse.

Fick en jättefin Bozz med fårskinn i av en vännina. Men den är på tok för lång i vår liggdel till vagnen. Men hittade en dunsäck i mini modell på rean. Och en superfin trämobil med fiske vi ska ha över skötbordet(bänken) i badrummet.

Tror det får bli en tidig kväll. Ska lägga mig i sängen och drömma om ett stort hus ( bor något trångt. 5pers + liten hund i en 3:a på 80kvm )och hoppas jag slipper alla skumma drömmar om vår hund Ludde som får valpar genom ägg köpta på Ica.

Tur att ni finns ibland.

Åh herregud vilken dag - och vilken helg!! All kraft till dig, jösses! Men vad roligt med åkpåsen, jag har fortfarande inte köpt nån och har inte riktigt bestämt mig om jag ska köpa nån, men egentligen känns det ju väldigt smidigt.
  • qatteriin

Märkligt att inte ens komma ihåg det!! Jag fick akupunktur också av sjukgymnasten, och hjälp med hur jag ska tänka när jag sitter, står och går. Väldigt bra, men jag hade velat fortsätta med akupunkturen hela graviditeten istället för att bara få sex behandlingar som var standarden här.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)