• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06

Har hållt på att stöka runt i bilen som en galning för att försöka hitta bästa lösningen med alla stolar och kuddar. Det blir trångt men vad gör man, ny bil kommer vi inte köpa, haha.

• Eleonor01
    mitthemligajag skrev 2015-12-14 07:57:50 följande:

Blir så blir chockad varje morgon när jag går in här och läser, att inte en enda bebis har kommit till världen än! Hur många aktiva kan vi vara här i tråden? :)

Tror att vi hade runt 12-14 st på bf listan några sidor bakåt.

Någon som kan hitta den å puffa upp den???
  • fruthomas
    fruthomas skrev 2015-12-08 14:16:37 följande:

Hame: bf 29/1, andra barnet, Falkenberg, pojke

FruThomas: bf 2 jan, tredje barnet, vet ej kön, Falköping

himw: bf 3 jan, första barnet, Kalmar Minahjärtan0609: bf 6 jan, tredje barnet, flicka FrökenBlå: bf 6 jan, andra barnet, Växjö Seven Costanza: bf 8 jan, första barnet, pojke CarolinaH: bf 9 jan, fjärde barnet, Stockholm Blgebo: bf 11 jan, femte barnet, pojke MeEmma: bf 15 jan, fjärde barnet, pojke Amalie79: bf 15 jan, första barnet,? Förstaförsökaren26: bf 16 jan, andra barnet, ÖrebroWiMe06: Bf 17 jan, tredje barnet, flicka, Kalmar qatteriin: bf 17 jan, andra barnet, flicka, Örebro Bubblor: Bf 18 jan, första barnet, överraskning, Örebro Eleonor01: bf 22 jan, andra barnet, flicka Nettiiiis: bf 28 jan, första barnet, flicka Mirakelspektakel: bf 29 jan, första barnet, flicka

• fruthomas

himw: bf 3 jan, första barnet, Kalmar

Minahjärtan0609: bf 6 jan, tredje barnet, flicka

FrökenBlå: bf 6 jan, andra barnet, Växjö

Seven Costanza: bf 8 jan, första barnet, pojke

CarolinaH: bf 9 jan, fjärde barnet, Stockholm

Blgebo: bf 11 jan, femte barnet, pojke

MeEmma: bf 15 jan, fjärde barnet, pojke

Amalie79: bf 15 jan, första barnet

Förstaförsökaren26: bf 16 jan, andra barnet, Örebro

WiMe06: Bf 17 jan, tredje barnet, flicka, Kalmar

qatteriin: bf 17 jan, andra barnet, flicka, Örebro

Bubblor: Bf 18 jan, första barnet, överraskning, Örebro

Eleonor01: bf 22 jan, andra barnet, flicka

Nettiiiis: bf 28 jan, första barnet, flicka

Mirakelspektakel: bf 29 jan, första barnet, flicka

• Lisasmor
    Anny123 skrev 2015-12-14 09:08:30 följande:
    Åh jag har också bf 1/1, men har ett snitt inplanerat nästa måndag 21/12 så kanske blir jag först ut Hur mår du? Sammandragningar?.Hur rör sig din bebis nu när utrymmet i magen börjar sina?
    Inte så många dagar kvar för dig då! Hur känns det inför snittet? Jag födde dottern med snitt pga säte men nu tror jag det blir en vaginal förlossning. Bebisen har huvudet ner (inte fixerad dock) och trycker med fötterna på ena sidan av magen och rumpan sticker ut på den andra. Nästan så att jag kan ta tag i en fot ibland! Sen sover bebisen ganska mycket. Tycker fortfarande att det är mycket rörelser, men mer "tryck" än sparkar. Har en hel del sammandragningar på kvällen, men de gör inte ont alls. Inga förvärkar eller så, har du det? Jag mår bra i kroppen och sover gott om natten. Så en förlossning känns fortfarande långt borta...!
  • Lisasmor

Lisasmor: bf 1/1, andra barnet, pojke

himw: bf 3 jan, första barnet, Kalmar

Minahjärtan0609: bf 6 jan, tredje barnet, flicka

FrökenBlå: bf 6 jan, andra barnet, Växjö

Seven Costanza: bf 8 jan, första barnet, pojke

CarolinaH: bf 9 jan, fjärde barnet, Stockholm

Blgebo: bf 11 jan, femte barnet, pojke

MeEmma: bf 15 jan, fjärde barnet, pojke

Amalie79: bf 15 jan, första barnet

Förstaförsökaren26: bf 16 jan, andra barnet, Örebro

WiMe06: Bf 17 jan, tredje barnet, flicka, Kalmar

qatteriin: bf 17 jan, andra barnet, flicka, Örebro

Bubblor: Bf 18 jan, första barnet, överraskning, Örebro

Eleonor01: bf 22 jan, andra barnet, flicka

Nettiiiis: bf 28 jan, första barnet, flicka

Mirakelspektakel: bf 29 jan, första barnet, flicka

• WiMe06
    fruthomas skrev 2015-12-14 08:58:11 följande:
    Ja tyvärr. Han gör en del resor. Han åker ungefär 2-3 gånger i månaden allt från två till fem dagar åt gången. Vanligast två eller tre dagar. Detta är sista innan jul och innan bf. Men det är en viktig resa så han måste åka. Han säger ändå att han kan vara hemma på 10 timmar om det krisar. Det ska det nog inte göra. Smärtorna eller sammandragningarna eller vad det var natten till igår har hållit sig borta så nu känner jag mig lite lugnare. Jag har sagt det hela tiden att det blir förmodligen den 15 dec eller den 15 jan :-/ inte den 2 jan iaf.
    Oj, det blir ju ändå ganska många dagar varje månad, så det blir ju ändå mkt tid du får vara själv med bebis sedan? Men det är ju skönt att han slipper resorna nu vid jul och bf iallafall. Skönt att dina sammandragningar lugnat ner sig, hoppas det fortsätter så.
  • FrökenBlå

Barnmorskan ringde, det venösa blodvärdet va oxå väldigt lågt så på torsdag ska jag in till sjukhuset och få en järntransfusion. Lite trist såhär innan jul då jag har 3 miljoner andra saker som ska fixas med, men samtidigt vill man ju vara vid medvetande efter förlossningen! ;) Man förlorar ju endel blod då med..

• WiMe06
    FrökenBlå skrev 2015-12-14 11:44:31 följande:

Barnmorskan ringde, det venösa blodvärdet va oxå väldigt lågt så på torsdag ska jag in till sjukhuset och få en järntransfusion. Lite trist såhär innan jul då jag har 3 miljoner andra saker som ska fixas med, men samtidigt vill man ju vara vid medvetande efter förlossningen! ;) Man förlorar ju endel blod då med..

Oj, men skönt att dem tar hand om dig. Hur går en järntransfusion till? aldrig hört ngn som fått det.
  • mirakelspektakel
    FrökenBlå skrev 2015-12-14 11:44:31 följande:

Men är du inte helt slut om järnet ligger så lågt? Jag hoppas på att tiden du lägger på sjukhuset gör att du får tbx en massa energi när du får upp järnvärdet. 

Det är så konstigt att det kan vara så olika, jag har tydligen ett blodvärde som är näst intill omöjligt att ha så högt som gravid säger läkaren. Och då har jag ändå spytt hela graviditeten och när jag gett blod har de alltid tyckt att jag legat på gränsen på för lågt blodvärde och blivit hemskickad med järntabletter. Nu äter jag bara en multivitamintablett för gravida samt omega3-kapslar, men är noga med att inte dricka kaffe direkt på maten (vilket tydligen hämar järnupptaget)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)