• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Hame
    kindofnothing skrev 2015-12-25 11:44:25 följande:

God fortsättning på er!

Har fått en vätskefylld blåsa mitt på överläppen efter min tvåveckorsförkylning... inte känt något "pirr" men antar att det är herpesblåsa, har haft det förr (mitt immunförsvar o fogen är verkligen det värsta med graviditeten.) Det verkar inte som att några munsårssalvor/plåster är godkända vid graviditet. Har någon av er någon lösning eller hjälp?

Jobbigt med munsår! Det får jag också ganska ofta tyvärr, och min bm säger att salvorna är helt ok eftersom det är sådan liten mängd. Däremot brukar jag äta receptbelagd medicin och den får jag inte ta när jag är gravid. 
  • Hame

Såå skönt att ha klarat sig förbi julafton Tungan ute Det kändes som den "sämsta" dagen, nu får varje dag lilleman stannar inne räknas som bonus.

God jul på er!

• mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-12-25 13:31:17 följande:

Äckelvarning!!!

Jag är rätt övertygad om att slemproppen lossnade i morse. Det såg ut som värsta snorslemmet, jättetjock, segt och det var större än en 5 krona i storlek, kunde liksom
    torka torka torka.

Så nu blir det att försöka ta det så lugnt det bara går för att inte riskera att dra igång ngt i förväg. Åh, vill verkligen klara nyårsstrecket.

Så såg min också ut bläää! Hade hört omså "fina" slemmisar precis som en femkrona i form och fast konstistens och mitt var också som segt jäkla snor som aldrig tog slut. Tog dock en vecka ändå innan lillan kom ut då.
    Har egentligen slemmisen någonting med skälva förlossningen att göra?

Men tanke på att jätte många jag känner har tappar sin dagar och veckor innan?
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-12-25 14:19:40 följande:
    Så såg min också ut bläää! Hade hört omså "fina" slemmisar precis som en femkrona i form och fast konstistens och mitt var också som segt jäkla snor som aldrig tog slut. Tog dock en vecka ändå innan lillan kom ut då.
    Har egentligen slemmisen någonting med skälva förlossningen att göra?

Men tanke på att jätte många jag känner har tappar sin dagar och veckor innan?
    Ja, det ser ju så jäkla äckligt ut. Verkligen grönt snor.

Nej, jag vet inte om det påverkar att förlossningen skulle starta. Har hört flera som förlossningen startat för inom ett dygn och flera som väntat läääänge innan det satt igång.
    Sen läser man och flera bm verkar säga att det är tecken på att någonting är på g, så jag tycker man blir inte klok på det hela.
    Det är bara att vänta och se. Vore ju bra om det kunde dröja en vecka.
  • verrron
    kindofnothing skrev 2015-12-25 11:44:25 följande:

God fortsättning på er!

Har fått en vätskefylld blåsa mitt på överläppen efter min tvåveckorsförkylning... inte känt något "pirr" men antar att det är herpesblåsa, har haft det förr (mitt immunförsvar o fogen är verkligen det värsta med graviditeten.) Det verkar inte som att några munsårssalvor/plåster är godkända vid graviditet. Har någon av er någon lösning eller hjälp?

Munsårsplåstrerna är godkända enligt både min BM samt apotekspersonal (plåstret innehåller ju inget medel eller nåt)

Jag har 4 st blåsor just nu!! Blä...

Men tror det beror på att jag är nervös att sambon kommer vara på jobbet när allt sätter igång han jobbar 60 mil enkel väg härifrån.. samt att jag nu varit förkyld dryg en vecka..

Hoppas blåsan försvinner snart!!!
  • kindofnothing
    Hame skrev 2015-12-25 13:51:01 följande:

Jobbigt med munsår! Det får jag också ganska ofta tyvärr, och min bm säger att salvorna är helt ok eftersom det är sådan liten mängd. Däremot brukar jag äta receptbelagd medicin och den får jag inte ta när jag är gravid. 

Tack för er hjälp med munsåret. Satte på plåster nu så får hoppas det inte blir värre. Har också receptbelagda tabletter men det står att de inte ska användas vid graviditet. Men vad bra att salvor funkar också :) Brukar ha begränsad effekt på mig men då kan jag köra på den vanliga behandlingen iaf.

Vad spännande att slemmisen lossnat för dig WiMe men håller tummarna för nyår ändå.
  • kindofnothing
    qatteriin skrev 2015-12-25 12:05:07 följande:

Vilken osis! Men både Anti och Vectavir går utmärkt att använda under graviditet enligt janusinfo.se som är den enda källan jag använder för info om läkemedel och fosterpåverkan, eftersom det är info från uppdaterad forskning. Håller med om att det är hemskt med immunförsvaret under graviditeten! Är så trött på denna monsterförkylningen jag haft nu i två veckor...

Ska lägga janusinfo på minnet, verkar som en bra sida att kolla av när en är osäker
  • kindofnothing
    verrron skrev 2015-12-25 14:40:28 följande:

Munsårsplåstrerna är godkända enligt både min BM samt apotekspersonal (plåstret innehåller ju inget medel eller nåt)

Jag har 4 st blåsor just nu!! Blä...

Men tror det beror på att jag är nervös att sambon kommer vara på jobbet när allt sätter igång han jobbar 60 mil enkel väg härifrån.. samt att jag nu varit förkyld dryg en vecka..

Hoppas blåsan försvinner snart!!!

Usch, 4 st... din stackare! Kan säkert triggas av att du är nervös för hans bortavaro vilket är fullt förståeligt. Hoppas det lägger sig snart.

Senast fick jag infektion i det så gick runt med blodskorpa på halva underläppen i en månad o fick nån antibiotikasalva. Då jag fick receptbelagda tabletter till nästa gång men nu har jag ändå inte användning av dom för pyret.
  • himw
    Seven Costanza skrev 2015-12-23 23:10:51 följande:

Nej jag tror inte det - det var väl du som fick på lucia? Annars tror jag inte någon fått sedan dess. MeEmma hade något på gång men det var falsklarm. Hur går det med bebisen?

Precis, det går bra men vi är fortfarande inskrivna på Neo med hemsjukvård så de har varit hemma hos oss och vägt och gjort undersökning och imorgon ska vi dit på kontroll. Jag kämpar med amningen som går bra men jag har inte tillräckligt med mjölk så vi får sondmata henne var tredje timme.

Så himla skönt att vara hemma men samtidigt rätt nervöst, andra natten rosslade det när hon andades så vi turades om att sitta upp hela natten och kolla så hon verkligen andades men enligt barnmorskan var det ett vanligt ljud hos nyfödda då allt brosk är mjukt.

Mycket ska man lära sig och vara orolig för :)
  • Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-12-25 13:31:17 följande:

Äckelvarning!!!

Jag är rätt övertygad om att slemproppen lossnade i morse. Det såg ut som värsta snorslemmet, jättetjock, segt och det var större än en 5 krona i storlek, kunde liksom

torka torka torka.

Så nu blir det att försöka ta det så lugnt det bara går för att inte riskera att dra igång ngt i förväg. Åh, vill verkligen klara nyårsstrecket.

Där ser man, hoppas det inte betyder att något är på gång ännu! Det kan ju dröja ett tag till ändå som jag förstått
Svar på tråden BF Januari 2016 :)