• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-12-25 17:41:43 följande:
    Där ser man, hoppas det inte betyder att något är på gång ännu! Det kan ju dröja ett tag till ändå som jag förstått
    Nej, jag väntar gärna en vecka till
    Hoppas du har det bra med bästa vännen din, vilken tur att hon kunde komma iväg till slut.
  • qatteriin
    fruthomas skrev 2015-12-25 21:23:21 följande:

Klart vi inte har önskat oss något till bebisen, men jag kan tänka mig att om man vet kön så kanske det blir lite grejer.

Min mamma (och några andra släktingar) är helt bebistokiga så det blir nog lite paket sen även om vi egentligen inte behöver något. Mamma syr egna kläder till barnen och har varit helt tokig sedan syrran fick sin son, han är 2 mån nu. Så jag kan tänka mig att det blir mycket unika klädesplagg

Vi vet ju - så långt man kan veta - men jag har nog rätt tråkig familj på det viset, hehe. Vad roligt med en mamma som syr! Min skulle nog göra det om von kunde fortfarande (gammal syfröken med artros), men hon ska sy en badcape i alla fall. Jag hoppas syrran syr nåt till bebis för hon syr riktigt fina kläder, själv har jag inte tålamod.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-25 21:26:50 följande:

Så är det ju, jag hoppas det kan dröja en vecka iallafall känner inte nu att det skulle vara ngt, har den vanliga värken sådär men inget annat.

Skönt att din värk släppte, ska bli så skönt att få lägga sig i sin egna säng ikväll. Oj, läste du ut hela boken idag? Du hade barnpassning eller

Haha nä jag började så smått dagen före julafton, och sen fastnade jag i boken när jag skulle sova igår kväll... haha! Och ja idag har jag varvat legobygge med bokläsning och sonen har lekt mycket med far sin så att jag fått läsa... eeeeeeh jag menar vila.
  • WiMe06
    Mallis87 skrev 2015-12-25 19:37:46 följande:

Ni med två barn eller fler!

Enligt min bm brukar förlossningen inte starta "pang boom" med andra barnet, utan man brukar ha lite förvärkar/sova dåligt etc i ca 1-2 veckor innan. Stämmer det på er?

Med min första sov jag ganska dåligt, men det gjorde jag i princip hela grav pga att vi hade en värdelös säng, plus att jag vaknade flera gånger om natten med kramp i vaderna.

Nu denna gången sover jag jättebra på nätterna, (förutom halsbränna) har inte haft ont/förvärkar. Förutom igår, då hade jag lite onda sammandragningar. Hade också väldigt ont i ryggen igårkväll, men vet ju inte om det berodde på att man satt på matsalsstolar typ hela kvällen, eller attnågot är på g.

Enligt min bm brukar bebisen i magen också lugna ner sig lite innan FL. Både igår och idag tycker jag att det har varit ganska lugnt i magen. Känner bebisen med jämna mellanrum, men det är i gen boxningsmatch där inne som det varit innan. Har ni också upplevt en lugnare bebis innan det varit dags?

Vill ju hålla mig till efter nyår, men är samtidigt såå trött på denna mage nu, så visst letar man lite tecken :)

Nix, för mig var andra barnet verkligen pang bom, vattnet gick vid sju, fick sammandragningar/förvärkar vid nio, riktigt kraftiga värkar runt 22.20, in på förlossningssal 22.30, sonen ute 22.51. Hade inga känningar eller någonting innan dess, sov bra för att vara gravid och hade jättemkt energi.

Denna ggn har jag mkt mer sammandragningar och precis som du har jag en hel del känningar i ryggen till och från och har haft kanske 2 veckor. Dock lite mer idag. Men hoppas att det inte är ngt på g riktigt ännu för oss. Bebis får gärna stanna lite till
  • WiMe06
    fruthomas skrev 2015-12-25 19:29:20 följande:

Hoppas alla är nöjda med julen. Jag är verkligen nöjd, jag fick ett paket själv och två gemensamt med maken. Men barnen fick så mycket och de är så nöjda. Jag har suttit och byggt lego hela dagen känns det som. Efter att i ett dygn också, till och från, burit på min systers son som väger ca 6,5kg så har jag nu helt sjukt ont i ryggen.

Men jag är så nöjd! Nu känner jag mig redo att få en bebis även om jag gärna väntar till efter nyåret.

Har ni andra fått mycket till bebisarna i julklapp? Vi fick inget, precis som jag hade hoppats och vi är nöjda med det. Jag vill gärna överösas med söta kläder och fina saker när vi väl vet vem som har bott i magen hela tiden

Vi fick inte heller ngt till bebis och jag säger precis som dig att det är bra. Vet att svärmor har lite grejer, men det var som jag själv var med och valde när vi var på ullared.
    Så det gjorde mig glad att vi inte fick dem grejerna igår.

Annars fick jag och sambon några grejer var och en prenumeration på lokaltidningen. Och barnen fick mkt bra saker dem också och dem verkar väldigt nöjda. Blev en del legobygge här med
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-25 21:34:53 följande:
    Haha nä jag började så smått dagen före julafton, och sen fastnade jag i boken när jag skulle sova igår kväll... haha! Och ja idag har jag varvat legobygge med bokläsning och sonen har lekt mycket med far sin så att jag fått läsa... eeeeeeh jag menar vila.
    Ja, men det är klart, vila var det
  • WiMe06
    Blgebo skrev 2015-12-25 21:23:56 följande:
    Väntar femte barnet. Andra förlossningen startade lite smygande m små sammandragningar när jag satt och moffade chips sent en lördagsnatt... Typ vid 3 på natten... Hade inte känt ngt innan det, och de blev snabbt kraftiga och några timmar senare är han född. Tredje startade med lite sammandragningar på eftermiddagen, men sedan blev jag så förbannad på mina föräldrar, så sammandragningarna försvann helt. Efter att jag och maken haft sex, så drog de däremot igång igen med full kraft och efter tre timmar kom hon
    Nej, forskning har visat att de inte lugnar ner sig innan förlossningen, däremot ändrar rörelserna karaktär mot slutet, mer kraftiga buffar än sparkar. Det har stått rätt mkt om det i barnmorskeforum, och man har även skrivit om läroböckerna för barnmorskeprogrammet - tidigare stod det att de lugnade ner sig sista veckorna. Och man ska känna många sådana rörelser varje dag, ofta har barnet ett mönster man ev. börjat känna igen, och det brukar barnet fortsätta med, jag har en nattuggla i magen, han är galen sent på kvällen och halva natten. Blir kul är han kommer ut....
    Bara under själva förlossningen jag upplevt lugnare bebis, men det är frågan om jag känt rörelserna när jag haft värkar...
    Jag tror jag har en nattuggla jag med, kvällsmålet kommer nog hamna väldigt sent om damen därinne ska fortsätta med samma mönster sen kommer hon igång igen tiiiiiidigt på morgonen, typ runt 3-4.
  • amalie79
    fruthomas skrev 2015-12-25 19:29:20 följande:

Hoppas alla är nöjda med julen. Jag är verkligen nöjd, jag fick ett paket själv och två gemensamt med maken. Men barnen fick så mycket och de är så nöjda. Jag har suttit och byggt lego hela dagen känns det som. Efter att i ett dygn också, till och från, burit på min systers son som väger ca 6,5kg så har jag nu helt sjukt ont i ryggen.

Men jag är så nöjd! Nu känner jag mig redo att få en bebis även om jag gärna väntar till efter nyåret.

Har ni andra fått mycket till bebisarna i julklapp? Vi fick inget, precis som jag hade hoppats och vi är nöjda med det. Jag vill gärna överösas med söta kläder och fina saker när vi väl vet vem som har bott i magen hela tiden

Nej och tycker också det är bra. Man ger inte julklappar till någon som inte finns med på riktigt, lite knäppt enligt mig. Och gåvor till mig ska ju vara med tanke på mig, vet någon som fick en saker till bebis i födelsedagspresent men det hade gjort mig lite besviken- min dag är ju min liksom.

Sen vet jag att min mamma köper och stickar saker till bebisen, har ju sett hur hon giort med min systers barn.

Men fick en sak i dag som jag uppskattar mycket och det var en kofta och mössa som min farmor stickade till min faster, hennes sista barn, att åka hem från BB i. Min faster har inga egna barn och jag har varit hennes substitut liksom. Precis som jag var farmors ögonsten, hennes sons förstfödda. Farmor sa att hennes högsta önskan var att få leva länge nog att se mina barn. Det fick hon nu inte- hon dog för två år sedan, 93 år gammal. Men nu kommer hon få vara med, jag ska ta hem vår bebis i kläderna hon stickade för 62 år sedan. Det är stort för mig.
  • mirakelspektakel
    himw skrev 2015-12-25 16:54:08 följande:
    Precis, det går bra men vi är fortfarande inskrivna på Neo med hemsjukvård så de har varit hemma hos oss och vägt och gjort undersökning och imorgon ska vi dit på kontroll. Jag kämpar med amningen som går bra men jag har inte tillräckligt med mjölk så vi får sondmata henne var tredje timme.

Så himla skönt att vara hemma men samtidigt rätt nervöst, andra natten rosslade det när hon andades så vi turades om att sitta upp hela natten och kolla så hon verkligen andades men enligt barnmorskan var det ett vanligt ljud hos nyfödda då allt brosk är mjukt.

Mycket ska man lära sig och vara orolig för :)
    stort grattis! Skönt att ni har fått komma hem! Har ni inte fått låna ett andningslarm? Kan ju var lite betryggande och så slipper ni sitta uppe hela nätterna. . 
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-25 22:05:36 följande:

Nej och tycker också det är bra. Man ger inte julklappar till någon som inte finns med på riktigt, lite knäppt enligt mig. Och gåvor till mig ska ju vara med tanke på mig, vet någon som fick en saker till bebis i födelsedagspresent men det hade gjort mig lite besviken- min dag är ju min liksom.

Sen vet jag att min mamma köper och stickar saker till bebisen, har ju sett hur hon giort med min systers barn.

Men fick en sak i dag som jag uppskattar mycket och det var en kofta och mössa som min farmor stickade till min faster, hennes sista barn, att åka hem från BB i. Min faster har inga egna barn och jag har varit hennes substitut liksom. Precis som jag var farmors ögonsten, hennes sons förstfödda. Farmor sa att hennes högsta önskan var att få leva länge nog att se mina barn. Det fick hon nu inte- hon dog för två år sedan, 93 år gammal. Men nu kommer hon få vara med, jag ska ta hem vår bebis i kläderna hon stickade för 62 år sedan. Det är stort för mig.

Ååååh vad fint, jag blir alldeles rörd!! Så himla fint!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)