Inlägg från: Förstaförsökaren26 |Visa alla inlägg
  • Förstaförsökaren26

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2016-01-13 11:51:36 följande:
    Ja det var skönt att det blev såpass snart iaf, men jag hoppas verkligen vi slipper de tiderna. Vi fixar ungarna i helgen va?!
    Ja, jag tycker att helgen vore perfekt! Har tänkt under graviditeten att med dottern mådde jag knappt illa, vi tog reda på kön å kroppen mådde överlag bra hela tiden å där gick jag ju över som sagt 16dgr. Att denna gång så har jag mått illa så gott som hela tiden å kräkts kanske de första 27 veckorna för att sedan kräkas sporadiskt å inte varje dag, vi har även valt att inte ta reda på kön å kroppen, ja, jag har ont i varje del av den så kan inte denna unge fortsätta att vara annorlunda mot syster å komma snart :)
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-13 11:56:46 följande:

Undrar hur det gick för Hame på bedömningen i morse förresten... om det är igångsättning nu eller hur det blev. Hoppas det går bra iaf!

Åh jag har tänkt på henne hela dagen! Hoppas att allt har gått bra å att bebisen är här snart!!
  • Förstaförsökaren26
    Blgebo skrev 2016-01-13 12:31:57 följande:

Vattnet gick för 45 min sedan när jag låg och slappade på soffan. Fick en liten slemmig blödning i samband med det och sedan värkar. Tror gubben kom hem från jobbet på rekordtid Slipper iaf. igångsättning, det känns positivt.

Åhh va roligt heja heja!!
  • Förstaförsökaren26
    Mallis87 skrev 2016-01-13 13:14:29 följande:

Ååå jag är SÅ less på detta nu! BF på fredag, NOLL känningar. Inga sammandragningar, ingen slempropp, ingenting. Vill bara att allt ska dra igång. Är på så dåligt humör, har ingen energi till 2 åringen, sambon bara jobbar och är aldrig hemma. Vill inte laga mat, vill inte röra på mig, vill inte svara på alla sms från allt o alla om "inte bebisen kommit än", vill bara ligga i soffan och glo och inte göra något alls. Eller, egentligen vill jag ut och leka med dottern i snön, gå till lekplatsen, gå på öppna förskolan, åka och bada etc etc, men har noll energi.

Bebisen ligger jättelångt ner, borrar sig ner så det ilar och gör ont, är lixom startredo men det händer ju INGENTING! Enligt min bm brukar andraföderskor ha en del förvärkar innan, visst lite har jag haft någon kväll/natt men absolut inte mycket. Det gör ju också att det känns som om det är lååååångt kvar. Visst, bebisen kommer när den är redo, men jag vill inte vänta två veckor till :( Dottern föddes 4 v tidigt och var stor då, bävar inför att denna bebisen är gigantisk. Har sluppit bristningar, men nu kan magen verkligen inte bli större så snart brister det väll överallt :(

Usch, förlåt för gnällinlägg, men är bara så trött på allt. Humöret är i botten :(

Känner igen mig där :( tycker att dom borde hålla sina datum å komma på BF :) vi får peppa varandra här i forumet!! Kram
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-13 17:17:22 följande:

Att bygga världens största briotågbana för att sedan städa bort den och försöka bygga legopolisbil verkar inte sätta igång nån förlossning i alla fall... men gud vad slut jag är nu...

Här provade jag på att dra dottern hela vägen hem från fsk på hennes Bob. Samt storstäda hemmet men NADA!!
  • Förstaförsökaren26
    Elma skrev 2016-01-13 18:50:54 följande:

Förstaförsökaren26 & qatteriin - även om det inte startar någon förlossning så är det ju härligt att det finns energi till de barn som är utanför magen! Min dotter har varit mycket gladare sista dagarna när jag fått tillbaka energin igen. Men det är inte alltid lätt att leka när magen är i vägen ;)

Ja, jag försöker ta tillvara på tiden som är kvar. Hon är verkligen mammas tjej så det kommer å bli tufft när bebisen kommer.
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-13 20:55:55 följande:
    Haha pappa skickade en printscreen av "alkometern" i telefonen som räknade med att alkoholen skulle vara ur blodet kl 22, hahaha! Ja fan vet. Den där slemproppen som jag tjatat om att jag aldrig sett visade delar av sitt fula tryne när jag var på toa förut iaf.

Ja det är knepigt att veta. Vi har max 10 minuter till sjukhuset så när de väl kommit hit är det helt lugnt, de har 25 minuter att köra hit men det hänger ju också på hur redo de är att åka. Sånt här behövde man minsann aldrig tänka på med första barnet!! Läskigt med GBS, jag önskar de tog prover på det på rutin så man visste... sist fick jag antibiotika pga långvarig vattenavgång så det löste sig ju ändå för oss men den här gången har jag oroat mig lite för det.
    Åh har slemproppen gått nu :) perfekt då blir det säkert bebis till eller innan helg! Håller tummarna!! :)
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-13 21:46:05 följande:
    Ah jag lägger inte så stor vikt vid det, men lite kul att få ha sett den (eller en del av den, men ganska stor var den) när jag nu aldrig gjort det förr, haha.
    Elma skrev 2016-01-13 21:23:37 följande:

Låter som om ni har en plan där, kl 6 imorgon blir en bra tid! ;)

Får bygga duplo imorgon och se om det lockar fram slempropp för mig! Känns lite dumt att börja skramla med det nu när dottern somnat ;)

Eller vänta nu, barnvakten jobbar då. Blir duplo först på lördag tror jag.

Haha ja gud bäst att inte bygga för mycket när man inte har barnvakt!!
    Slemproppen är iallafall ett tecken på att nåt är på gång :)
  • Förstaförsökaren26
    Blgebo skrev 2016-01-14 03:05:00 följande:
    Nu är han ute! Hade kraftiga, hemskt smärtsamma pangvärkar från kl 13, liknade inget jag haft förut. Efter flera timmar hade han inte trängt neråt i bäckenet en mm, och jag brukar föda snabbt. Så vi åkte in, trodde smärtan skulle göra mig tokig. Kom till förlossningen, det var som jag misstänkte, han stod i hög rakställning. Huvudet felinställt i bäckenet. Jag som föder utan smärtlindring, ville helst bli snittad direkt. Men fick först bricanyl sim slog ut värkarna, sedan lustgas på max och sen Eda. Gjorde fortfarande sjukt ont i bäckenet. Kl 23 kom han slutligen ner, och jag tog emot honom själv. Navelsträngen 4 varv hårt om halsen hade han. Jag gick inte sönder ngt. 3935g vägde han, 51 lång, 36 cm huvudomfång. Började suga direkt och mjölken rann. Vi skulle ha gått på snitt kl 23 så vi klarade oss precis. Och nu är vi hemma, sitter och myser
    Stort grattis å bra jobbat! :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)